Citat:
Ursprungligen postat av
zero73
Kan inte blodet kommit dit medan VB fortfarande var i livet? Är en indirekt avstrykning från exempelvis blodiga kläder/strumpor/sportbag omöjlig?
Läs mitt tidigare inlägg idag ang liklukten och hundens markering:
https://www.flashback.org/sp46320080
Jadu... du letar fortfarande desperat efter utvägar för att få dit din karatetränare.
Låt oss titta på sannolikhetskedjan som ska uppfyllas här:
- VB ska ha blött efter träning (finns en rapport vad jag kan minnas om ett sådant case: då blev hon hemkörd av tränaren)
- KJ ska hämtat henne med bilen (finns inga bevis från utredningen på att han verkligen brukade göra det, det är bara hans eget påstående)
- Hon ska ha lagt in kläder och väska i bakluckan i så fall (varför skulle hon göra det? Hon hade ingen stor väska och KJ:s bagageutrymme var oftast belamrat med grejer)
- Det ska ha varit rejäla blodfläckar på kläder/väska (Hennes väskor togs i beslag av polisen, enligt mamman var åtminstone den ena aldrig tvättad. Inga blodfynd på dessa väskor har rapporterats)
- Dessa blodfläckar ska dessutom ha avsatt besudlingar både på kanten, på mattan och på en påse som låg där (hur länge hade den legat i bilen kan man undra). Verkar det inte rätt osannolikt öht att ev. "blodiga kläder" inte hade hunnit torka?
- Borde inte KJ ha kommit ihåg om VB kommit med rejält blodiga kläder (vilket det ändå lär ha krävts för hur liten än blodmängden var så har jag svårt att se att bara några små blodfläckar på träningsbrallorna genom kontakt med bagagemattan/kanten skulle kunna avsätta så mycket)
- Likhunden ska ha gjort en total blindmarkering. Okej för att den ev. kan blanda ihop med andra dofter när den letar ute i naturen, men vad skulle ha kunnat ligga och dofta lik i KJ:s bagagelucka??? (NEJ, inte hunden - den kördes på en pulka ner till älven ca 200 m från bostaden)
- Teknikern ska ha helt fel i sina bedömningar om hur besudlingarna uppkommit.
En rad var och en för sig från rätt osannolika till väldigt osannolika saker här som alla måste vara uppfyllda för att din alternativa teori ska gå ihop sig. Det håller inte - så enkelt är det.
Jag vet inte om du noterade det - men advokaterna gav i praktiken "slaget om bakluckan" förlorat. De har insett det du vägrar inse: Det går inte att resonera sig ur det med någonting som inte blir foliehatteorier om näsblod i bakluckan, "karateskador" eller ondskefulla planteringsmördare. Det finns möjligen en liten chans att KJ kan gå fri från mordåtalet i hovrätten - griftefridsbrottet är han precis som åklagarna sa i sin plädering bunden till med mycket övertygande teknisk bevisning: Han körde den döda kroppen eller åtminstone delar av den i sin baklucka. Allt annat är bara trams att tro.