2013-11-19, 23:33
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik.E
Här blandar du friskt äpplen med päron. Varför skulle snuten i en ns-stat vara sionistisk när den hanterar folksplittrande element?
Exakt.
Citat:
'Sekttänktet' som du väljer att kalla det, är nödvändigt i politiska sammanhang ur ett revolutionärt perspektiv. Konformister som deltar på samma spelplan och har någorlunda samma mål som systemet, kanske klappar monstrositeten på huvudet - när den gör något gott. Men revolutionärer (som motståndsrörelsen är) ska slå och sparka tills det inte finns något mer att slå på.
Om man är en organisation som har en seriös strävan efter att ta över och leda landet kan man inte bortse från att man måste göra sig omtyckt av det folk man har för avsikt att styra. Borde vara grundläggande.
Citat:
Kommunister med anhang bör inte ses som något annat än en svagare fiende. Det är helt enkelt en fråga om proportioner.
Kommunisterna är en del av den globalistiska helheten.

Jag vill förtydliga att hela den här diskussionen kommer sig av att jag kort kommenterade vad jag ansåg vara en olycklig kommentar på twitter. Det var egentligen inte mer än så. I det stora hela tycker jag Motståndsrörelsen är en riktigt bra organisation.
Citera
2013-11-23, 00:27
Medlem
Ollonets avatar
Radikala åtgärder är väl att släcka elen.Varför gör inte en gruppsom nordiskmotståndsrörelse ett sånt drag.?Eller varför inte spärra av en motorväg och påstå att vägen är avstängnd en timme och sen spränga vägen.Att demonstrera och bli påhoppade av Robert Achbergs fotsoldater ger inte ett skit.En motstånsdsrörelse gör saker som att nu är det allvar och nu räcker det.
Citera
2013-11-23, 00:37
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Radikala åtgärder är väl att släcka elen.Varför gör inte en gruppsom nordiskmotståndsrörelse ett sånt drag.?Eller varför inte spärra av en motorväg och påstå att vägen är avstängnd en timme och sen spränga vägen.Att demonstrera och bli påhoppade av Robert Achbergs fotsoldater ger inte ett skit.En motstånsdsrörelse gör saker som att nu är det allvar och nu räcker det.
En militant motståndsrörelse måste ha folkligt stöd för att kunna genomföra militanta aktioner. Dessutom skall de inte vara militanta bara för sakens skull, på vilket sätt gynnar det folkets frihetskamp?

Men visst behöver vi ett riktigt svenskt Hamas.
Citera
2013-11-23, 00:44
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
En militant motståndsrörelse måste ha folkligt stöd för att kunna genomföra militanta aktioner. Dessutom skall de inte vara militanta bara för sakens skull, på vilket sätt gynnar det folkets frihetskamp?

Men visst behöver vi ett riktigt svenskt Hamas.
Men det vore effektivt eller hur?,den som intar dom strömförsörjade kraftverken i norr sitter på ett trumfkort.
Citera
2013-11-23, 00:59
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Men det vore effektivt eller hur?,den som intar dom strömförsörjade kraftverken i norr sitter på ett trumfkort.
Visst. I en revolutionär situation hade SMR:s jämförelsevis starka etablering i "norr" varit strategiskt fördelaktig.
Citera
2013-11-23, 01:08
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
Visst. I en revolutionär situation hade SMR:s jämförelsevis starka etablering i "norr" varit strategiskt fördelaktig.
Elen är nykeln till ett fungerande samhälle,när den försviner då måste makthavarna lyssna.så därför är det märkligt att en motståndsrörelse inte provar den möjligheten.
Citera
2013-11-25, 13:25
Medlem
Under förra helgen anordnades aktivistdagar med temat "Professionalism i kampen":

https://www.nordfront.se/aktivistdagarna-vintern-2013.smr
Citera
2013-11-26, 15:54
Medlem
Jag har noterat att i flertalet videos på MotstandsMedia på YouTube så reageras det extremt starkt, och leder ofta till bråk när någon på något sätt rör deras fanor. Och det behöver inte alltid börja med att någon rört fanorna, utan t.ex. att bråk urartat och sedan tappar någon en fana så ropar en eller flera "TA UPP FANAN/FANORNA!!!"

Detsamma sker när polisen i en video sätter handfängsel på flera SMR medlemmar, så ställs kravet:
"- Vill du att vi ska samarbeta med er, så plocka då upp fanorna. Och gör det ASAP."

Min fråga lyder alltså:

Varför denna krets kring just fanorna och att de måste stå upp?

"De vill väl ej att dom ska bli skita?"
Det förstår jag med, men jag skulle anta att de har blivit inlärda något annat som handlar om just fanorna, och varför de är så viktiga.

http://www.youtube.com/watch?v=bTUPNDVVtd4&t=6m29s
http://www.youtube.com/watch?v=myhgRe1BDMM&t=1m30s
Senast redigerad av Frihetsbarn 2013-11-26 kl. 15:59. Anledning: Länkar exempel
Citera
2013-11-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbarn
Jag har noterat att i flertalet videos på MotstandsMedia på YouTube så reageras det extremt starkt, och leder ofta till bråk när någon på något sätt rör deras fanor. Och det behöver inte alltid börja med att någon rört fanorna, utan t.ex. att bråk urartat och sedan tappar någon en fana så ropar en eller flera "TA UPP FANAN/FANORNA!!!"

Detsamma sker när polisen i en video sätter handfängsel på flera SMR medlemmar, så ställs kravet:
"- Vill du att vi ska samarbeta med er, så plocka då upp fanorna. Och gör det ASAP."

Min fråga lyder alltså:

Varför denna krets kring just fanorna och att de måste stå upp?

"De vill väl ej att dom ska bli skita?"
Det förstår jag med, men jag skulle anta att de har blivit inlärda något annat som handlar om just fanorna, och varför de är så viktiga.

http://www.youtube.com/watch?v=bTUPNDVVtd4&t=6m29s
http://www.youtube.com/watch?v=myhgRe1BDMM&t=1m30s
Det står bland annat i Aktivisthandboken att man inte får släppa ifrån sig fanor eller låta dem släpa i marken. Fanorna är ju vår symbol och tar man kampen på allvar vill man inte se vår symbol skändas.
Citera
2013-11-27, 11:06
Medlem
Neolitikums avatar
Vad anser ni om citatet från Che Guevara?

Citat:
Where a government has come into power through some form of popular vote, fraudulent or not, and maintains at least an appearance of constitutional legality, the guerrilla outbreak cannot be promoted, since the possibilities of peaceful struggle have not yet been exhausted.
http://en.wikiquote.org/wiki/Che_Guevara#Guerrilla_Warfare_.281960.29

Vänstergerillan RAF i VästTyskland försökte framkalla en diktatur genom att genomföra terrordåd, enligt Che Guevaras handbok.

Har hans åsikt värde hos er?
Eller vill ni ta över staten utan folkets stöd?
Citera
2013-11-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Det står bland annat i Aktivisthandboken att man inte får släppa ifrån sig fanor eller låta dem släpa i marken. Fanorna är ju vår symbol och tar man kampen på allvar vill man inte se vår symbol skändas.

Tack så mycket! Då tänker jag ställa en till fråga, eftersom du verkar vara medlem, och rätt kunnig.
Hur ser SMR på förintelsen och Adolf Hitler? Anser ni att vi borde utrota resten av judarna, samt muslimer, etc? Eller anser ni att så länge de håller sig i sina länder och ej styr i Europa så är det lugnt?

Jag antar att du borde kunna ge mig en bild utav vad SMR står för, då jag fått uppfattningen att SMR är en välorganiserad och seriös grupp med endast likasinnade.

Slutligen: Kan man köpa denna aktivisthandbok, eller ges den endast till medlemmar inom SMR?
Är väldigt intresserad faktiskt.
Citera
2013-11-27, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbarn
Tack så mycket! Då tänker jag ställa en till fråga, eftersom du verkar vara medlem, och rätt kunnig.
Hur ser SMR på förintelsen och Adolf Hitler? Anser ni att vi borde utrota resten av judarna, samt muslimer, etc? Eller anser ni att så länge de håller sig i sina länder och ej styr i Europa så är det lugnt?

Jag antar att du borde kunna ge mig en bild utav vad SMR står för, då jag fått uppfattningen att SMR är en välorganiserad och seriös grupp med endast likasinnade.

Slutligen: Kan man köpa denna aktivisthandbok, eller ges den endast till medlemmar inom SMR?
Är väldigt intresserad faktiskt.
Motståndsrörelsen har gett ut mycket revisionistisk litteratur och på Nordfront (vår hemsida) finns det en egen kategori för revisionism. Så organisationen ifrågasätter delar av den etablerade historieskrivningen kring "Förintelsen". Angående Adolf Hitler så ses han som en stor historisk person och grundare av världsåskådningen som vi är anhängare av.

Angående muslimer och judar så räcker det väl att de avlägsnas från Europa och andra områden som det bor vita folk i, tycker jag personligen i alla fall.

Aktivisthandboken kan köpas av vem som helst. Dock är den tyvärr slutsåld just nu och jag vet inte när den kommer att börja säljas av oss igen. Har du tur kanske den finns på bibliotek och går att låna. Be någon söka efter ISBN: 978-91-85737-05-5. Förmodligen finns den inte på särskilt många bibliotek, men vad jag vet brukar åtminstone något bibliotek kunna ha tillgång till lite ovanligare böcker och man kan ju be det egna biblioteket låna boken av ett annat bibliotek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in