Citat:
Ursprungligen postat av
zugfahrer
Snyggt! Tackar! KJ's tystnad när han blir tillfrågad vad han gör när han återvänder från sin bror. Förmodligen tänkte han nog på VB's döda kropp som låg där. Undra vilka verktyg han egentligen hämtade i sina föräldrars hem.
Ja, jag har lyssnat på den där tystnaden också. Den är onekligen intressant. Det påminner på något sätt om:
Citat:
H: Så åkte jag och lämnade av mina kompisar för att de skulle då sova på torsdagen då vi
höll på att söka…ja, veckan efter……sen var det veckan eftersom där………så då åkte jag
och lämnade av henne i torsdag och så…ehh……..åkte jag och lämnade av…ehh…så
här…kompisarna i…
F: Vilken henne var du och lämnade av?
H: Nej, men jag sa…pjott ahh….jag…
Har lyssnat en timme nu annars. Allmänna intryck:
- Han är lugn och samlad, gör ett känslomässigt distanserat intryck
- Intelligent, om än inte med en skolad intelligens. Absolut med råge tillräckligt intelligent för att kunna fundera över hur han bör svara i olika lägen eller att fundera ut såna saker som hur man skaffar sig ett alibi.
- Gör absolut inte något uppenbart AS-intryck på mig. Bl.a. är rösten välmodulerad och han har inte det lite entoniga, "hackiga", trevande sätt som flera AS-personer jag träffat har när de pratar rent allmänt. Så länge han inte blir pressad vill säga.
---
Dessutom har jag upptäckt (början av fil 2) att ett referat angående när VB ska ha lämnat lägenheten verkar vara direkt felaktigt. I tidningen uppgavs att Kristoffer ska ha justerat tidsangivelsen då VB lämnade lägenheten till kl 20.30. Men det är inte det han säger; han uppger att hon visst stannade kvar och tittade på det andra Family Guy-avsnittet och gick någon gång kring när det slutade, vilket han angav till ca kl 20.50.