Citat:
Ursprungligen postat av
munsprut
Det är ungefär som att jag skulle säga att jag inte har tid att skriva på wikipedia därför jag är upptagen med att skriva på flashback, facebook och bevaka aktiekurserna när jag sitter med datorn, dvs det är inte alls därför utan beror att jag inte har så mycket kunskap eller intresse inom något enskilt ämne att jag skulle kunna bidra med något vettigt på wikipedia.
Du som verkar vara påläst och intresserad borde kanske fundera på att bidra till wikipedia men se till att hålla dig till fakta och försök vara objektiv

Citat:
Ursprungligen postat av
S-cup
Det scottwalter menar (tror jag) är att om kvinnor hade haft lika mycket egentid som män hade de kanske bidragit mer till wikipedia än vad de gör idag.
Säg att du sitter framför internet tre timmar varje dag vilket gör att du bygger upp någon sorts rutin. Flashback, aktier, facebook, bloggar, wikipedia whatever. Sen helt plötsligt får du en befodran på jobbet och måste lägga ner en timme extra på arbetet, då kommer du inte hinna med lika mycket framför datorn, så du måste t.ex. sluta sitta och skriva artiklar på wikipedia.
Helt rätt, det var vad jag menade. Men därmed iofs inte att det är rätt, bara en förklaringsmodell bland flera. När kvinnor är färdigutbildade, kör ofta hela barnkarusellen igång och då är kvinnor oftast totalt upptagna med annat i större grad än vad män är. Så sälja babykläder på e-bay går före.
Och käre munsprut, jag har faktiskt bidragit till wikipedia, om än inte mycket eller speciellt nyligen, bara när jag stött på saker som jag har ordentligt på fötterna på och vet varit fel. Jag har också skrivit en egen "artikel".
Men för att vara ärlig så finner jag det personliga utbytet vara större att sitta och dilla med verkliga människor och stöta och blöta mot "verkliga" tankar än enbart envägskommunikation.
Kanske är även det ett svar på TS.