2013-11-27, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske var det en vass benpipa som stack hål på emballaget vid ilastningen, det är väl inte långsökt? Jag har inte sett eller läst något om hur skelettet såg ut där det var kapat, eller så har jag glömt det.

Det kräver att styckplatsen var lägenheten, eller? Finns inget som tyder på det, vad jag vet.
Citera
2013-11-27, 00:33
Medlem
Citat:
Mer blod i bilen? Beror väl på hur stor läckan är och exponeringstid? Ett 1 mm stort hål läcker mindre vätska än ett 10 mm dito.

iofs. men när har en påse med 1mm hål bara ett hål i den storleken tex? äh jag vet inte men det känns inte som ett läckage från ett stort paket med flera liter blod.
däremot att blodet kan ha funnits på utsidan av ett tätt emballage känns mer möjligt.
Citera
2013-11-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Kan ju vara så att besöket i föräldrahemmet var för att KJ tänkte ta hjälp av brodern, nu hade han besök så KJ fick åka hem och lösa det själv. Vad vägde VB 70kg?

Det är inte omöjligt att bära ut, han kunde säker släpa kroppen bitvis samt att bilen kördes upp till entren. När han sedan lyfte i/ur kroppen hade emballaget en glipa där blod siprade ut. Det välemballerade paketet kanske glipade då KJ fick trixa lite för att få in VB.

Likhunden markerade inte likdoft i lägenheten, så skulle mordet skett där skulle KJ varit tvungen att få ut kroppen inom 20 minuter.
Citera
2013-11-27, 00:41
Medlem
Hur var det rättsläkaren beskrev mängden blod som rann ur VB när de vände på henne?
Känns som att hon aldrig varken vänts på eller hanterats eftersom blod var kvar.
Huggits/stuckits/styckats liggande på mage? Aldrig sen vänts på?
Om torson hanterats för att t ex fraktas i en ryggsäck, borde hon läckt mindre blod när hon sen vändes?
Citera
2013-11-27, 00:42
Medlem
Citat:
Det man riskerar med att ertappas med en mördad hund är hundlängder ifrån vad man riskerar med att tas på bar gärningen med ett styckat lik. Han lade kanske lite mer krut på liket.

Så helt plötsligt skulle hans hjärnceller utvecklats till att vara på topp liksom koncentrationsförmågan och rationaliteten? Den samlande vetenskapen är förstummade av potentialen .... som hittills varit fördolda.

Troligare är det väl ändå att någon som besitter förmågorna och känner sig pressad/har möjligheterna är lämpligare kandidat?

Säger inte att det är MB.
Citera
2013-11-27, 00:42
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Det man riskerar med att ertappas med en mördad hund är hundlängder ifrån vad man riskerar med att tas på bar gärningen med ett styckat lik. Han lade kanske lite mer krut på liket.

Mördad när det gäller hundar och andra djur är ett obekant uttryck i sammanhanget. Det måste väl finnas andra ord som beskriver vad som kan hända en hund än att den mördas.
Citera
2013-11-27, 00:45
Moderator
OYs avatar
FUP .141

Hon ser honom även dagen efter, när de avslutar sökandet, då ser L*na K*istoffer på
brandstationen. De hade pratat med en sierska och hon hade sitt den försvunna i en svart eller
går bil, nere vid hängbron i Bodsvedjan, i någon typ av koja. De stannade kvar för att se när
K*istoffer gick till sin bil som de uppfattade att den var gråaktig. L*na vet att sierskan varit på
platsen som hon såg för sitt inre, med sin dotter och hittat en koja som hade en inplastad
vägg, rep och en stol på golvet, detta ska hon ha meddelat polisen om, L*na har via mamman
fått uppgifter om att sierskan upplevt att polisen varit obrydda om hennes uppgifter.

Och då är kojan inte kollad med en kriminalsökhund kan man förmoda. Vad har man att förlora på att göra ett sök, mord och styckningsplatser är fortfarande inte hittade. Kojor låter som KJ grej, en observationsplats(OP) där han satt och levde sig in i något kommande krig?
Citera
2013-11-27, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Hur var det rättsläkaren beskrev mängden blod som rann ur VB när de vände på henne?
Känns som att hon aldrig varken vänts på eller hanterats eftersom blod var kvar.
Huggits/stuckits/styckats liggande på mage? Aldrig sen vänts på?
Om torson hanterats för att t ex fraktas i en ryggsäck, borde hon läckt mindre blod när hon sen vändes?

Jag tolkade det som att VB förflyttats i horisontalläge. Vilket gör det omöjligt att transporten skett via ryggsäck eller baklucka. Det jag direkt tänkte på var en skåpbil eller van.

EDIT. Hon låg på rygg. Det var när rättsläkaren vände henne på magen som ena lungsäcken tömdes på blod. Om jag inte är helt fel ute.
Senast redigerad av Remark 2013-11-27 kl. 00:49.
Citera
2013-11-27, 00:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Mördad när det gäller hundar och andra djur är ett obekant uttryck i sammanhanget. Det måste väl finnas andra ord som beskriver vad som kan hända en hund än att den mördas.

Avlivad eller dödad kanske är bättre uttryck, jo det är det, håller med dig, tänkte mig inte för. Dock är jag övertygad om att du förstod poängen i resonemanget, men jag misstar mig kanske?
Citera
2013-11-27, 00:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Likhunden markerade inte likdoft i lägenheten, så skulle mordet skett där skulle KJ varit tvungen att få ut kroppen inom 20 minuter.

Var det inte så att Uno visade ett visst intresse för ett hörn i vardagsrummet samt en skurkvast?
Citera
2013-11-27, 00:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Avlivad eller dödad kanske är bättre uttryck, jo det är det, håller med dig, tänkte mig inte för. Dock är jag övertygad om att du förstod poängen i resonemanget, men jag misstar mig kanske?

Inte alls, jag förstod ..
Citera
2013-11-27, 00:51
Medlem
Såg ni GW ikväll om Qvick? Tydligen så markerar en sökhund på all dödlukt så det kan lika gärna vara KJs hund som skapat lukten i bagageutrymmet.
Iofs så misstämmer ju det med KJs vittnesmål om vad han gjort med hunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in