2013-10-25, 21:56
Bannlyst
SwimmingPool får du tretinoin ännu, kanske tullen tar det?
Citera
2013-10-26, 04:14
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nellso
Nej.
Citera
2013-10-26, 13:54
Medlem
Metacognition.s avatar
Ursäkta mig för mitt sena svar men jag har varit upptagen.

Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Vad märkligt, ser det varken i Chrome, Firefox eller Safari. Vad använder du?

"Displaying 1 to 9 (of 9 products)" står det och man kan inte klicka sig vidare till nån mer sida.
Chrome. Nu testade jag igen med Opera och Firefox och det fungerar. Det fungerar också på andra nätverk och datorer. Alla 3 krämerna finns där fortfarande.

Hela produktlistan 43 produkter:
http://shop.owndoc.com/product-list.php?dermaneedling-pg1-cid48.html

Dermaneedling essentials:
http://shop.owndoc.com/product-list.php?dermaneedling-essentials-pg1-cid51.html

0.025%, 30 g http://shop.owndoc.com/product-info.php?a-ret-pid227.html
0.05%, 30 g http://shop.owndoc.com/product-info.php?a-ret-pid200.html
0.1%, 30 g http://shop.owndoc.com/product-info.php?a-ret-pid201.html

Citat:
Ursprungligen postat av HotChocolate
Hej!

Kastar mig in i tråden Jag får inte heller upp någon kräm med tretinoin. Förutom salvan med lanolin då. Kan det bero på att du har ett konto på sidan och är inloggad när du sökt produkterna?

Citat:
Ursprungligen postat av isoiq
Samma problem för mig, bara pumpar och ansiktsmasker!
Pröva länkarna nu igen. Det blev många men jag vet inte hur jag ska kunna förklara bättre.
Citat:
"Acnatac kommer med största sannolikhet att nå den svenska marknaden under andra kvatalet 2014.

Aberela är, om jag inte minns fel, Janssen produkt. Den avregistrerades enligt fass.se den 30 juni i år.

Meda har haft en tretinoin-produkt på marknaden som hette Atralin (avregistrerades 2011). Det finns vad jag känner till inga planer på att ansöka om nytt marknadsföringsgodkännande för den produkten.
Man vet idag att behandling av de flesta former av akne svarar bättre på behandling med en kombination av olika substanser med olika verkningmekanism och därför finns det ett större behov av kombinationsprodukter såsom t.ex. Acnatac, än utvärtes medel som bara innehåller en aktiv substans och bara angriper en av de bakomliggande mekanismerna till åkomman."
Tack då vet vi detta. Hoppas att den kommer att ingå i högkostnadsskyddet.
Citat:
Ursprungligen postat av nellso
Tullen tar det inte. Se citat nedan:
Citat:
Sent from the EU, so there are no customs issues to European countries. Customers outside the EU will not be refunded if their customs confiscates this product. That risk is very low however. US customs has never confiscated our Tretinoin products.
Citat:
Nej.
Lugn.

Hittar ni fortfarande det inte prova:
1. Gå in på www.shop.owndoc.com

2. Tryck på länken antingen i vänsterkanten där det står "Dermaneedling" eller under symbolen (grön ram) med den blonda tjejen där det står "Dermaneedling"

3. Tryck på länken antingen i vänsterkanten där det står "Creams, vitamins, suction pump, Copper peptides, single needles" eller under symbolen (grön ram) med den bruna glasflaskan DERMANEEDLING ESSENTIALS" Creams, vitamins, suction pump, Copper peptides, single needles"

4. 13 produkter skall nu visas där nr 10, 11 och 12 är krämerna innehållandes tretinoin.

5. Och nej jag är inte inloggad när jag letar upp dem så det ska inte påverka.

Citera
2013-10-29, 03:31
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metacognition.
0.025%, 30 g http://shop.owndoc.com/product-info.php?a-ret-pid227.html
0.05%, 30 g http://shop.owndoc.com/product-info.php?a-ret-pid200.html
Nu ser jag, tusen tack!
Citera
2013-11-03, 21:15
Medlem
Pröva länkarna nu igen. Det blev många men jag vet inte hur jag ska kunna förklara bättre.

[/spoiler][/quote] Tack så mycket, synd där inte fanns i gelform. Hittar du eller någon annan var man kan köpa gel så pma gärna.
Citera
2013-11-06, 18:09
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Har fått denna nu. Verkar funka bra. Men såg nu att man inte ska använda den i ansiktet. Typiskt mig, jag har aldrig tålamod att läsa igenom saker först. Kanske får späda ut med vanlig hudkräm då.
Citera
2013-11-06, 22:16
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Har fått denna nu. Verkar funka bra. Men såg nu att man inte ska använda den i ansiktet. Typiskt mig, jag har aldrig tålamod att läsa igenom saker först. Kanske får späda ut med vanlig hudkräm då.
Ur ett ekonomiskt perspektiv var det ju helt rätt att välja den. Ofta lägger man ju på krämen vid sänggåendet och har man krämer man använder sedan tidigare kan man med fördel blanda dessa med denna kräm med högre koncentration

Jag ska själv lägga på min 0,05% nu i kväll
Citera
2013-11-12, 08:10
Medlem
Metacognition.s avatar
Tretinoin i Essex B kräm APL Vnr:91 96 15 Rek. pris: 542 kr för er som undrar.
EF - Anger att samtliga förpackningar av läkemedlet saknar subvention.
Citera
2013-11-24, 17:07
Medlem
Coopahs avatar
Ni som tar detta, vad tar ni det mot?

Vore dessutom tacksam om ni kan berätta hur ni använder den, dvs lägger ni det bara på en liten del av ansiktet eller smetar ut det över hela osv?
Senast redigerad av Coopah 2013-11-24 kl. 17:10.
Citera
2013-11-25, 17:25
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coopah
Ni som tar detta, vad tar ni det mot?

Vore dessutom tacksam om ni kan berätta hur ni använder den, dvs lägger ni det bara på en liten del av ansiktet eller smetar ut det över hela osv?
För att motverka akne, ta bort pormaskar och förhindra deras uppkomst, förbättra kass hy, öka hudens kollagenproduktion och minska hudens produktion av talg. Tills dess att huden vant sig vid tretinoin kommer det att bli som en så kallad peeling vilket i sin tur kan ha sina fördelar.

Man kan välja att applicera krämen på enbart problemområdena eller varhelst man önskar. Jag själv smetar ut den över hela ansiktet och på flera andra ställen. En liten mängd räcker. Mycket står i bipacksedeln om den nu finns kvar på FASS. Tänk på att huden blir extra känslig för solljus. Vill man inte att huden ska åldras bör all exponering för UV-strålning undvikas, men det vet ni säkert redan.

En sak till som jag kanske inte nämnt är att huden ska vara torka i minst 20 minuter före tretinoin appliceras. Jag har tidigare rekommenderat att späda krämen med andra krämer utan att tänka på att vissa krämer innehåller vatten (aqua). Därför är nu mitt råd att välja att späda den med en kräm som inte gör det, eller enbart glycerol exempelvis. Detta kan man göra om man antingen köpt en styrka som huden, kanske ännu, inte tolererar eller som ett sätt att sakta vänja huden vid läkemedlet.

Effekten av tretinoin har många liknande effekter på huden som isotretinoin (Roaccutan).

Fråga på. Denna tråden kan bli den stora tråden om tretinoin.
Citera
2013-11-25, 17:37
Medlem
Coopahs avatar
Citat:
För att motverka akne, ta bort pormaskar och förhindra deras uppkomst, förbättra kass hy, öka hudens kollagenproduktion och minska hudens produktion av talg. Tills dess att huden vant sig vid tretinoin kommer det att bli som en så kallad peeling vilket i sin tur kan ha sina fördelar.

Man kan välja att applicera krämen på enbart problemområdena eller varhelst man önskar. Jag själv smetar ut den över hela ansiktet och på flera andra ställen. En liten mängd räcker. Mycket står i bipacksedeln om den nu finns kvar på FASS. Tänk på att huden blir extra känslig för solljus. Vill man inte att huden ska åldras bör all exponering för UV-strålning undvikas, men det vet ni säkert redan.

En sak till som jag kanske inte nämnt är att huden ska vara torka i minst 20 minuter före tretinoin appliceras. Jag har tidigare rekommenderat att späda krämen med andra krämer utan att tänka på att vissa krämer innehåller vatten (aqua). Därför är nu mitt råd att välja att späda den med en kräm som inte gör det, eller enbart glycerol exempelvis. Detta kan man göra om man antingen köpt en styrka som huden, kanske ännu, inte tolererar eller som ett sätt att sakta vänja huden vid läkemedlet.

Effekten av tretinoin har många liknande effekter på huden som isotretinoin (Roaccutan).

Jag förstår! Vilken procent på tretinoin tar du och var köper du den ifrån?

Applicerar du det varje kväll och hur ser din rutin ut innan du applicerar det, använder du en cleanser och möjligen någon moisturizer efteråt?

Vad tar du för solskydd? Jag har hört att man kan hitta vettiga återfuktare med solskydd vilket kanske vore ultimat då man applicerar detta!
Citera
2013-11-25, 19:07
Medlem
DarthDarkos avatar
Citat:

Fungerar krämen som en AHA-gel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in