Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
KJ är klart medicinerad, med följd av känslomässig avtrubbning. Åklagarna har en väldigt tydlig negativ attityd, enligt mitt tycke provocerande, gentemot KJ. Jag pausade flera gånger för jag blev förbannad av tonfallet.
Trodde det var åklagarnas normala varande tills MB:s förhör började.. Åklagaren nästan ursäktar sig när de frågar ut honom. Hade MB fått samma sura attityd i frågorna, hade han säkert surnat till. Om han var omedicinerad vill säga.
Det du aldrig verkar fatta är att KJ sitter där som åtalad och MB m.fl. är kallad som vittnen.
De bygger upp målet på att KJ är skyldig och då förhörs oftast åtalad ganska tufft då han har många hål i sin berättelse och uppenbarligen både ljuger och ändrar sig på några punkter igen utifrån förhören.
Om nu MB togs i din uppfattning med silkesvantar varför körde inte advokat biträdet med ett tufft korsförhör med MB, jo helt enkelt för att han är vittne och det
endast gällande hans affär med VB. Ingenting om att han skulle kunna vara annan möjlig GM för biträdet vet att han inte är det.
Sen kan jag tillstå att KJ är segare dag 1 än dag 2 då han är rappare i svaren, om det beror på medicinering är väl att misstänka. Han svarar dock på frågan hur han "idag" mår och säger att det är mycket bättre om t.o.m. bra men allt är relativt och då jämför han med bl.a. dag 50 på psyket.
Jag förstår att han mår dåligt, har man mördat och stycka någon så mår man förmodligen jävligt dåligt om man har ett uns empati i kroppen och fattar vad man ställt till med.