Resultat: .
0%
röster
2013-11-22, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Inbillar mig att de menar aktiva i Serie A. Förmodligen skulle nog även Del Piero kunna hävda sig mot den notoriska målskytten Conti

Och visst borde jag ha kommit ihåg Miccoli, men de som försvinner till obskyra ligor kan man faktiskt knappast hålla koll på. Och var går egentligen gränsen till att vara aktiv?
Del Piero så klart ja, tänkte inte ens själv på honom. Hela 11 mål har han gjort mot Roma.

Den australienska ligan är nog något mer obskyr än Lega Pro skulle jag vilja påstå, Miccoli borde vara aktuell som joker till Italiens VM-trupp, så visst får man som spelare anses vara "aktiv" om man lirar i Lega Pro?

Spanade in "A-League", som högsta ligan i Australien heter. Inte särskilt många utländska spelare där, vilket inte är så konstigt. Dock finns där tre italienare; Del Piero, Andrea Migliorini och Iacopo La Rocca.

Migliorini spelade i Udineses ungdomslag, och har sedan dess spelat i SPAL och Venezia. Nu bankar hans hjärta för Melbourne Hearts.

Iacopo La Rocca, vilket jävla ballt namn! Stabil mittback som har förflutet i bl.a. Sassari Torres och Grasshoppers Zürich. Där slöts kanske någon form av cirkel?

La Rocca spelar i Western Sydney Wanderers, det blir alltså derby mot Del Pieros Sydney FC, spännande värre!
2013-11-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Del Piero så klart ja, tänkte inte ens själv på honom. Hela 11 mål har han gjort mot Roma.

Den australienska ligan är nog något mer obskyr än Lega Pro skulle jag vilja påstå, Miccoli borde vara aktuell som joker till Italiens VM-trupp, så visst får man som spelare anses vara "aktiv" om man lirar i Lega Pro?

Spanade in "A-League", som högsta ligan i Australien heter. Inte särskilt många utländska spelare där, vilket inte är så konstigt. Dock finns där tre italienare; Del Piero, Andrea Migliorini och Iacopo La Rocca.

Migliorini spelade i Udineses ungdomslag, och har sedan dess spelat i SPAL och Venezia. Nu bankar hans hjärta för Melbourne Hearts.

Iacopo La Rocca, vilket jävla ballt namn! Stabil mittback som har förflutet i bl.a. Sassari Torres och Grasshoppers Zürich. Där slöts kanske någon form av cirkel?

La Rocca spelar i Western Sydney Wanderers, det blir alltså derby mot Del Pieros Sydney FC, spännande värre!

Med "obskyra" menade jag de utländska ligorna. Marco Di Vaio har t ex gjort 11 mål på Roma.

http://www.transfermarkt.de/en/marco-di-vaio/bilanz/spieler_4170.html

Sidney, Paris, Montréal osv... Vafan.

Montréal är ju ganska kul med Nesta i täten men även med Ferrari, Di Vaio och såklart sarden Pisanu.
2013-11-22, 22:49
Medlem
Roade mig med att sätta ihop ett italienskt landslag med spelare födda 1978 eller tidigare, dvs över 35 år. Och fortfarande aktiva:

Buffon (1978), Zambrotta (1977), Maldini (1968), Cassetti (1977), Ambrosini (1977), Camoranesi (1976), Del Piero (1974), Totti (1976), Di Vaio (1976), Di Natale (1977), Luca Toni (1977)

Kanske någon som reagerar på Maldini? Han är det enda undantaget från regeln med att de måste vara aktiva. Jag upptäckte t ex att Nesta har slutat. Men jag anser att Maldini bara har gjort ett uppehåll. Han skulle kunna komma tillbaka. Om han vill…

Normalt så kan de defensiva spelarna fortsätta i äldre ålder. Men jag skulle fan kunna sätta in hur många offensiva spelare som helst. Pellebelle vill såklart få in Miccoli.

Det blir ett något obalanserat lag. Den självklara tränaren är såklart Zeman!

Italien, Schweiz, England, Argentina, Australien och Kanada är därmed representerade.
Senast redigerad av Brille68 2013-11-22 kl. 22:52.
2013-11-22, 23:10
Medlem
Angående Maldini. Gammal är äldst, och har du det så har du det…

Francescoli:
http://www.youtube.com/watch?v=fmQKaoigHKs

Mancini & Lombardo
http://www.youtube.com/watch?v=LinybJ_gff8

Maradona:
http://www.youtube.com/watch?v=8BndoL_Um7Y

Senast redigerad av Brille68 2013-11-22 kl. 23:13.
2013-11-23, 03:50
Medlem
Citat:

Buffon (1978), Zambrotta (1977), Maldini (1968), Cassetti (1977), Ambrosini (1977), Camoranesi (1976), Del Piero (1974), Totti (1976), Di Vaio (1976), Di Natale (1977), Luca Toni (1977)

Haha! Tänk om Italien hade kört på den elvan nu i VM! Hade varit nostalgiskt!
2013-11-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David--
Haha! Tänk om Italien hade kört på den elvan nu i VM! Hade varit nostalgiskt!

Samtidigt så osar de klass. Luca Toni kl 18:00 i Derby della Scala.

Scala, dvs stege? Se på deras klubbmärken…
Citat:
Den gode Ezzelino skriver inte särskilt ofta längre (på tal om det så är Fula Gubben nu tillbaka på FB efter en månads vila), men han hade förmodligen kunnat upplysa om familjen Scaliger som styrde Verona under en tid som nog kan betraktas som något av stadens höjdpunkt.

Ja, på tal om Veronas stege...

Min Fantacalcio-motståndare råkar ha Luca Toni i sitt lag. Skiter jag i. Jag önskar honom framgång. Vansinnigt skön spelare och som det verkar, människa. Men vafan har hänt med Pellissier?!

Dagens öl var Oppigårds Winter Ale. Behagligt skön julöl med lagom beska. Inget speciellt, men gott.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=oppig%c3%a5rds+winter+ale&sortfield=D efault&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1 &searchview=All&groupfiltersheader=Default&filters =searchquery%2c&artikelId=769012&varuNr=11320&refe rringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3doppig%25c3%25a5rds%2bwint er%2bale%26sortfield%3dDefault %26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26pa ge%3d1%26searchview%3dAll%26groupfiltersheader%3dD efault%26filters%3dsearchquery%252c

Jag har nu öppnat en Amarone Classico, under tiden som jag fixar med maten. Och som passande nog kommer från området kring Verona…
2013-11-24, 03:24
Avslutad
Går rykten om att Milans spelartrupp har blivit instängda inne på San Siro efter att Curva Sud blockerat alla utgångar. Någon som vet mer?
2013-11-24, 03:49
Medlem
läramighackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Går rykten om att Milans spelartrupp har blivit instängda inne på San Siro efter att Curva Sud blockerat alla utgångar. Någon som vet mer?
Som Milanista följde jag detta noggrant så kan ge dig en kort sammanfattning:

Curva Sud var, med all rätt, extremt besvikna och arga efter 1-1 matchen hemma mot Genoa som man spelade med en man mer i runt omkring 60 minuter. Efter matchen blockerar de utgången, alltså förblev spelare och fans (inkl Genoaspelare/fans) inne i stadion. De (Curva Sud) krävde att få tala med spelare och Balotelli ville själv gå ut och prata men tilläts inte av säkerheten. Istället går Kaká och Abbiati ut och för ett treminuters samtal med ledarna i Curva Sud. Efter samtalets får de applåder av de cirka 300 st utanför stadion och efter dess började massan skingra sig.

Ställer mig både bakom och emot detta. Detta var ju droppen får man se det som, en spelidé som inte fungerar och spelare som inte ens verkar sugna på att spela, med undantag Montolivo/Kaka/De Jong som kämpar riktigt mycket varje match. Tycker dock det är fel att attackera spelarna istället för ledarstaben då det ärligt talat är Berlusconi allt faller på. Att han vägrar öppna sin plånbok åtminstone lite är ju minst sagt skamligt för ett lag som Milan. Att man lägger 10 miljoner Euro på en överflödig Matri som var bänkad i Juventus upprörde många fans. Inom Milanistakretsarna är det väldigt många påhopp och mycket hat mot Galliani/Berlusconi/Allegri och det med all rätt. Förutom möjligtvis Galliani som faktiskt gör det bästa han kan med de pengarna han har.

Milans fem senaste matcher har resulterat i 3 oavgjorda och 2 förluster om jag minns rätt och man har en av historiens sämsta ligastarter. UEFA CL nästa år blir tyvärr att glömma om inte man får en supernytändning... nästa match. Resultaten, spelarnas nonchalans och fansen upprördhet borde om något ses om en väckarklocka för ledningen.

Dags att sälja Milan innan dess namn tappar sin glans också?
2013-11-24, 11:34
Medlem
cyberkalles avatar
Brille du är en ond människa för den där dyngan till öl som du skrev om APA-skiten var ju fruktansvärt äcklig.

Fast när du hyllar Toni så blir jag betydligt gladare.

Hoppas jag får se Gomez i dag han får mer än gärna sänka Udinese.
2013-11-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Som Milanista följde jag detta noggrant så kan ge dig en kort sammanfattning:

Curva Sud var, med all rätt, extremt besvikna och arga efter 1-1 matchen hemma mot Genoa som man spelade med en man mer i runt omkring 60 minuter. Efter matchen blockerar de utgången, alltså förblev spelare och fans (inkl Genoaspelare/fans) inne i stadion. De (Curva Sud) krävde att få tala med spelare och Balotelli ville själv gå ut och prata men tilläts inte av säkerheten. Istället går Kaká och Abbiati ut och för ett treminuters samtal med ledarna i Curva Sud. Efter samtalets får de applåder av de cirka 300 st utanför stadion och efter dess började massan skingra sig.

Ställer mig både bakom och emot detta. Detta var ju droppen får man se det som, en spelidé som inte fungerar och spelare som inte ens verkar sugna på att spela, med undantag Montolivo/Kaka/De Jong som kämpar riktigt mycket varje match. Tycker dock det är fel att attackera spelarna istället för ledarstaben då det ärligt talat är Berlusconi allt faller på. Att han vägrar öppna sin plånbok åtminstone lite är ju minst sagt skamligt för ett lag som Milan. Att man lägger 10 miljoner Euro på en överflödig Matri som var bänkad i Juventus upprörde många fans. Inom Milanistakretsarna är det väldigt många påhopp och mycket hat mot Galliani/Berlusconi/Allegri och det med all rätt. Förutom möjligtvis Galliani som faktiskt gör det bästa han kan med de pengarna han har.

Milans fem senaste matcher har resulterat i 3 oavgjorda och 2 förluster om jag minns rätt och man har en av historiens sämsta ligastarter. UEFA CL nästa år blir tyvärr att glömma om inte man får en supernytändning... nästa match. Resultaten, spelarnas nonchalans och fansen upprördhet borde om något ses om en väckarklocka för ledningen.

Dags att sälja Milan innan dess namn tappar sin glans också?

Berlusconi har pumpat in hundratals miljoner euro i klubben de senaste åren för att täcka förluster. Det är Milan som varit så otroligt vansköt; dålig marknadsföring som lett till att intäkterna aldrig har ökat samtidigt som lönerna har varit riktigt höga (70-80% av omsättningen). Så man har i princip gått back 50 M euro/år utan att ha spenderat en enda krona (netto). Nu har man dock börjat göra något åt den sitsen, men det skulle man egentligen ha gjort för 10 år sedan. Då hade man kunnat vara konkurrenskraftiga idag. Detsamma gäller Inter.

Nu hör man ju helt galna saker, Galliani ska lämna, Berlusconi ska lämna över ansvaret till hans dotter Barbara. Klubben är verkligen i fritt fall.
2013-11-24, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Berlusconi har pumpat in hundratals miljoner euro i klubben de senaste åren för att täcka förluster. Det är Milan som varit så otroligt vansköt; dålig marknadsföring som lett till att intäkterna aldrig har ökat samtidigt som lönerna har varit riktigt höga (70-80% av omsättningen). Så man har i princip gått back 50 M euro/år utan att ha spenderat en enda krona (netto). Nu har man dock börjat göra något åt den sitsen, men det skulle man egentligen ha gjort för 10 år sedan. Då hade man kunnat vara konkurrenskraftiga idag. Detsamma gäller Inter.

Nu hör man ju helt galna saker, Galliani ska lämna, Berlusconi ska lämna över ansvaret till hans dotter Barbara. Klubben är verkligen i fritt fall.
Tror inte det är något negativt med att Berlusconi lämnar över stafettpinnen, snarare tvärtom. Det krävs en president som är närvarande hela tiden och som engagerar sig. Barbara verkar även vilja få en mer "lean" organisation, vilket så klart är bra om "rätt" personer fasas ut.

Sedan om Galliani bör lämna eller ej vetitusan. Man har ju imponerats över vilka spelare han har lyckats få till Milan trots uppenbart tunn budget, samtidigt slår långt ifrån alla värvningar väl ut. Man får även fundera på vem en potentiell ersättare skulle vara. Hur många världsklass sportchefer finns tillgängliga nu? Hur många av dessa vill ta över Milan i nuvarande skick?

Sedan finns dessutom en tränarfråga. Känns väl ganska tydligt att Allegri inte tränar Milan när nästa säsong drar igång. Det betyder att Milan till nästa säsongstart potentiellt har en ny tränare, en ny sportchef och en ny president. Förändring är ofta bra, och nödvändigt, men att göra allt på en gång blir sällan bra. Ungefär som när de gamla "senatorerna" fasades ut, ingen panik, alla på en gång.
2013-11-24, 14:18
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Tror inte det är något negativt med att Berlusconi lämnar över stafettpinnen, snarare tvärtom. Det krävs en president som är närvarande hela tiden och som engagerar sig. Barbara verkar även vilja få en mer "lean" organisation, vilket så klart är bra om "rätt" personer fasas ut.

Sedan om Galliani bör lämna eller ej vetitusan. Man har ju imponerats över vilka spelare han har lyckats få till Milan trots uppenbart tunn budget, samtidigt slår långt ifrån alla värvningar väl ut. Man får även fundera på vem en potentiell ersättare skulle vara. Hur många världsklass sportchefer finns tillgängliga nu? Hur många av dessa vill ta över Milan i nuvarande skick?

Sedan finns dessutom en tränarfråga. Känns väl ganska tydligt att Allegri inte tränar Milan när nästa säsong drar igång. Det betyder att Milan till nästa säsongstart potentiellt har en ny tränare, en ny sportchef och en ny president. Förändring är ofta bra, och nödvändigt, men att göra allt på en gång blir sällan bra. Ungefär som när de gamla "senatorerna" fasades ut, ingen panik, alla på en gång.

Det är ju Galliani som misskött finanserna, kontrakten osv. Så det tycker jag verkligen. Allegri får gärna lämna omedelbart. Barbara verkar vara driven och smart - hade gärna sett henne ta över. Fiorentinas' Daniele Pradé ryktas bli nästa sportchef.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in