Teknik handlar inte om att peta-springa, om att tappa bort förstatoucher, om att ta för långa touch och bli av med bollen. Lägger man även in begreppet spelintelligens så ser det ännu värre ut, likaså om man lägger in det större begreppet spelskicklighet. Han slår bort massor av passningar. Så nej, han är varken teknisk, spelintelligent eller spelskicklig.
Podolski och Walcott skulle säkert kunna falla in i den vanan i ett annat lag än Arsenal, men väl här har de förstått innebörden av bollkontroll och att iaf kunna ta in förstatouchen och sedan antingen utmana eller spela enkelt. Lägg därtill att ingen av dessa sumpar särskilt mycket mållägen.
Men jag antar att ni knappt sett PSG och Lavezzi. Och om ni mot förmodan har gjort det så är det ännu värre. Jag kan nog garantera att både
dickpUmp och
flirk håller med mig i det mesta. Två kunniga skribenter som följer varje match av PSG.
När hela Lavezzi-hypen var som störst efter någon säsong i Napoli, så var även Sveriges mest kunnige expert ute och sa att Lavezzi bara är en bra kontringsspelare, annars speltekniskt och effektivt usel.