2013-11-26, 00:37
Medlem
Coopahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthDarko
Fungerar krämen som en AHA-gel?
+1 på denna fråga, har AHA 8% hemma så vore intressant
Citera
2013-11-26, 04:10
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarthDarko
Fungerar krämen som en AHA-gel?

Citat:
Ursprungligen postat av Coopah
+1 på denna fråga, har AHA 8% hemma så vore intressant
Man peelar också liksom på AHA, men den har andra verkningsmekanismer också. AHA är mer fuktbevarande liksom hyaluronsyra vilket tretinoin inte är.

Då skulle jag vilja ställa er en fråga. Var köper ni er AHA? Hur ska produktsammansättningen, innehållsförteckningen, se ut för att vara optimal dvs vilket märke har minst onödiga ingredienser i sin kräm? Jag har tidigare använt NeoStratas "nybörjarserie" om det kan vara till någon hjälp gällande rekommendation för styrkan. Jag använder den dagligen tillsammans med 5% askorbinsyra (vitamin C).
Citera
2013-11-26, 16:35
Medlem
Coopahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
Man peelar också liksom på AHA, men den har andra verkningsmekanismer också. AHA är mer fuktbevarande liksom hyaluronsyra vilket tretinoin inte är.

Då skulle jag vilja ställa er en fråga. Var köper ni er AHA? Hur ska produktsammansättningen, innehållsförteckningen, se ut för att vara optimal dvs vilket märke har minst onödiga ingredienser i sin kräm? Jag har tidigare använt NeoStratas "nybörjarserie" om det kan vara till någon hjälp gällande rekommendation för styrkan. Jag använder den dagligen tillsammans med 5% askorbinsyra (vitamin C).
Hej igen,

Kolla gärna mina frågor om solskydd etc som jag frågade ovanför, vilken procentsats du tar osv
Vore schysst!

Jag köper från Paulas Choice, men jag har inte testat den tillräckligt mycket än för att bedöma den, kan återkomma då.
Citera
2013-11-28, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
För att motverka akne, ta bort pormaskar och förhindra deras uppkomst, förbättra kass hy, öka hudens kollagenproduktion och minska hudens produktion av talg. Tills dess att huden vant sig vid tretinoin kommer det att bli som en så kallad peeling vilket i sin tur kan ha sina fördelar.

Man kan välja att applicera krämen på enbart problemområdena eller varhelst man önskar. Jag själv smetar ut den över hela ansiktet och på flera andra ställen. En liten mängd räcker. Mycket står i bipacksedeln om den nu finns kvar på FASS. Tänk på att huden blir extra känslig för solljus. Vill man inte att huden ska åldras bör all exponering för UV-strålning undvikas, men det vet ni säkert redan.

En sak till som jag kanske inte nämnt är att huden ska vara torka i minst 20 minuter före tretinoin appliceras. Jag har tidigare rekommenderat att späda krämen med andra krämer utan att tänka på att vissa krämer innehåller vatten (aqua). Därför är nu mitt råd att välja att späda den med en kräm som inte gör det, eller enbart glycerol exempelvis. Detta kan man göra om man antingen köpt en styrka som huden, kanske ännu, inte tolererar eller som ett sätt att sakta vänja huden vid läkemedlet.

Effekten av tretinoin har många liknande effekter på huden som isotretinoin (Roaccutan).

Fråga på. Denna tråden kan bli den stora tråden om tretinoin.

Citat:
Ursprungligen postat av Coopah
Jag förstår! Vilken procent på tretinoin tar du och var köper du den ifrån?

Applicerar du det varje kväll och hur ser din rutin ut innan du applicerar det, använder du en cleanser och möjligen någon moisturizer efteråt?

Vad tar du för solskydd? Jag har hört att man kan hitta vettiga återfuktare med solskydd vilket kanske vore ultimat då man applicerar detta!
Undrar också detta. Vore snällt om du kunde svara på detta Meta
Citera
2013-11-28, 18:00
Medlem
http://www.alldaychemist.com/catalogsearch/result/?q=Retin+A

Funkar dessa att importera? Var ju billigare iaf
Citera
2013-11-28, 20:10
Medlem
swimmingpools avatar
Vet ni nåt sätt att få bort hudflagningar fort?

Jag tog Retirides på mig igår kväll vilket nog inte var så smart eftersom jag har en dejt i morgon. Har för mig att jag ömsar skin typ en dag efter jag använt krämen.
Citera
2013-11-28, 20:48
Medlem
Känns som att det där är lite för bra för att vara sant Adsorb!! För bra pris helt enkelt. Pröva o använd frottehandduk så ska du att det försvinner! NÅn som vet hur lång tid det tar innan man slutar flaga?
Citera
2013-11-28, 23:19
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meinlaudrer
Pröva o använd frottehandduk så ska du att det försvinner! NÅn som vet hur lång tid det tar innan man slutar flaga?
Med tvål dagen efter typ eller? Jag brukar riva bort det med naglarna och lite vatten och sen smörja in med hudkräm, men blir ändå samma efter en liten stund.

Tar väl en dag typ.
Citera
2013-12-05, 12:59
Medlem
Tycker bipacksedeln är konstig. Står att man ska avbryta vid fjällning, stämmer det verkligen? Trodde man va tvungen att fjälla för att det sedan skulle bli bättre? Ska åka till Thailand snart, kan jag använda aberela om jag smörjer in mig stark solkräm?
Citera
2013-12-30, 02:23
Medlem
swimmingpools avatar
Tycker inte Retrides verkar lika bra som Aberela, vad tycker ni? Men bättre än inget i alla fall!
Citera
2014-01-05, 17:30
Medlem
swimmingpools avatar
...funkar fan inte alls. Men fjällar gör det!
Tar nog livet av mig snart.
Citera
2014-01-10, 03:36
Medlem
Coopahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
...funkar fan inte alls. Men fjällar gör det!
Tar nog livet av mig snart.
Tålamod. Det tar tid för kollagen att reproducera. Ett vanligt tecken är ju att man inte ger en produkt chansen utan byter redan efter någon vecka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in