Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Det är möjligt, men det är fortfarande lite egendomligt varför en mördare på flykt öht svarar på frågan om var han är.
1. Alla vet att samtalen till SOS spåras. Hade han ljugit så hade polisen garanterat vetat att han var GM eller inblandad. Att ljuga om var han befinner sig hade inte varit ett speciellt smart drag.
Förutom villospåren om rånet vill han kunna ge en möjlig förklaring till varför han varit på mordplatsen om det finns spår (DNA, fibrer, fingeravtryck, fotavtryck, hårstrån) från honom där. Det är väldigt smart. Ljuger han om varifrån han ringer så faller det.
2. Dessutom så är han ju inte speciellt precis: "kKarlaplan någonstans, Karlavägen – jag vettefan". Det är ju mer troligt att han då står på Karlaplan än vid korsningen till Nybrogatan som är flera hundra meter från Karlaplan.
Kom igen nu, den slutsatsen att han måste vara oskyldig för att han säger var han är (nåja) är en av de sämsta slutsatserna jag sett i denna tråd hittills; om vi bortser från mina egna förstås
Skärpning
EDIT: att han efter ett genomfört mord har sinnesnärvaron att säga det han gör, karlaplan, karlavägen, jag vettefan, tyder på en psykopat av första klassen. Han vilseleder lite om sin plats utan att ljuga. Detta gör han utan att tveka. Imponerande.