2009-01-11, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Linkzie
Ingen drömsituation precis. Framför allt inte om kunden framför får betala för dina varor och först efter det får reda på det. Hade en sådan situation för inte så länge sedan. Jag tänkte att det lättaste vore ju om kunden som fick sina varor betalade av kunden framför, bara kunde ge vederbörande summan för hans varor, men jag råkade ut för en närmast mardrömslik situation när kunden som fått betala för mycket skulle ha tillbaka sina pengar direkt. Jag fick knappt tala och förklara för honom, han skulle bara ha sina pengar. Då får vi göra en retur... Men vad han skrek och kallade mig både det ena och det andra. Kunde jag inte bara ge honom hans pengar? Om det vore så lätt. Vill ju inte precis ha en diff på -200 när man ska räkna kassan. Det blev inte bättre när kunden som fått sina varor betalda av den föste kunden också började hoppa på mig. Och sedan ville han inte skriva på returkvittot. Det var ju mitt fel. Han sa att han aldrig mer skulle handla i vår butik, men jag har sett honom flera gånger efter den incidenten.

Haha, nästa gång han kommer till din kassa efter att ha stått 30min i kö så ska du bara säga "Nej, här var det stängt för idag" och gå där ifrån
Citera
2009-01-12, 19:54
Medlem
Bastumannens avatar
När kassörskan börjar prata med en bekant brukar jag med ett leende på läpparna (oftast) säga;
"Kanske dags att jobba lite nu va?"

Man brukar få en sur blick, men de slutar alltid att tjattra i vilket fall.

Sen vill jag ge en stoor eloge till alla som släpper fram de som kanske bara ha två-tre varor, medans framförvarande har en hel vagn. Man vill ju ge dom en puss för vänligheten!
Citera
2009-01-12, 19:57
Medlem
Roundcubes avatar
Jag stör mig som fan på folk som står och tittar på kassören när denne har dragit alla varor, och sen börjar ta upp plånboken.

Verkar som om dem tänker "ska jag betala också" Det stör mig nåt så fruktansvärt.
Citera
2009-01-12, 20:13
Medlem
Jag har suttit i kassan på ICA en hel del, och i början när man var ny så kunde man göra en hel del misstag - jaa alla gör misstag ibland.

I alla fall, dom enda som brydde sig när man råkade slå fel PLU ibland, typ att man slog potatisen på färskpotatis istället för lösvikt så att det skiljde en sisådär 5 kr på priset, det var pensionärerna, dom var tamejfan dom ända som klagade, och då undrade jag också hur i hela friden som kunde orka? För mycket fritid? JA!

Visst, rätt ska vara rätt, om det kostar 5 kr så ska man betala 5 kr, inte 10 kr. Men det är ändå väldigt grinigt av dom att börja tjafsa om det när kön bara växer och till slut sträcker sig ner till grönsaksdisken bakom dom...
Citera
2009-01-23, 10:19
Medlem
Dummaste som ni har sett hände i en butik

Tänkte starta en tråd med lite lustiga saker ni har varit med om sett.
Kan även vara om ni själv jobbar på någon kundtjänst om ni har lust att dela med er något.

Här är mina

1. Var på MacDonalds i Mjölby så var det en svensk familj framför mig , typiskt svensson(fru+ make och 2 barn) skulle ut och campa hade myckat att resa . Så de beställer sig burgare, frågar kassörskan "Läsken där borta där får man fylla på hur mycket man vill?" Hon svarar "Ja visst får ni det"

Satte mig i närheten av dem (inte mycket plats att välja bland)
När de var klara tar pappan och mannan fram 1,5 liters tomma cola flaskor och fyller upp colan sen går de ut därifrån, alla tittar på dom såklart det var ju runt 13.00 tiden då alla har lunch.

2. Var i Stockholm och hälsade på mina polare skulle till SJ kundservice då jag ej fick ut mina tågbiljetter. Då var det en arg tonåring som skrek och tjaffsade på SJ kvinnan. Hon var sen in ifrån Sundsvall, och missade sin Arlanda Express till Arlanda. När SJ personalen frågade henne när incheckningen stängde, svarade hon om 10 minuter. (Hon hade då alltså haft 10-20 min att ta sig ifrån tåget till incheckningen om tåget hade varit i tid)
snacka om att verkligen _inte_ kunna planera.

hoppas detta blir en bra tråd.
Citera
2009-01-23, 10:22
Medlem
4283s avatar
Den sista förstår jag inte riktigt. Medans hon klagade så hade hon alltså tio minuter på sig att istället gå till tåget?

Den första är ju lite småklassisk, fast jag själv har aldrig sett den. Rätt smart att utnyttja deras system sådär. Likadant hos IKEA, med deras gratis påfyllning och go'a körvar.

/HATE
Citera
2009-01-23, 10:26
Medlem
BERNFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Den sista förstår jag inte riktigt. Medans hon klagade så hade hon alltså tio minuter på sig att istället gå till tåget?

Den första är ju lite småklassisk, fast jag själv har aldrig sett den. Rätt smart att utnyttja deras system sådär. Likadant hos IKEA, med deras gratis påfyllning och go'a körvar.

/HATE
Tror att vitsen med nr.2 var att 10-20minuter inte direkt ar mycket att jobba po for att checka in po arlanda. Sona as som for tranga sig fore alla andra nar det ar 200meters ko for att dom ar sena
Citera
2009-01-23, 10:26
Medlem
hehe var lite stressad när jag skrev det men denna tjej.

Om allt hade varit som planerat och hon kommit fram till arlanda hade hon haft 10 min på sig att checka in. Så det ver helt omöjligt att hjälpa henne , tycker det var så snyggt planerat bara. Med tanke på att tåg kan bli försenade ^^
Citera
2009-01-23, 10:49
Medlem
dirsps avatar
var inne på en affär där de säljs lite blandat med saker, leksaker, tv spel och lite sånt.
stog iaf och kollade på spelen när en kille i kanske 25 års åldern kommer fram och frågar,
-jobbar du här?
-nej. svarar jag
- bra för ja ska nämligen sno ett psp.
Citera
2009-01-23, 11:00
Medlem
Tazquas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirsp
var inne på en affär där de säljs lite blandat med saker, leksaker, tv spel och lite sånt.
stog iaf och kollade på spelen när en kille i kanske 25 års åldern kommer fram och frågar,
-jobbar du här?
-nej. svarar jag
- bra för ja ska nämligen sno ett psp.

Haha klockrent förfan
Såg du om han fick med sig sin psp?
Citera
2009-01-23, 11:08
Medlem
dirsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tazqua
Haha klockrent förfan
Såg du om han fick med sig sin psp?

pspn låg inlåst i en sån här glasmonter som dom brukar ha i affärer, och ja såg när han tog fram en griptång och börja mokla. då gick jag iväg, vågade inte va kvar där när ja kommit ur butiken och gått en bit såg ja han på håll hur han kuta ut ur butiken, vet inte om han blev påkommen eller om han fick den med sig
Citera
2009-01-23, 12:00
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Återger en kollegas historia, för den är så go/vidrig.

Han var på en MAX restaurang på Stockholm station i mellandagarna. Skulle åka med tåget.

Beställde något typ skrovmålet eller vad det heter. Får maten och sätter sig. Hinner ta en tugga på burgaren när han ser att en rullstolsbunden gocking med tillhörande skötare sitter vid bordet brevid. Samtidigt som han tuggar på första tuggan så börjar gockingen kaskadspy över bord och kropp! Skötaren får panik och börjar slabba med servetter medans spyorna bubblar och skvätter.

Kollegan lade ner sin burgare, reste sig och gick.

Jag förstår honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in