2013-11-26, 08:18
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Mb är inte misstänkt eller åtalad. Han var kallad till rätten som vittne och för att redogöra sitt förhållande till VB samt att förklara sms:ens innehåll och varför de raderades.

Än en gång: att vara otrogen är inte brottsligt, ej heller att ha sex med en hälften så ung partner sålänge de är över 18 år.

Nu pratar jag om attityden, synen och värderingar inför KJ kontra MB. Väldigt olika sätt att tilltala dem.
Citera
2013-11-26, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ja, men jag tycker nog ändå att det är lite intressant. Han kan faktiskt ha sett två olika personer. Jag har länge trott att det fanns minst en person till i lägenheten. Förhöret med KJ angående detta gjorde mig inte mindre "troende"...

Får inte riktigt ihop det..spelade inte KJ airsoft på förmiddagen?
Citera
2013-11-26, 09:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Mb är inte misstänkt eller åtalad. Han var kallad till rätten som vittne och för att redogöra sitt förhållande till VB samt att förklara sms:ens innehåll och varför de raderades.

Än en gång: att vara otrogen är inte brottsligt, ej heller att ha sex med en hälften så ung partner sålänge de är över 18 år.

15 år.
Citera
2013-11-26, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
KJ är klart medicinerad, med följd av känslomässig avtrubbning. Åklagarna har en väldigt tydlig negativ attityd, enligt mitt tycke provocerande, gentemot KJ. Jag pausade flera gånger för jag blev förbannad av tonfallet.
Trodde det var åklagarnas normala varande tills MB:s förhör började.. Åklagaren nästan ursäktar sig när de frågar ut honom. Hade MB fått samma sura attityd i frågorna, hade han säkert surnat till. Om han var omedicinerad vill säga.

Det du aldrig verkar fatta är att KJ sitter där som åtalad och MB m.fl. är kallad som vittnen.

De bygger upp målet på att KJ är skyldig och då förhörs oftast åtalad ganska tufft då han har många hål i sin berättelse och uppenbarligen både ljuger och ändrar sig på några punkter igen utifrån förhören.

Om nu MB togs i din uppfattning med silkesvantar varför körde inte advokat biträdet med ett tufft korsförhör med MB, jo helt enkelt för att han är vittne och det endast gällande hans affär med VB. Ingenting om att han skulle kunna vara annan möjlig GM för biträdet vet att han inte är det.

Sen kan jag tillstå att KJ är segare dag 1 än dag 2 då han är rappare i svaren, om det beror på medicinering är väl att misstänka. Han svarar dock på frågan hur han "idag" mår och säger att det är mycket bättre om t.o.m. bra men allt är relativt och då jämför han med bl.a. dag 50 på psyket.

Jag förstår att han mår dåligt, har man mördat och stycka någon så mår man förmodligen jävligt dåligt om man har ett uns empati i kroppen och fattar vad man ställt till med.
Citera
2013-11-26, 11:08
Medlem
Peckinpahs avatar
Lyssnar man på förhören blir man nästan häpen över hur KJ lyckas trassla till det för sig när en i förväg inrepeterad lögn får följdfrågor/fakta som gör att lögnen spricker.

Exempelvis fallet med hunden. Kontentan av KJ:s redogörelse samt de sms (Grabben dog inatt) som finns blir att hunden dog vid två olika tillfällen. Samtidigt har vi KJ:s googlande angående hund-anatomi som trasslar till tidpunkten ytterligare. Det vore nästan bättre för KJ själv om han sade att han helt enkelt avlivade hunden pga klagomål eller dylikt. Det är ju inget brott att avliva sitt husdjur.

Ett annat exempel är tejpen (som det kanske tjatats om tillräckligt i tråden).

KJ medger att det är hans tejp, eller att han har/har haft en exakt likadan tejp. I tidigare förhör har han ju uppgett att han tejpat kablar till airsoft-vapen med den.

För att hans planteringsteori ska fungera så måste:

1. GM först veta ATT KJ har en dylik tejp hemma.
2. Knycka denna tejp när KJ inte är hemma.
3. Mörda VB och placera tejpen på hennes kropp.
4. Åka till KJ.s bostad igen och placera tillbaka tejpen.

Det blir en pinsamt dålig lögn.
Citera
2013-11-26, 11:21
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
15 år.

Om det finns beroendeställning vilket jag tycker det finns skäl till att bedömma tränare/lärare som, gäller 18 år.
Men det är inte aktuellt i detta fallet, annars gäller såklart 15 år.
Citera
2013-11-26, 11:23
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Får inte riktigt ihop det..spelade inte KJ airsoft på förmiddagen?

Vad jag förstår är det bara lösa rykten. Vittnet BI verkar säker på att det var KJ han såg på förmiddagen - och då var han "finklädd".
Citera
2013-11-26, 11:26
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du menar att den personen sedan blev kvar i lägenheten och var där då VB anlände. Svårt att dra några bra slutsatser på dessa iakttagelser, men visst kan det vara som du säger, att det fanns en person till i lägenheten.

Ja, jag menar att det kan vara så.
Citera
2013-11-26, 11:33
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peckinpah
Lyssnar man på förhören blir man nästan häpen över hur KJ lyckas trassla till det för sig när en i förväg inrepeterad lögn får följdfrågor/fakta som gör att lögnen spricker.

Exempelvis fallet med hunden. Kontentan av KJ:s redogörelse samt de sms (Grabben dog inatt) som finns blir att hunden dog vid två olika tillfällen. Samtidigt har vi KJ:s googlande angående hund-anatomi som trasslar till tidpunkten ytterligare. Det vore nästan bättre för KJ själv om han sade att han helt enkelt avlivade hunden pga klagomål eller dylikt. Det är ju inget brott att avliva sitt husdjur.

KJ medger att det är hans tejp, eller att han har/har haft en exakt likadan tejp. I tidigare förhör har han ju uppgett att han tejpat kablar till airsoft-vapen med den.

kommentar till det fetade ovan:

Hundar över åtta dagars ålder får endast avlivas genom
• överdos av narkosmedel under veterinärs överinseende
• skjutning med ett vapen på sätt som framgår av föreskrifterna
Mitt tillägg: Skjutning/avlivning får göras av jägare eller liknande med vapenlicens.
Citera
2013-11-26, 11:44
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
...Hade KJ pengar till alkohol aktuell lördag, var det verkligen KJ som sågs i långrock och med en bolagspåse? Det kan ha varit en kompis som handlat öl på bolaget och som grannen såg, för uppenbarligen reagerade grannen på att KJ inte bar de kläder som han brukade bära, grå luvtröja eller militärkläder, varför gjorde inte KJ det den här dagen?

Jag tror nog att vittnet/grannen BI känner igen KJ rätt väl. Han sticker ju ut, bland annat på grund av sin längd.
Frågan är däremot om det verkligen var en "fin" ytterrock vittnet noterade. Från en mycket säker källa har jag fått veta att KJ troligen inte hade någon sådan rock. Däremot hade han en blå, knälång morgonrock som han brukade ha på sig när han gick ut och hämtade posten. Det var kanske morgonrocken han bar den här lördagsförmiddagen? Vittnet säger dessutom att rocken var blå.
När allt kommer omkring kanske KJ inte åkte till bolaget, istället kan han ha åkt för att hämta upp en kompis som redan införskaffat alkohol på bolaget...och som även följde med till KJ:s lägenhet...Om det är så, fanns det ju liksom ingen större anledning att "klä upp" sig eftersom han inte skulle röra sig ute bland folk.
Citera
2013-11-26, 11:53
Medlem
Citat:
Om det finns beroendeställning vilket jag tycker det finns skäl till att bedömma tränare/lärare som, gäller 18 år.
Men det är inte aktuellt i detta fallet, annars gäller såklart 15 år.

Finns även ett oskrivet förhållningssätt inom idrottsrörelsen som ledare,

fraternisera aldrig med din elev/adept utanför idrotten, träning/tävling,

här kan man iaf undra sig varför klubben inte reagerar då det tycks varit ganska väl känt om detta förhållande.

Nu förändrar det inte åtalades situation utan sannolika hade varit att MB aldrig varit på tapeten om han följt förhållningssättet som ledare/tänare.
Citera
2013-11-26, 11:53
Medlem
chilipreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peckinpah

Tyckte att det stod i FUPen att just denna tejp är en tejp som många använder, en helt vanlig tejp mao. Som flera hushåll har hemma, man kunde inte bevisa att tejpbiten på Vatchareeya kommer från KJs rulle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in