Resultat: .
0%
röster
2013-11-27, 16:56
Medlem
läramighackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Tackar så mycket för all information. Milan är laget jag sympatiserar med i Italien med tyvärr på grund av tidsbrist så är det svårt att hänga med nu för tiden..

Vad är felet enligt dig om vi fokuserar på spelet? Är det spelidé eller Allegri? Enligt mig har man ju en trupp som borde ligga mycket bättre.

Honda kommer väl i Januari? Har Rami anlänt eller är det på g?
Med spelare som Balotelli, De Jong, Kaká, Robinho, Abate m.m så förväntar man sig ett klart bättre resultat. Inte säker på var felet ligger och visst kan man skylla på Allegri, som bytt formation för många gångar (verkar ha stannat vid ett 4-3-1-2 just nu känns det som). Han får helt enkelt inte ut det bästa av spelarna och är en väldigt... "tråkig" tränare, som verkligen vill ta det säkra hellre en att chansa med en lite offensivare elva då och då. Fingertoppskänslan är verkligen inte heller bra. Ligger man risigt till i en match hade ett typiskt Allegribyte varit Poli - Nocerino eller något liknande.

Självklart ska inte han ha all skit för samtidigt har inte spelarna presterat alls sett till vad de kan. Fantastiskt mycket nonchalans, inte minst längst bak och längst fram. Milan som är känt för att vara ett kollektiv och en "familj" har inte visat det som mycket som man kan. Många felpass som hamnar hos målvakten och man tar onödiga risker ibland. Det enda som känns riktigt stabilt i Milan är när ingen i mittfältet är skadad, dvs då man har De Jong, Poli, Montolivo (och Kaká) tillgängliga, vilka också är spelarna som faktiskt ser ut att brinna för laget allra mest. Det är dessa spelare som har sett till att vi inte ligger under strecket.

Sedan har ju Milan präglats något enormt av skador och många fans är riktigt arga på MilanLab. Ett tag var över 6 st a-lag spelare borta. Shaarawy hade inte en lika bra vårsäsong som höstsäsong individuellt sett men som ni vet plockade Milan flest poäng av alla lag under vårsäsongen. Shaarawy tillför mycket fart i kantspelet, fick han inte till det med målen kompenserade han det med att löpa fram och tillbaka, kämpande lika mycket i försvaret som i anfallet.

Är helt säker på att Milan fr.o.m nästa match kommer vara betydligt bättre. Shaarawy och De Sciglio kommer antingen starta nästa eller nästnästa match. Mexes som lider av ögoninflammation kommer även han komma tillbaka och detsamma gäller Pazzini som är tillbaka om en 3-4 matcher hoppas jag.

Milan har helt klart potential att vara ett av de mest målgörande lagen i ligan och det största problemet ligger i försvaret. Att sedan lägga stora summor på en medioker anfallare som Matri gjorde knappast saken bättre.

En realistiskt elva jag hade velat se asap hade varit:
------------Gabriel----------------
Abate---Rami----Astori---De Sciglio
Montolivo----De Jong------Pastore
-----------Kaka/Honda------------
-------Balotelli-----SES92---------

Honda och Rami är i princip klara. Rami spelade nyligen i en träningsmatch och tränar med laget. Astori ska man kunna värva ifall man vill medan Pastore själv har uttryckt sin förkärlek till Rossoneri. Att han inte längre startar i PSG kanske gör det ännu enklare för honom att komma hit?

Ber om ursäkt ifall jag glorifierar laget något
2013-11-27, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Löjligt att hylla Milan för en seger över fucking Celtic. De har haft problem med både Helsingborg och Malmö de senaste åren. Det är i grunden ett väldigt svagt lag. Milan må ha problem i ligan just nu men Celtic är ett lag som hade haft problem i Serie B över en hel säsong.
...
Nja Celtic är trots allt ganska bra på Celtic Park. Obesegrade där i Skotska ligan såklart, och vunnit alla tre CL-kvalmatcherna. Och vinst i gruppspelet mot Ajax, även om man förlorade till Barcelona (0-1) och nu Milan (0-3).

Ska såklart inte höja Milan till skyarna för det. Men onekligen är det lite kul att de ständigt snackar om sitt jävla DNA och faktiskt lyckas höja sig när de hör Händels toner. Även om detta borde vara deras normala nivå, och att de underpresterat i Serie A.

Dessutom så kunde jag casha hem en mindre summa till hyfsat bra odds på bortasegern. Fritt ur minnet fick jag 2,4 på Svenska Spel. Så helt jävla självklart var det uppenbarligen inte.

Visst klarade Juventus av FCK hemma relativt smärtfritt, men de har trots allt inte lyckats lika bra som Milan hittills i CL. Och Napoli… pfff

Om Milan spelar som de gjort i Serie A, så ska de dock inte vara säkra på avancemang…

Nå, jag såg som vanligt inte matcherna eftersom jag har svårt att arbeta upp pulsen för gruppmatcher. Men det var trots allt viktiga matcher. Och Milan och Juventus levererade. Kanske borde även Roma glädja sig åt att Juventus faktiskt kan ta trepoängare även i CL? Om Juventus redan nu skulle koncentrera sig enbart på Serie A, så hade den i princip redan varit avgjord.

Juventus känns starka, och borde vara klara nu. De har tur att Real Madrid tog sitt uppdrag på allvar, trots att de tidigt fick Ramos utvisad. Hade Barcelona gjort samma sak hade Milan varit klara…
2013-11-28, 07:46
Medlem
cyberkalles avatar
Milan är ett jävla monster på att mobilisera sitt bästa när dom hamnar i Europaspel.
Det är bara att lyfta på hatten, visst Celtic är inte ett topplag men ändå det är inte bara igår som dom höjer sig.
2013-11-29, 12:59
Medlem
Nu är det mer eller mindre klart att Galliani lämnar Milan. Han berättar att han kommer säga upp sig efter matchen mot Ajax i december. http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/Milan/28-11-2013/milan-galliani-non-aspetta-piu-scatta-ultimatum-201686594193.shtml

Intressant att se var han hamnar någonstans. Förvånar mig inte om PSG står med öppna armar och erbjuder saftig lön + obegränsad värvningsbudget.
2013-11-29, 13:05
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Nu är det mer eller mindre klart att Galliani lämnar Milan. Han berättar att han kommer säga upp sig efter matchen mot Ajax i december. http://www.gazzetta.it/Calcio/Squadre/Milan/28-11-2013/milan-galliani-non-aspetta-piu-scatta-ultimatum-201686594193.shtml

Intressant att se var han hamnar någonstans. Förvånar mig inte om PSG står med öppna armar och erbjuder saftig lön + obegränsad värvningsbudget.

Är inte PSG nöjd med sin nuvarande tränare?
2013-11-29, 13:12
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Är inte PSG nöjd med sin nuvarande tränare?
Jag tror att han syftade på Galliani som en ersättare till Leonardo.
2013-11-29, 13:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Jag tror att han syftade på Galliani som en ersättare till Leonardo.
på mig naturligtvis så är det så jag var helt inne på Allegri.
2013-11-29, 13:21
Medlem
Citat:

Det skulle förvåna mig. Han följer il Cavaliere. Så hans framtid beror på vad Silvio tanker göra. Just nu är det tämligen stor osäkerhet om hans politiska framtid...
2013-11-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det skulle förvåna mig. Han följer il Cavaliere. Så hans framtid beror på vad Silvio tanker göra. Just nu är det tämligen stor osäkerhet om hans politiska framtid...
Det säger jag inget om. Bara att det inte förvånar mig om PSG försöker knyta till sig honom.
2013-11-29, 14:32
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:

Trodde inte det skulle ske förrns i sommar. Intressant nu med Milans framtid. Pappa Berlu utesluten ur senaten, Galliani avgår och Barbara tar över? Jag antar att Braida också lämnar?

Allegri har nog aldrig suttit mer löst, Galliani var den enda som skyddade honom. Väbehövliga förändringar, har gått och väntat på detta länge.

Citat:
@Milanello: Galliani: "My reputation has taken a severe blow. I will also resign without having reached an agreement regarding my severanca package.

@Milanello: Galliani: "I will resign after the match against Ajax. A generational change is fine but not like this. It should have been more elegant."
Låter som Barbara genomfört en coup d'etat? Äpplet faller inte långt från trädet. Intriger! Dramatik!
2013-11-29, 18:33
Medlem
Försöksdjurs avatar
Verkar som Paolo Maldini är ny direktör i Milan:
http://solocalcio.se/2013-11-29/maldini-forsta-nyforvarvet-dopo-galliani
2013-11-29, 19:06
Medlem
Villons avatar
Galliani är trots allt nästan sjuttio år. 70. En ålder där de flesta börjat om inte tackla av så åtminstone släppa taget en smula och lägga om prioriteringarna i livet. Det är med andra ord inte självklart att han kommer att ta en liknande tjänst i en annan klubb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in