2013-10-21, 16:04
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosternbach
det är inte alltid men har väll hänt nån gång. inte riktigt värt o känna efter du kommer bara störa dig på de och i mitt fall ledde de till att ja försökte svälja hela tiden fast ja knappt kunde..

Visst är det onödigt men jag är en nyfiken människa och vill veta om jag får den biverkningen.

För övrigt tycker jag väldigt mycket om etylmorfin, till skillnad ifrån andra opis så somnar och sover jag riktigt skönt på den. Ungefär som att nodda fast jag sover verkligen och vaknar utvilad.
Citera
2013-10-25, 14:49
Medlem
drflipps avatar
Ja etylmorfin är nog min favorit. Har testat mycet i opi väg utom horse :P Man blir ju riktigt riktigt mysig. Brukar dricka upp en 250 ml flaska på två dagar lätt... Man får extremt mycket mysklåda och mycket eufori.
Citera
2013-10-31, 14:43
Medlem
är det svårt att få cocillana utskrivet, har hosta som fan slem och irriterande hosta, kommer upp grejer hela tiden när jag hostar och har haft det i 4 dagar plus feber i 4 dagar om jag går imorgon tror ni att jag kan få det utskrivet med mina symptom?? mvh
Citera
2013-11-01, 23:30
Medlem
Ni som får litervis med cocillana utskrivet varje år: hur gör ni? Jag har varit sjuk med ordentligt svår hosta flera gånger senaste åren. Har fått en liten dos av någon jag känner vilket hjälpt bra, men utskrivet av läkare händer aldrig. Jag lider av en sådan otur att vad jag än lider av så är det värsta läkarna skriver ut en flaska Ramlösa och fishermanfriends halstabletter.
Citera
2013-11-08, 20:30
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosternbach
ja. de kan va jävligt drygt speciellt när man ska sova fick först för mig att ja inte fick någon luft men visa sig bara att jag hade svårt o svälja hehe
Det upplever jag med alla opioder i tillräckligt höga doser. Rätt irriterande och ibland obehagligt, väldigt lätt att saker fastnar i halsen när man dricker/äter också.
Citera
2013-11-09, 04:50
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Min vän tog sin opiatoskuld för några timmar sedan med Cocillana. Hon drack 75ml och tog även en (endast en) vodkashot lite efter att ruset kommit igång.

Det har gått cirka 5-6 timmar sedan hon tog sin dos tror jag, men nu skrev hon helt plötsligt till mig på Facebook att något är fel. Kopierar vad hon sade:

"Något är jävligt fel
Ställde mig upp
Gick runt
Käkde lite yogurt
Helt plötsligt börjar jag kallsvettas
Skakar hela kroppen
Mår illa
Är så yr att jag lägger mig ner raklång. Låg där i någon kvart innan jag nu kröp till sängen.
Och det brusar i öronen
Som fan
Jag vågar inte röra mig alls.
Varje gång jag rör mig blir det värre igen
Jag hyperventilerar i stortsett. "

För mig låter det som ett standard ångestanfall bara, och jag vet att hon brukar ha problem med ångest. Jag frågade henne om hon inte tyckte att det bara kändes som ångest, och hon sade att det kändes väl ungefär som ångest bara att hon mådde precis hur bra som helst precis innan hon började må dåligt. Hon har nu gått och lagt sig.

Vad tror ni, är det bara en helt vanlig ångest/panikattack och att hon inte riktigt gjorde kopplingen för att hon just hade mått så bra? Eller kan det bero på etylmorfinet på något sätt?

Jag har faktiskt själv upplevt något liknande en gång när jag tog lite för mycket sub och åt en smörkola med cannabis i, men det antog jag mest berodde på cannabisen trots att jag inte varit med om något liknande förr. Tycker att det kändes rätt likt en ångestattack fast ändå inte, jag kände ingen ångest men hade alla de fysiska symptomen. När jag berättade om det här för min vän som är inbiten när det kommer till opiater, kör heroin osv så hade han aldrig hört om något liknande förr.

Någon annan som upplevt detta med någon opiat?
Citera
2013-11-13, 01:36
Medlem
lovezeros avatar
Svalt ned 40ml. Har riktig retlig hosta. Den kommer nog lägga sig snart.
Jag är ordinerad 5-10ml x 3-4grr. Tog allt i ett svep i önskan om att bli mysig.

Det bränner i magen :/ sjukt känsla som att dricka sockervatten med sprit, svalde 01.20.

Känner av lite. Vågar jag ta ytterligare 20ml??
Jag är inte van opiater så jag är lite nojig, vet inte hur jag reagerar.
Hoppar zopikonwn ikväll. Känner mig amningen varm för tillfället.
Jag har 0 tollerans mot opiater.

170cm, 65kg, kvinna

Svullnat lite känns det som..
Senast redigerad av lovezero 2013-11-13 kl. 01:39.
Citera
2013-11-27, 11:22
Medlem
var sugen på opiater så fejkade hosta, men nu till saken fyfan vad det smakar röv, nästan lika illa som CWE kodein, efter bara 50ml är jag seriöst en droppe till från att spy, hur ska jag få in mig de resterande....
Citera
2013-11-27, 11:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avatarchanger
var sugen på opiater så fejkade hosta, men nu till saken fyfan vad det smakar röv, nästan lika illa som CWE kodein, efter bara 50ml är jag seriöst en droppe till från att spy, hur ska jag få in mig de resterande....

Man up!

Förresten, hur uttalar ni Cocillana? De pratade om medlet på en podcast nyligen och sade konsekvent 'kosillana', när jag alltid tidigare har hört 'kokillana'
Citera
2013-11-27, 11:32
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avatarchanger

Du häller upp hela dosen i ett glas, håller för näsan och klunkar. Ha vatten eller någon annan dryck redo att skölja munnen med efteråt.

Edit: för övrigt har jag inga problem med smaken, förutom om jag går och fyller på hela tiden. Då kan det bli rätt äckligt.
Citera
2013-11-27, 11:33
Medlem
Greeners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Man up!

Förresten, hur uttalar ni Cocillana? De pratade om medlet på en podcast nyligen och sade konsekvent 'kosillana', när jag alltid tidigare har hört 'kokillana'

De läkare jag pratat med har alltid sagt "kossilana".
Citera
2013-11-27, 11:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greener
De läkare jag pratat med har alltid sagt "kossilana".

Aj då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in