2013-11-27, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Hur är han överskattad? Han är väl snarare så överskattad att han nu har blivit underskattad.
21 mål och 14 assist är svårt att argumentera emot.

Ja, det blir lite tröttsamt när folk vägrar öppna ögonen och bedömer en spelare efter hur han presterade för 3 år sedan. Spelare utvecklas liksom.

Men det är mycket häftigare med spelare som Hulk, Lavezzi osv förstås. De är ju exotiska sydamerikaner och hade en hög prislapp. Det gör dem per automatik till bättre spelare. Walcott är ju bara en tråkig träbensbritt.
2013-11-27, 17:37
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlist
Det verkar så. Haha men snälla någon, Willian har knappt fått lira från start, är det någon som är överskattad så är det Walcott. Du är nog rätt ensam om att inte välja Hulk framför Walcott, menen..
Vad spelar det för roll att han är brasse? Brasilianare är väl betydligt bättre överlag än engelsmän

Hulk är ju en av de absolut mest överskattade spelarna i världen. Låter kanske som en 'hyperbole' men den hypen förstod jag inte från början och jag gör det inte nu heller efter att ändå ha sett honom i kanske 15-20 matcher.

Ser inte någon avgrundslik skillnad på Walcott och Hulk ärligt talat, kanske att brassen har lite flashigare teknik men annars så...

Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp

Lavezzi jobbar hårt, löper bra och är en duglig dribbler. En bra omställningsspelare men inte så mycket mer än det. En stor flopp i PSG.

Det där låter som den mest adekvata beskrivningen så långt i ert meningsutbyte om Lavezzi. Han passade extremt bra in Mazzaris kontringsgalna Napoli men har nog mindre att utföra i ett lag som vill kontrollera matcherna och spelet. Det är inte riktigt hans grej. Vivoli kommer jag ihåg beskrev Palacio som en spelare som håller igång under hela matcherna, dvs han försvinner inte bara ut någonstans och syns inte till under en hel match utan han försöker alltid göra någonting. Lite så är det också med Lavezzi imo.
2013-11-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Jermaine Defoe till Toronto i januari då?

Ade verkar inte ingå i några större planer, och Soldado har inte presterat. Vem köper Tottenham i vinter?

Vart har du läst ryktet om Defoe?
2013-11-27, 18:30
Medlem
DropoutBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Jag fick från bleacher report att han ska kommit överens med ett amerikanskt lag som erbjöd honom £90k i veckan.
2013-11-27, 18:55
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Ja, det blir lite tröttsamt när folk vägrar öppna ögonen och bedömer en spelare efter hur han presterade för 3 år sedan. Spelare utvecklas liksom.

Men det är mycket häftigare med spelare som Hulk, Lavezzi osv förstås. De är ju exotiska sydamerikaner och hade en hög prislapp. Det gör dem per automatik till bättre spelare. Walcott är ju bara en tråkig träbensbritt.
Men Walcott är ju lite av ett träben när man jämför med Lavezzi, Hulk & Willian.
Jag hejar på Arsenal och har således följt Walcott under mängder med år och han har absolut utvecklas och är bra men inte lika bra som de jag nämnde (tycker jag).
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hulk är ju en av de absolut mest överskattade spelarna i världen. Låter kanske som en 'hyperbole' men den hypen förstod jag inte från början och jag gör det inte nu heller efter att ändå ha sett honom i kanske 15-20 matcher.

Ser inte någon avgrundslik skillnad på Walcott och Hulk ärligt talat, kanske att brassen har lite flashigare teknik men annars så...

Det där låter som den mest adekvata beskrivningen så långt i ert meningsutbyte om Lavezzi. Han passade extremt bra in Mazzaris kontringsgalna Napoli men har nog mindre att utföra i ett lag som vill kontrollera matcherna och spelet. Det är inte riktigt hans grej. Vivoli kommer jag ihåg beskrev Palacio som en spelare som håller igång under hela matcherna, dvs han försvinner inte bara ut någonstans och syns inte till under en hel match utan han försöker alltid göra någonting. Lite så är det också med Lavezzi imo.
Personligen tycker jag att Hulk är världens bästa ytter, därför är jag aningen partisk, med det sagt så anser jag fortfarande att det finns många bättre yttrar än Walcott.

Jag skulle gärna vilja veta vilka yttrar ni anser är bättre än Walcott eftersom att mina alternativ inte verkar passa, frågan är även till dig snillet_1
2013-11-27, 19:08
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Hade inte Walcott haft sin enorma speed hade han inte kommit någon vart, karln har ju en första touch som en division 1 spelare.

Man vinner inte Arsenals interna skytteliga om allt man har är snabbhet. Krävs lite mer än så.
2013-11-27, 19:23
Medlem
Citat:
Visst gjorde han det men jag tycker fortfarande att det är endel som fattas för att han ska vara dendär toppyttern. Sen tycker jag att han bör träna på bollmottagningen för den är många gånger under all kritik, tyvärr. Jag gillar killen, det gör jag men det finns många som jag håller högre.

Fast vi diskuterade inte huruvida Walcott var en toppytter. Inte jag iaf. Det enda jag säger är att Lavezzi inte behövs i Arsenal då man har ett helt sjukt överflöd på yttrar redan. Bara denna säsongen har Oxlade, Rosicky, Özil, Wilshere, Ramsey, Ryo, Walcott, Podolski, Cazorla spelat på de två positionerna.

Sen tycker jag att folk ofta har en ganska orättvis bild av Walcott, folk uppmärksammar mest honom när det går lite sämre. Men kollar man hur han spelat senaste två åren så finns det ingen anledning att byta ut honom. Han har dessutom sina bästa år framför sig, till skillnad från Lavezzi.
2013-11-27, 19:38
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Fast vi diskuterade inte huruvida Walcott var en toppytter. Inte jag iaf. Det enda jag säger är att Lavezzi inte behövs i Arsenal då man har ett helt sjukt överflöd på yttrar redan. Bara denna säsongen har Oxlade, Rosicky, Özil, Wilshere, Ramsey, Ryo, Walcott, Podolski, Cazorla spelat på de två positionerna.

Sen tycker jag att folk ofta har en ganska orättvis bild av Walcott, folk uppmärksammar mest honom när det går lite sämre. Men kollar man hur han spelat senaste två åren så finns det ingen anledning att byta ut honom. Han har dessutom sina bästa år framför sig, till skillnad från Lavezzi.
Absolut, Lavezzi behövs verkligen inte i Arsenal. diskussionen eskalerade väl när snillet_1 dömde ut Lavezzi fullständigt och fick honom att framstå som helt inkompetent och katastrofalt dålig, vilket jag inte tyckte stämde överhuvudtaget.

Joja, må så vara men tycker fortfarande att det är endel som Walcott saknar, men du har rätt i att Lavezzi har inte alltför mycket kvar att ge och att Walcott har sina bästa år framför sig.
2013-11-27, 19:58
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Personligen tycker jag att Hulk är världens bästa ytter, därför är jag aningen partisk, med det sagt så anser jag fortfarande att det finns många bättre yttrar än Walcott.

Jag skulle gärna vilja veta vilka yttrar ni anser är bättre än Walcott eftersom att mina alternativ inte verkar passa, frågan är även till dig snillet_1

Nöjer mig nog med att konstatera att det finns minst ett dussintal yttrar jag håller högre än Hulk. Ribery, Robben, Hazard, C. Ronaldo, Reus, Bale, Schelotto, Neymar (räknas han som ytter?), Müller, Di Maria och sen säkert ett gäng namn jag inte kommer på nu.

Citat:
Absolut, Lavezzi behövs verkligen inte i Arsenal. diskussionen eskalerade väl när snillet_1 dömde ut Lavezzi fullständigt och fick honom att framstå som helt inkompetent och katastrofalt dålig, vilket jag inte tyckte stämde överhuvudtaget.

Joja, må så vara men tycker fortfarande att det är endel som Walcott saknar, men du har rätt i att Lavezzi har inte alltför mycket kvar att ge och att Walcott har sina bästa år framför sig.

Det var inte jag, det var anteri17.
2013-11-27, 20:04
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Nöjer mig nog med att konstatera att det finns minst ett dussintal yttrar jag håller högre än Hulk. Ribery, Robben, Hazard, C. Ronaldo, Reus, Bale, Schelotto, Neymar (räknas han som ytter?), Di Maria och sen säkert gäng namn jag inte kommer på nu.

Det var inte jag, det var anteri17.

Schelotto, slamkrypare eller? Finns såklart en hel uppsjö med yttrar som är bättre än Hulk. Sedan kan man ifrågasätta om Hulk verkligen ska betraktas som en klassisk ytter, han är mer en ytteranfallare som gärna rör sig i sista tredjedelen hellre än att slicka långsidan. Men, men. Detaljer antar jag.

Angående Lavezzi så har han en riktigt bra motor. Han river sönder motståndarnas försvar på ett alldeles ypperligt sätt. Dock bör han inte höjas till skyarna för sin teknik som mest kan beskrivas som rekorderlig.
2013-11-27, 22:20
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna

Har också sett det ryktet.

Defoe agrees to Toronto FC transfer

Tottenham striker Jermain Defoe has agreed an incredible £90,000-a-week ($145,000) switch to Toronto FC. The four-year deal will take effect in January and will cost the MLS club £6 million ($9.5m) //Goal.com

Såg även att ade kan vara på väg till west ham dock hade de en lista på 20 anfallare :P
2013-11-27, 23:09
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Jermaine Defoe till Toronto i januari då?

Ade verkar inte ingå i några större planer, och Soldado har inte presterat. Vem köper Tottenham i vinter?

Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Har också sett det ryktet.

Defoe agrees to Toronto FC transfer

Tottenham striker Jermain Defoe has agreed an incredible £90,000-a-week ($145,000) switch to Toronto FC. The four-year deal will take effect in January and will cost the MLS club £6 million ($9.5m) //Goal.com

Såg även att ade kan vara på väg till west ham dock hade de en lista på 20 anfallare :P

Kan tyvärr inte se detta hända. Det är ett VM-år och varför skulle då Defoe gå till Toronto i januari? Deras säsong börjar inte fören i mars. Har väldigt svårt att se att han lämnar England, dock är det inte helt taget ur luften. Defoe är väldigt missnöjd med Villas-Boas och ska ha försökt sprida rykten om att spelarna tappat förtroendet för AVB.

Ryktas lite om att Tottenham ska försöka värva Benteke igen i januari. Aston Villa har inga pengar och kan bli tvingade att sälja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in