Resultat: .
0%
röster
2013-11-26, 13:25
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Möjligheten för ett annat italienskt lag att värva Giuseppe Rossi från de rabiata snålfittorna i Fiorentina värderar jag till strax under 0,3%. Det finns så mycket storklubbskomplex och skev självbild i den sportsliga ledningen.

Att då Milan, med sina lån med köpoption och avbetalningar på 15 år, ska kunna lösa denna guldklimp är förstås extra otroligt.
Jag gissar mig till att du är något bitter efter Joveticsoppan? Själv gillar jag Fiorentina och tycker att det är kul att man spänner musklerna. Jag tror väl själv att det vore något orealistiskt att Milan skulle knipa Verratti& Rossi, å andra sidan hade en eventuell försäljning av El Sharaawy/Balotelli inneburit klirr i kassan och öppnat upp möjligheter för flera intressanta värvningar.
2013-11-26, 13:53
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Hur gör man med Balotelli egentligen, väljer man att ta chansen att släppa honom till Chelsea och Mourinho som visat stort intresse? Och i sådana fall, ersätter man honom då med Lukaku som det talats lite smått om eller väljer man att titta åt annat håll?

Intressant läsning, men har du någon trovärd källa som backar upp detta? Visst har man i Chelsea-kretsar hört om Balotelli, och visst finns det vissa som skulle välkomna honom, men aldrig på bekostnad av Lukaku.
Varför är det så många som verkar ta för givet att Lukaku ska få gå? Han gjorde 17 mål för WBA förra säsongen, och har hittills gjort sju för Everton, detta trots att han bara är 20 år. Jag är extremt tveksam till att Chelsea kommer att släppa honom, han lånades ut just för att han har en framtid i klubben, inte det motsatta.

Både Mou och Lukaku har sedan lånet gått ut i media och upprepat att Lukaku är en del av Chelsea's framtid, precis som Courtois som lika många verkar tro ska lämna.
2013-11-26, 14:26
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Intressant läsning, men har du någon trovärd källa som backar upp detta? Visst har man i Chelsea-kretsar hört om Balotelli, och visst finns det vissa som skulle välkomna honom, men aldrig på bekostnad av Lukaku.
Varför är det så många som verkar ta för givet att Lukaku ska få gå? Han gjorde 17 mål för WBA förra säsongen, och har hittills gjort sju för Everton, detta trots att han bara är 20 år. Jag är extremt tveksam till att Chelsea kommer att släppa honom, han lånades ut just för att han har en framtid i klubben, inte det motsatta.

Både Mou och Lukaku har sedan lånet gått ut i media och upprepat att Lukaku är en del av Chelsea's framtid, precis som Courtois som lika många verkar tro ska lämna.
Läste igenom min text en extra gång, och att skriva att Chelsea visat stort intresse var såklart att ta i. Men det har ju gått en del rykten som du vet. Vad gäller Lukaku vore det korkat av Mourinho att släppa honom, hela scenariot var mest en hypotes från min sida.
2013-11-26, 22:41
Medlem
Kakà är fan en gigant. Så jävla skönt att se honom tillbaka där han hör hemma. Laget borde känna en press att leva upp till det. Likt Roma alltid ska prestera sitt yttersta för Totti.

Milan lever upp i CL. Som vanligt…DNA… även om Barcelona naturligtvis gör sitt bästa för att sabotera.

Napoli viker ned sig. Svår grupp? Det är det varje år… Juventus? Hittills har de varit svaga som små flickor.

Men enligt mig borde de räknas till favoriterna. Upp till bevis för fan!

Kvällens öl är Lagunitas. Återigen humle och beska som lockade. Men den spelade andrafiol till Whiskyn. Laphroaig Quarter Cask.
http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=1697

Just nu som tidigare sagt inne i en period då jag vill ha denna typ av ölsmak. Hoppas nästan att det går över så att jag kan återvända till mina normala favoriter…
Senast redigerad av Brille68 2013-11-26 kl. 22:45.
2013-11-26, 22:55
Medlem
qhz.s avatar
Balotelli gjorde alltså mål igen. Undra om det var Zvonomir Bobans totala sågning mot honom som gav honom en revanschlusta att visa att han fan inte är nolla. Det krävs ju lite tändvätska för att få igång sådana karaktärer som Balotelli.

Måste vara oerhört skönt för hela Milan att vinna ikväll. Allegri får lite andrum till helgen i alla fall. Spännande också att se vart soppan med Galliani bär iväg. Men som den gode Adriano Galliani själv uttryckte det inför kvällens match:

"En seger ikväll är inte viktig för Allegris framtid, utan för hela Milans framtid."

Med all den turbulens klubben befinner sig i just nu så har han givetvis en poäng i det.

Lite längre söderut får Benitez verkligen känna på den napolitanska stormen nu efter helgens förlust och nu ännu en förlust i CL. Även om det inte betyder något nämnvärt för hans framtid så är det aldrig roligt att styra ett Napoli som förlorar.
2013-11-26, 23:43
Medlem
sebastian_s avatar
Ja det är overkligt underbart med kaka i Milan ,speciellt kaka i Milan i cl. Det overkliga förstärks än mer av att han ser exakt likadan ut som 2007.
2013-11-27, 00:11
Medlem
snillet_1s avatar
Löjligt att hylla Milan för en seger över fucking Celtic. De har haft problem med både Helsingborg och Malmö de senaste åren. Det är i grunden ett väldigt svagt lag. Milan må ha problem i ligan just nu men Celtic är ett lag som hade haft problem i Serie B över en hel säsong.

För övrigt mystiskt att Napoli inte plockade in någon mer innermitt av högre kvalité. Inler, Dzemaili och Behrami är ganska bra spelare allihop men inte top-quality, ja, förutom Behrami som bollvinnare då. Det behövs förstärkning där.
Senast redigerad av snillet_1 2013-11-27 kl. 00:14.
2013-11-27, 00:25
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Löjligt att hylla Milan för en seger över fucking Celtic. De har haft problem med både Helsingborg och Malmö de senaste åren. Det är i grunden ett väldigt svagt lag. Milan må ha problem i ligan just nu men Celtic är ett lag som hade haft problem i Serie B över en hel säsong.

För övrigt mystiskt att Napoli inte plockade in någon mer innermitt av högre kvalité. Inler, Dzemaili och Behrami är ganska bra spelare allihop men inte top-quality, ja, förutom Behrami som bollvinnare då. Det behövs förstärkning där.
Är väl läge att hylla Milan när man för ovanlighetens skull vinner en match. Din glädjedödare!
2013-11-27, 05:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Som Milanista följde jag detta noggrant så kan ge dig en kort sammanfattning:

Curva Sud var, med all rätt, extremt besvikna och arga efter 1-1 matchen hemma mot Genoa som man spelade med en man mer i runt omkring 60 minuter. Efter matchen blockerar de utgången, alltså förblev spelare och fans (inkl Genoaspelare/fans) inne i stadion. De (Curva Sud) krävde att få tala med spelare och Balotelli ville själv gå ut och prata men tilläts inte av säkerheten. Istället går Kaká och Abbiati ut och för ett treminuters samtal med ledarna i Curva Sud. Efter samtalets får de applåder av de cirka 300 st utanför stadion och efter dess började massan skingra sig.

Ställer mig både bakom och emot detta. Detta var ju droppen får man se det som, en spelidé som inte fungerar och spelare som inte ens verkar sugna på att spela, med undantag Montolivo/Kaka/De Jong som kämpar riktigt mycket varje match. Tycker dock det är fel att attackera spelarna istället för ledarstaben då det ärligt talat är Berlusconi allt faller på. Att han vägrar öppna sin plånbok åtminstone lite är ju minst sagt skamligt för ett lag som Milan. Att man lägger 10 miljoner Euro på en överflödig Matri som var bänkad i Juventus upprörde många fans. Inom Milanistakretsarna är det väldigt många påhopp och mycket hat mot Galliani/Berlusconi/Allegri och det med all rätt. Förutom möjligtvis Galliani som faktiskt gör det bästa han kan med de pengarna han har.

Milans fem senaste matcher har resulterat i 3 oavgjorda och 2 förluster om jag minns rätt och man har en av historiens sämsta ligastarter. UEFA CL nästa år blir tyvärr att glömma om inte man får en supernytändning... nästa match. Resultaten, spelarnas nonchalans och fansen upprördhet borde om något ses om en väckarklocka för ledningen.

Dags att sälja Milan innan dess namn tappar sin glans också?

Tackar så mycket för all information. Milan är laget jag sympatiserar med i Italien med tyvärr på grund av tidsbrist så är det svårt att hänga med nu för tiden..

Vad är felet enligt dig om vi fokuserar på spelet? Är det spelidé eller Allegri? Enligt mig har man ju en trupp som borde ligga mycket bättre.

Honda kommer väl i Januari? Har Rami anlänt eller är det på g?
Senast redigerad av brigade 2013-11-27 kl. 05:25.
2013-11-27, 05:23
Avslutad
Citat:

Behrami var riktigt grym, men tyvärr för Napolis del så höll inte Blerim alls samma nivå.. Tyckte Benitez väntade för länge med sina två byten.

Napoli är ett bra lag men man kan ju lugnt konstatera att Dortmund är några nivåer bättre..
2013-11-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kakà är fan en gigant. Så jävla skönt att se honom tillbaka där han hör hemma. Laget borde känna en press att leva upp till det. Likt Roma alltid ska prestera sitt yttersta för Totti.
Instämmer. Kaka är chefernas chef. Har sagt det i många trådar innan, men jag säger det igen. Blir genuint glad av att se Kaka spela, han har uppenbarligen fortfarande det.

Håller även med Calogero om Milans spelarmaterial, visst fan är det bra. Man har en tydlig stomme man kan bygga vidare på med Kaka i spetsen. Är övertygad om att Milan kommer göra en grym vårsäsong, precis som man gjorde i fjol. Fram tills dess gäller det dock att göra så mycket damage-control det bara går.

Innan jul väntar Catania och Livorno borta, följt av Roma hemma och avslutningsvis derby mot Inter. Lyckas Milan samla sig, Balotelli ta sig i kragen och följa Kakas exempel samt El Shaarawy eller Matri börja måla också kan det nog bli en hygglig avslutning på 2013 för Milan ändå.
Senast redigerad av Pellebelle 2013-11-27 kl. 11:01.
2013-11-27, 12:29
Medlem
Villons avatar
Citat:
Tycker ändå att det såg bättre ut när Inler kom in igår. Dzemaili håller kanske backup-klass, men inte så mycket mer. Inler känns förresten som lite av ett frågetecken, det känns liksom som att det finns mer att ta där men att det aldrig kommer fram riktigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in