Citat:
Med spelare som Balotelli, De Jong, Kaká, Robinho, Abate m.m så förväntar man sig ett klart bättre resultat. Inte säker på var felet ligger och visst kan man skylla på Allegri, som bytt formation för många gångar (verkar ha stannat vid ett 4-3-1-2 just nu känns det som). Han får helt enkelt inte ut det bästa av spelarna och är en väldigt... "tråkig" tränare, som verkligen vill ta det säkra hellre en att chansa med en lite offensivare elva då och då. Fingertoppskänslan är verkligen inte heller bra. Ligger man risigt till i en match hade ett typiskt Allegribyte varit Poli - Nocerino eller något liknande.Tackar så mycket för all information. Milan är laget jag sympatiserar med i Italien med tyvärr på grund av tidsbrist så är det svårt att hänga med nu för tiden..
Vad är felet enligt dig om vi fokuserar på spelet? Är det spelidé eller Allegri? Enligt mig har man ju en trupp som borde ligga mycket bättre.
Honda kommer väl i Januari? Har Rami anlänt eller är det på g?
Vad är felet enligt dig om vi fokuserar på spelet? Är det spelidé eller Allegri? Enligt mig har man ju en trupp som borde ligga mycket bättre.
Honda kommer väl i Januari? Har Rami anlänt eller är det på g?
Självklart ska inte han ha all skit för samtidigt har inte spelarna presterat alls sett till vad de kan. Fantastiskt mycket nonchalans, inte minst längst bak och längst fram. Milan som är känt för att vara ett kollektiv och en "familj" har inte visat det som mycket som man kan. Många felpass som hamnar hos målvakten och man tar onödiga risker ibland. Det enda som känns riktigt stabilt i Milan är när ingen i mittfältet är skadad, dvs då man har De Jong, Poli, Montolivo (och Kaká) tillgängliga, vilka också är spelarna som faktiskt ser ut att brinna för laget allra mest. Det är dessa spelare som har sett till att vi inte ligger under strecket.
Sedan har ju Milan präglats något enormt av skador och många fans är riktigt arga på MilanLab. Ett tag var över 6 st a-lag spelare borta. Shaarawy hade inte en lika bra vårsäsong som höstsäsong individuellt sett men som ni vet plockade Milan flest poäng av alla lag under vårsäsongen. Shaarawy tillför mycket fart i kantspelet, fick han inte till det med målen kompenserade han det med att löpa fram och tillbaka, kämpande lika mycket i försvaret som i anfallet.
Är helt säker på att Milan fr.o.m nästa match kommer vara betydligt bättre. Shaarawy och De Sciglio kommer antingen starta nästa eller nästnästa match. Mexes som lider av ögoninflammation kommer även han komma tillbaka och detsamma gäller Pazzini som är tillbaka om en 3-4 matcher hoppas jag.
Milan har helt klart potential att vara ett av de mest målgörande lagen i ligan och det största problemet ligger i försvaret. Att sedan lägga stora summor på en medioker anfallare som Matri gjorde knappast saken bättre.
En realistiskt elva jag hade velat se asap hade varit:
------------Gabriel----------------
Abate---Rami----Astori---De Sciglio
Montolivo----De Jong------Pastore
-----------Kaka/Honda------------
-------Balotelli-----SES92---------
Honda och Rami är i princip klara. Rami spelade nyligen i en träningsmatch och tränar med laget. Astori ska man kunna värva ifall man vill medan Pastore själv har uttryckt sin förkärlek till Rossoneri. Att han inte längre startar i PSG kanske gör det ännu enklare för honom att komma hit?

Ber om ursäkt ifall jag glorifierar laget något