2013-11-28, 23:37
Medlem
Aghartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deffination
hur tror du att han ska kunna svara på detta? knappast så att somalierna berättar att de brukar tvätta på andras tvätt tider och liknande?

TS skrev ju att han jobbat som brobyggare och integrationsledare. Han borde ha lite kunskaper då tycker jag men det är väl därför Sverige ser ut som det gör, det är bara tomtar som inte begriper någonting som jobbar med invandrare.
2013-11-28, 23:38
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Klyftor mellan människor. Tex. olika somaliska klanar eller mellan somalier och andra svenskar.
Brobyggare som ett riktigt arbete? Vem betalar kalaset, AMS? Tolk kan jag förstå men att behöva medla mellan somaliska klaner i Sverige är befängt. Kommer man enda till kalla Sverige men fortfarande anser det vara problematiskt med sin hemlandsklaner undrar jag va tusan man gör här?
2013-11-28, 23:39
Medlem
Urijahs avatar
Citat:
Relationen mellan hand ledarna och dom somaliska kvinnorna är väldigt bra kan jag säga

Ok. Så hur är relationen mellan Somaliska män och Svenska kvinnor som jobbar på arbetsförmedlingen?

Tycker du personligen att Somalier tillför något positivt till det svenska samhället?
2013-11-28, 23:39
Bannlyst
Citat:
Har tidigare haft massa extra jobb som brobyggare och integrations ledare men arbetar sedan ett par månader på arbets förmedlingnen. Jag träffar och jobbar med svensksomalier dagligen, vår största invandrings grupp då deras antal beräknas till 80-100k. Jag ser att mycket skrivs här om dom men att folk har väldigt lite kunskaper eller erfarenheter från svensksomalier. Så ställ alla frågor ni vill så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa er.

Dom är runt 80- 100k och är sveriges största invandringsgrupp efter finnarna?

Sveriges största invandringsgrupp är KURDER med antalet 100- 160k. Det kommer mer kurder än araber och somalier till sverige. vad fel du har.
2013-11-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Brobyggare som ett riktigt arbete? Vem betalar kalaset, AMS? Tolk kan jag förstå men att behöva medla mellan somaliska klaner i Sverige är befängt. Kommer man enda till kalla Sverige men fortfarande anser det vara problematiskt med sin hemlandsklaner undrar jag va tusan man gör här?
Nej, inte AMS. Det är olika, ibland är det kommunen, på stats nivå/internationell nivå är det staten eller migg så klart men oftast finansierar dom det helt själva via somaliska föreningar.
2013-11-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Ok. Så hur är relationen mellan Somaliska män och Svenska kvinnor som jobbar på arbetsförmedlingen?
Ganska bra faktiskt då somalierna ofta flirtar vilket ger många poäng hos tanter på 50+. Händer givetvis inget då somalierna är ganska klumpiga socialt men lite charmande sker.

Citat:
Tycker du personligen att Somalier tillför något positivt till det svenska samhället?
Ja
2013-11-28, 23:53
Medlem
SummaSummarums avatar
Bryr du dig om ifall svenskar blir en minoritet i Sverige?

Skulle du ha något emot ifall din dotter kom hem med en somalisk man?

Om du mötte en grupp främlingar i en gränd på kvällen, skulle du känna dig tryggast om det vore en grupp svenskar eller en grupp somalier?

Det är dags att sätta dina barn i skolan och du har två skolor att välja på. På den ena skolan går det till 90% barn av somalisk härkomst och på den andra är det till 90% barn av svensk härkomst. Vilken skola väljer du åt dina barn?
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-11-29 kl. 00:09.
2013-11-28, 23:54
Medlem
Runepts avatar
Citat:
Ganska bra faktiskt då somalierna ofta flirtar vilket ger många poäng hos tanter på 50+. Händer givetvis inget då somalierna är ganska klumpiga socialt men lite charmande sker.

Skön sågning av dina entreprenörer.

Kan det verkligen stämma att ca 80% av somalierna i Sverige är arbetslösa? Kvinnorna lär hålla uppe siffrorna eftersom de sprutar ut ungar hela tiden.
2013-11-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Bryr du dig om ifall svenskar blir en minoritet i Sverige?
Vi kommer inte bli det. Andelen svensksomalier är bara 0,1 %
Citat:
Skulle du ha något emot ifall din dotter kom hem med en somalisk man?
Har ingen dotter
2013-11-29, 00:00
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Det säger du bara sådär. Har man en invandring på runt hundratusen om året så är det bara en tidsfråga. Det är en matematisk oundviklighet att en växande grupp förr eller senare blir större än en statisk grupp. Nu var dock frågan huruvida du bryr dig eller inte så svara på det tack.
Citat:
Har ingen dotter
Det var en hypotetisk fråga, du kan föreställa dig hur det skulle vara om du hade haft en dotter eller en son för den delen.

Jag lade till två frågor i mitt första inlägg.
Senast redigerad av SummaSummarum 2013-11-29 kl. 00:06.
2013-11-29, 00:07
Medlem
Vikingabalks avatar
Citat:
Har tidigare haft massa extra jobb som brobyggare och integrations ledare men arbetar sedan ett par månader på arbets förmedlingnen. Jag träffar och jobbar med svensksomalier dagligen, vår största invandrings grupp då deras antal beräknas till 80-100k. Jag ser att mycket skrivs här om dom men att folk har väldigt lite kunskaper eller erfarenheter från svensksomalier. Så ställ alla frågor ni vill så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa er.

Citat:

Har ingen dotter

Var det din kunskap i svenska språket och mattematik som gav dig jobbet på AMS?

På vilket sätt tycker du somalier bidrar till den svenska välfärden?
2013-11-29, 00:09
Medlem
hur kan en 0.1% av samhället bli 100tusen invånare? är vi 100miljoner i sverige?

du sa att dom jobbar som entreprenörer, vilka yrken?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in