Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-25, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hektorjoa
Åhhh teasern var jobbig, undrar vad Saga är säker på att Martin har gjort?
Tänk om Jens dör i fängelset av förgiftning och ingen utom Saga vet att det var Martin?

oj då, nån var först med detta
Citera
2013-11-25, 22:09
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradition
Hyfsat kul parodi:

http://www.youtube.com/watch?v=mcftKj8Kjog

"Vi har sett första säsongens 10 episoder, som är 57 minuter långa vardera, 238 gånger. Det blir sammanlagt 77236200 minuter."
- Aspergerförbundet, Stockholm.

Fina recensioner.

Annars tycker jag Partaj börjar bli lite tråkigt...
Citera
2013-11-25, 22:13
Medlem
Lost-Highways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Inte en chans i helvete att det inte var Martin som hade ihjäl Jens. De skulle verkligen sjabbla bort hela säsongen om de gick någon annan väg där.

Problemet då blir ju att Martin inte kommer förlåta Saga, i varje fall så lär han knappast göra det på ett par avsnitt. Det är ju ändå samspelet mellan Saga och Martin som i mångt och mycket gör serien lite speciell.

Skulle bli drygt med en utdragen försoningsprocess, samtidigt som det skulle bli banalt och töntigt om han bara ryckte på axlarna och sa "nä, du fick mig häktad men för fan, det gör inget. Det var ju inget illa menat."
Citera
2013-11-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Gudrun? Gertrud heter hon.
Ursäkta. Jag var nog lite trött. Gertrud är ett grymt skönt namn för övrigt. Heja Danmark.
Citera
2013-11-25, 22:27
Medlem
Tänker att manusförfattarna måste ha haft så jäkla roligt när de skrivit det här. Just för att vissa delar är helt osannolika. Och för att det är så mörkt bitvis att det nästan blir komiskt.
Citera
2013-11-26, 00:52
Medlem
Brainmydamages avatar
Söndagar kommer plötsligt bli lite tråkigare men tror och hoppas på en tredje säsong. Många loose ends som man vill ha svar på..
Citera
2013-11-26, 07:40
Medlem
Motherofthrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainmydamage
Söndagar kommer plötsligt bli lite tråkigare men tror och hoppas på en tredje säsong. Många loose ends som man vill ha svar på..
Går nok mot en sesong 3 :-) http://www.vg.no/rampelys/tv/vil-ha-en-stor-norsk-rolle-i-nye-broen/10133430/
Citera
2013-11-26, 11:41
Medlem
Lost-Highways avatar
Jag vet inte om det är så intressant att få en tredje säsong. Nu så var ju slutet väldigt öppet men ändå, det räcker gott och väl med två säsonger.

Det finns en risk att "magin" i serien försvinner med en tredje omgång. I alla fall vad jag tror.
Citera
2013-11-26, 11:43
Medlem
Andra sidospår som bara blev sidospår:
Helga och Lennart. Ja, lite inblandade var de ju, men inte storskurkarna som man först trodde.
Kranvattnet på EU-konferensen och Dharma. Det blev inget med det.
Citera
2013-11-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Highway
Jag vet inte om det är så intressant att få en tredje säsong. Nu så var ju slutet väldigt öppet men ändå, det räcker gott och väl med två säsonger.

Det finns en risk att "magin" i serien försvinner med en tredje omgång. I alla fall vad jag tror.
Håller med. Även om slutet var öppet tror jag det skulle funka att sätta punkt nu.
Citera
2013-11-26, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainmydamage
Måste faktiskt erkänna att jag känner mig lite lättad istället över att det är klart. Lagom lång serie tycker jag. Mycket bra!
Citera
2013-11-26, 14:06
Bannlyst
Jag är så löjligt missnöjd med upplösningen på serien, nu var iofs toalettscenen spännande och bra som fan, men det sista avsnittet höll inte måttet alls. Seg transportsträcka till ett korkat avslut med Martin i polisbil och huvudskurken mördad av okänd man.

Ser gärna en omgång till, men det kanske var bra att jag blev förbaskad på slutet, nu längtar jag inte lika mycket till nästa säsong mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in