Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Beror på hur farliga dom är, så det kan man om lagen anger att det ska vara så.
Har du inte fattat att på Säter sitter de som bedömts vara farliga. Så bara för att media har ett drev så kan inte alla bara knalla ut från Säter som det behagar. Det är nog knappast någon som vill.
Pedofiler är inte botbara och, sadistpedofiler bör väl ses över innan dom släpps ut vind för våg.
Du bör nog värdera om din empati för diverse farliga institutionsskadade våldspedofiler.
Jag har inga åsikter om Sture Bergwall. Jag har gjort detta helt klart på det tidigt stadium i tråden.
Det är dig och dina korkade skriverier jag bemötte.
Att du har dessa åsikter om en namngiven person är helt ointressant det som gäller är att frågan om han fortsatt ska vårdas eller skrivas ut från Säter ska utreda noga och väl.
Dina flummerier kan du behålla för dig själv. Det finns betydligt farligare brottslingar som kommer att friges från fängelse den närmaste tiden. Utan att någon bedömning görs av deras mentala status eller eventuella farlighet.
Hur fan kan ett kontrollfreak som du sova efter det att jag berättat detta?
Du missar ju den stora frågan i den här soppan; Hur fan kunde det fällas till ansvar för mord på så lösa boliner.
DET borde du ligga sömnlös för!