Citat:
Ursprungligen postat av
Gorm Den Gamle
Vad jag undrar lite över är varför Frändén försöker översätta de här påstådda - jag är ju lite skeptisk till att Maier har en särskilt objektiv syn på det hela - franska villkoren till Sverige? Svensk debatt är ju mer eller mindre präglad av extrem feminism och en rakt av fientlig attityd till kärnfamiljen. Då är det rätt orimligt att försöka ta upp en fransk - påstådd - barnhysteri och applicera den på Sverige. Lite som att jämföra svenska hustrumisshandlande män med hedersmördande klanmän i Pakistan. I det ena fallet handlar det om någon som bryter mot normen, och i det andra fallet ÄR man normen.
Får jag fråga:
Var någonstans ser du en "rakt igenom fientlig attityd till kärnfamiljen" i svensk politik och debatt?
bara för att feminister och hbtg rörelsen jobbar för att folk ska få lov leva som de vill leva, så betyder det ju inte att man på nått sätt är emot kärnfamiljen.
Menar du att bara för att man jobbar för att homosexuella ska få lika rättigheter att existera så är man därigenom emot heterosexualitet?
Inte något korttänkt kanske?