2013-11-28, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deriverbar
Du har inte läst något av vad fransyskan skrivit eller sagt, eller hur?

Hon är väldigt tydlig med att hon älskar sina barn, och verkligen inte på något sätt önskar den ogjorda, men att om hon visste vad hon vet idag när hon var yngre hade hon inte skaffat barn. Inte för att barnen är dåliga ungar, utan för att hon själv inte känner sig som en särskilt bra mamma. Barn förtjänar att ha föräldrar som vill vara föräldrar, och det önskar hon att hennes barn också hade fått ha.

Praktiken > ord. Nackskott på kvinnor som henne. Hon har sabbat sitt barn för livet för att hon ville göra stålar och saknar empati. Sluta försvara henne din idiot.
Citera
2013-11-28, 21:57
Bannlyst
Citat:
Hej hopp konspirationsteori! Är du säker på att det inte är rymdödlor som ligger bakom det hela?

Jag är tämligen säker på att illavarslande judar har haft en nyckelroll i skapandet och sedermera introduktionen och spridningen av politiska/sociologiska ideologier som feminism och mångkulturalism och diverse andra destruktiva idéer i våra samhällen för att skada vår etniska sammanhållning.
Senast redigerad av Homo.Germanicus 2013-11-28 kl. 22:02.
Citera
2013-11-28, 22:08
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Du har inte läst något av vad fransyskan skrivit eller sagt, eller hur?

Hon är väldigt tydlig med att hon älskar sina barn, och verkligen inte på något sätt önskar den ogjorda, men att om hon visste vad hon vet idag när hon var yngre hade hon inte skaffat barn. Inte för att barnen är dåliga ungar, utan för att hon själv inte känner sig som en särskilt bra mamma. Barn förtjänar att ha föräldrar som vill vara föräldrar, och det önskar hon att hennes barn också hade fått ha.

Inte för att just hennes barn är dåliga ungar utan för att ungar i allmänhet inte är som hon förväntade sig att ungar ska vara;

"It contains lines that are far from flattering to kids. "The child is a kind of vicious dwarf, of an innate cruelty," she quotes novelist Michel Houellebecq in one of her chapter headings, and then describes children as base and amoral creatures.

"Children are born to disappoint you," she says. "Because we dream about wonderful children, but there are no wonderful children. They are people like me and you, and they fail, they do things you don't expect, they dream of things you don't even imagine, things that are pointless for you but not for them. So of course they have to disappoint you. Most children are difficult."

Det verkar även som hon trodde att ungarna skulle hjälpa mot hennes ensamhet;

"She had been an only child and had hoped that having children would end her feelings of loneliness. She realized too late, she says, that it simply created new forms of loneliness."

http://www.theglobeandmail.com/life/parenting/mothers-day/i-really-regret-it-i-really-regret-having-children/article1200668/?page=all

Klart att man blir besviken med de där verklighetsfrånvända och orealistiska förväntningarna.
Citera
2013-11-28, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Praktiken > ord. Nackskott på kvinnor som henne. Hon har sabbat sitt barn för livet för att hon ville göra stålar och saknar empati. Sluta försvara henne din idiot.

Förstår jag dig rätt nu? En mamma går ut och berättar att hon känner att hon inte är särskilt bra på att vara mamma, och att hon inte tycker att det är särskilt kul, och uppmuntrar kvinnor som känner likadant att inte skaffa barn.

Du menar att detta innebär att hon dels vill tjäna pengar (inte hjälpa andra kvinnor?) och att hon saknar empati, och att hon med boken sabbat sina barn för livet?

Du tror inte att barnen inte redan är ganska snabbade av att leva med en mamma som du själv konstaterat helt saknar empati? Kan tänka mig bra mycket värre saker en sådan person skulle kunna göra än att skriva en bok om att hon inte borde skaffa barn.

Och på vilket sätt skulle barnen må bättre av att någon mördade deras mamma? Du tror inte att det är en värre upplevelse än att ens mamma erkänner att hon inte borde blivit mamma ( men hon älskar dig som person )?
Citera
2013-11-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homo.Germanicus
Jag är tämligen säker på att illavarslande judar har haft en nyckelroll i skapandet och sedermera introduktionen och spridningen av politiska/sociologiska ideologier som feminism och mångkulturalism och diverse andra destruktiva idéer i våra samhällen för att skada vår etniska sammanhållning.

Så klart du är. Det finns massa människor som är tämligen säkra på att världen styrs av rymdödlor med.

http://xkcd.com/1274/
Citera
2013-11-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80
Inte för att just hennes barn är dåliga ungar utan för att ungar i allmänhet inte är som hon förväntade sig att ungar ska vara;

"It contains lines that are far from flattering to kids. "The child is a kind of vicious dwarf, of an innate cruelty," she quotes novelist Michel Houellebecq in one of her chapter headings, and then describes children as base and amoral creatures.

"Children are born to disappoint you," she says. "Because we dream about wonderful children, but there are no wonderful children. They are people like me and you, and they fail, they do things you don't expect, they dream of things you don't even imagine, things that are pointless for you but not for them. So of course they have to disappoint you. Most children are difficult."

"She had been an only child and had hoped that having children would end her feelings of loneliness. She realized too late, she says, that it simply created new forms of loneliness."

http://www.theglobeandmail.com/life/parenting/mothers-day/i-really-regret-it-i-really-regret-having-children/article1200668/?page=all

Klart att man blir besviken med de där verklighetsfrånvända och orealistiska förväntningarna.

Absolut. Så det är ju superbra att hon hjälper till att reda ut myterna så andra som egentligen känner som henne slipper gå på samma nit.
Citera
2013-11-28, 22:20
Medlem
Citat:
Man försöker undertrycka och bryta upp vita kärnfamiljer av samma anledning som man vill undetrycka etnisk/nationell identitet & kollektivism genom att fylla vita nationer med massa kultur- och rasfrämmande människor. Det handlar om att nedmontera nationalstaterna och centralisera makten över de olika landgränserna till den plutokratiska eliten. Detta bisarra dominansbegäret hämtar näring i den judiska ideologien och gynnar suprematistiska talmudiska judar samt den icke-judiska finansiella elit som valt att alliera sig med dem.
Citat:
Hej hopp konspirationsteori! Är du säker på att det inte är rymdödlor som ligger bakom det hela?

Deriverbar beskriver min reaktion ganska bra, men jag måste då säga att "suprematistiska talmudiska judar " är min nya favoritramsa!

Citat:

Menade du illasinnade???
Men om jag förstått det hela rätt så är judarna ute efter att söndra och härska???
Vad elakt av dom!!!
Jag tänker mig dock att de borde satsa mer österut, för det borde ju finnas avsevärt mycket högre ekonomiska värden att inhämta i exempelvis Kina.
Citera
2013-11-28, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kate80

Stackars unge.

Citat:
Förstår jag dig rätt nu? En mamma går ut och berättar att hon känner att hon inte är särskilt bra på att vara mamma, och att hon inte tycker att det är särskilt kul, och uppmuntrar kvinnor som känner likadant att inte skaffa barn.

Du menar att detta innebär att hon dels vill tjäna pengar (inte hjälpa andra kvinnor?) och att hon saknar empati, och att hon med boken sabbat sina barn för livet?

Du tror inte att barnen inte redan är ganska snabbade av att leva med en mamma som du själv konstaterat helt saknar empati? Kan tänka mig bra mycket värre saker en sådan person skulle kunna göra än att skriva en bok om att hon inte borde skaffa barn.

Och på vilket sätt skulle barnen må bättre av att någon mördade deras mamma? Du tror inte att det är en värre upplevelse än att ens mamma erkänner att hon inte borde blivit mamma ( men hon älskar dig som person )?

Var jag oklar?
Hon har redan mördat sitt barn emotionellt. Vad finns det som är bra med att psyksjuka människor får skriva böcker där dom tom lyckas dra på sig offerkoftan? Det absolut minsta man kan begära är att hon får leva med skammen att hon är en rakt igenom dålig människa och inte att hon tjänar pengar på saken och att totala vrak som du sitter och hyllar den störda människan tom.
Det bästa vore uppenbarligen att återinföra tvångssterilisering för sådana som henne och dig för barn ska inte behöva lida för att det är något allvarligt fel i huvudet på er och det tror jag att man ganska tidigt genom div psykologiska tester skulle kunna få fram.
Citera
2013-11-28, 22:46
Medlem
Citat:

jepp låta kvinnor bestämma det är farliga grejer vet du. Inte alls bra för den germanska stammen.
Mycket bättre vi hade stannat kvar i djurhudarna i norr och vägrar beblanda oss, kunde vi lugnt dött ut i incestuiöst lycka.

Vi har alltid beblandat oss snälla du. I dina celler simmar det runt en massa genmaterial från way back! Du har t.o.m material från de gamla hederliga neandertalarna (din intelligens är nog i rakt nedstigande led därifrån är jag rädd). Vi t.o.m kom från Afrika ursprungligen! Sug på den du.
Stop worrying, din s.k. etniska "renhet" är redan körd för länge sen.
Citera
2013-11-28, 23:13
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Så klart du är. Det finns massa människor som är tämligen säkra på att världen styrs av rymdödlor med.

http://xkcd.com/1274/

Den här typen av svar brukar bara betyda två saker: 1. Man saknar förmågan att förstå samband och mönster. 2. Man har en politisk eller etnisk anledning till att ge ett sånt svar.
Citera
2013-11-28, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Den här typen av svar brukar bara betyda två saker: 1. Man saknar förmågan att förstå samband och mönster. 2. Man har en politisk eller etnisk anledning till att ge ett sånt svar.

Eller att det man svarar på är så korkat så man finner inga ord. Etnisk anledning?
Vad skulle den "etniska anledningen" vara för just detta svar menar du?
Citera
2013-11-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Eller att det man svarar på är så korkat så man finner inga ord. Etnisk anledning?
Vad skulle den "etniska anledningen" vara för just detta svar menar du?
En stor del av världen tillber en flygande zombie och har en symbolisk ritual att äta delar av zombien. Hur är sådana galenskaper inte kopplade till etnicitet? Det mesta sånt går vidare via det etniska arvet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in