2013-11-29, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Förvisso, men den samlade bilden pekar på EN person... Insidern, som t.ex. visste var pistolen fanns och t.ex. kunde "hantera" låsta dörrar, utan nyckel...

Fler personer visste vart vapen var och att M använde dessa på olika sätt.
Svara på inläggen och belägg dina påståenden.
Det hjälper inte att du vidhåller argument som inte är sanna.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Svara på ja/nej frågor eftersom du fortsätter att utan belägg påstå röntgensyn:
1. Häller du med om att M visat vapen för övernattande dejter i huset ?
2. Håller du med om att M hade tänkt tanken att värja sig med vapen ?

Vill du påstå något annat, så gör det med belägg.
//
Citera
2013-11-29, 09:51
Medlem
Quarrels avatar
Jag har lagt in gamla stationsbyggnaden i Stora Höga på kartan. http://goo.gl/maps/o7k2P

Jämför RJ:s vittnesmål på sid 75:
Citat:
Han och hans fru passerade då pendelparkeringen i Stora Höga, [RJ] uppskattar att klockan var runt 23. De körde långsamt förbi och då såg han en silverfärgad stor bil stå parkerad in emot gamla stationsbyggnaden, in emot järnvägsspåren.
Han tyckte dock inte det såg ut som en sådan modell som Marina har utan en mer Chrysler-liknandemodell så han körde inte in och tittade mer noggrant. [RJ] har inte sett Marinas bil men tror sig veta hur modellen ser ut.
Han såg bilen österifrån. Han passerade över bron över järnvägen och tittade sedan västerifrån in på parkeringsplatsen, men såg då bara en transportbil med släp.

Södra parkeringen syns tydligt västerifrån, men platsen där han såg den Chrysler-liknande bilen är skymd. Hans vittnesmål visar alltså att bilen som SW såg inte är Marinas bil, den liknar Chrysler mer, och att Marinas bil inte stod på södra parkeringen vid 23-tiden 4 augusti, kvällen innan den anträffades på södra parkeringen.
Senast redigerad av Quarrel 2013-11-29 kl. 09:59.
Citera
2013-11-29, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Fetade: Är det passivt att paketera en kropp, städa undan och frakta bort kroppen?

Vilken bil tror du använts till detta?

Nix, genombrott av aktivitet förekommer, särskilt när aktiviteten "promptas" i stunden av kraftiga stimuli, som t.ex.: "Shit, jag sköt, hon dog, där ligger hon blödande, måste dölja detta, jag vill ju inte heller nu bli faktiskt ansvarig för mina handlingar, jag knopar väl på lite, som jag lärde mig på den där kursen". Men så, när han kör iväg med kroppen, ser man återigen symptomen på bristande förmåga till överblick/planering: kör blott 10 minuter, döljer kroppen dåligt i ett område som han borde ha insett att polisen skulle luska fram att han var väl bekant med via sina många promenader, när mordoffret arbetade...

Hennes bil hade plats har polisen konstaterat, så varför inte? Tvivlar alltså starkt på några sorts "medhjälparteorier", det här var ett singeldåd, av en ensam "vettvilling", med för lite hjärnvävnad...
Citera
2013-11-29, 09:53
Bannlyst
Citat:
Det har du rätt i.

Lugnt.
Jag tror inte efter det du sade om smyckena att man kan dra någon slutsats om dessa. Tack för hjälpen.
Citera
2013-11-29, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har lagt in gamla stationsbyggnaden i Stora Höga på kartan. http://goo.gl/maps/o7k2P

Jämför RJ:s vittnesmål på sid 75:

Han såg bilen österifrån eftersom han kom från Spekeröd. Han passerade över bron över järnvägen och tittade sedan västerifrån in på parkeringsplatsen, men såg då bara en transportbil med släp.

Södra parkeringen syns tydligt västerifrån, men platsen där han såg den Chrysler-liknande bilen är skymd. Hans vittnesmål visar alltså att bilen som SW såg inte är Marinas bil, den liknar Chrysler mer, och att Marinas bil inte stod på södra parkeringen vid 23-tiden 4 augusti, kvällen innan den anträffades på södra parkeringen.

Här skall tilläggas att R*ne OCH hans fru aktivt letar efter just Marinas bil på pendeln.
Citat:
R*ne kunde inte släppa detta med att Marina var borta så när han kom hem från jobbet
onsdagskvällen, dagen därpå (100804) så tog han med sin fru och åkte en annan väg tillbaka till området.
Citera
2013-11-29, 10:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
Nix, genombrott av aktivitet förekommer, särskilt när aktiviteten "promptas" i stunden av kraftiga stimuli, som t.ex.: "Shit, jag sköt, hon dog, där ligger hon blödande, måste dölja detta, jag vill ju inte heller nu bli faktiskt ansvarig för mina handlingar, jag knopar väl på lite, som jag lärde mig på den där kursen". Men så, när han kör iväg med kroppen, ser man återigen symptomen på bristande förmåga till överblick/planering: kör blott 10 minuter, döljer kroppen dåligt i ett område som han borde ha insett att polisen skulle luska fram att han var väl bekant med via sina många promenader, när mordoffret arbetade...

Hennes bil hade plats har polisen konstaterat, så varför inte? Tvivlar alltså starkt på några sorts "medhjälparteorier", det här var ett singeldåd, av en ensam "vettvilling", med för lite hjärnvävnad...

Ja hennes bil hade plats. Det hade nog vilken bil som helst egentligen beroende på hur man "stuvar runt". Problemet är ju att inga spår hittats i Marinas bil eller i FS bil. De är inte städade. Inte invändigt iaf.

Jag är lite tveksam till om det är ett singelarbete. Det är för snabbt gjort allting tycker jag...
Undrar hur svårt det är att ensam bära ut en kropp till bilen. Måste vara otympligt och tungt. Betänk även att Marinas bil är lite högre så det krävs ju lite kraft att få in den där bak i bilen.

Jag undrar vem som skickade vykortet och jag undrar vem det var som ringde till L@jla och ville ha pengar efter att de påstått sig ha Marina i sitt våld.

Spårades det samtalet ens?
Citera
2013-11-29, 10:03
Medlem
Fnurra, jag såg inget svar, anser du att dom som utsätts för något dom inte vill utsättas för, klagar, när dom mår dåligt av det, anmäler det eller berättar om det? Eller vad menade du att hon inte klagade?
Citera
2013-11-29, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av konfidentiellt
Fnurra, jag såg inget svar, anser du att dom som utsätts för något dom inte vill utsättas för, klagar, när dom mår dåligt av det, anmäler det eller berättar om det? Eller vad menade du att hon inte klagade?

Hon klagade inte på FS när hon blev påsatt. I efterhand tyckte hon att FS var lite stor där nere, och att han inte sade hejdå ens.

Emelie får väl anmäla FS för det då, brottsrubricering okänd.
Citera
2013-11-29, 10:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja hennes bil hade plats. Det hade nog vilken bil som helst egentligen beroende på hur man "stuvar runt". Problemet är ju att inga spår hittats i Marinas bil eller i FS bil. De är inte städade. Inte invändigt iaf.

Jag är lite tveksam till om det är ett singelarbete. Det är för snabbt gjort allting tycker jag...
Undrar hur svårt det är att ensam bära ut en kropp till bilen. Måste vara otympligt och tungt. Betänk även att Marinas bil är lite högre så det krävs ju lite kraft att få in den där bak i bilen.

Jag undrar vem som skickade vykortet och jag undrar vem det var som ringde till L@jla och ville ha pengar efter att de påstått sig ha Marina i sitt våld.

Spårades det samtalet ens?
Ja, det spårades till en slyngel bosatt i Vimmerby. Han är förhörd i slasken och omkom i en mc-olycka 2012. https://www.flashback.org/t1898129
Citera
2013-11-29, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Hon klagade inte på FS när hon blev påsatt. I efterhand tyckte hon att FS var lite stor där nere, och att han inte sade hejdå ens.

Emelie får väl anmäla FS för det då, brottsrubricering okänd.

Tackar då förstår jag.
Förstår bara inte hur man kan tycka som du, det vill säga att folk klagar när dom säger att man inte vill, eller blir utsatt för något och säger från, att ett någon klagar bara för att hon säger ifrån exempelvis en våldtäkt, får mig att häpna, skev inställning!
Citera
2013-11-29, 10:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ja, det spårades till en slyngel bosatt i Vimmerby. Han är förhörd i slasken och omkom i en mc-olycka 2012. https://www.flashback.org/t1898129

Fan vad glömsk jag blivit. Det visste jag ju. Men de var ju två. Är den andra idientifierad? Kanske är svårt att göra iof...
Citera
2013-11-29, 10:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Fan vad glömsk jag blivit. Det visste jag ju. Men de var ju två. Är den andra idientifierad? Kanske är svårt att göra iof...
Eftersom slyngeln är förhörd i slasken vet jag inte om den andre är identifierad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in