2013-11-25, 22:04
Medlem
Är det inte lite tidigt för Al Capone att ta över organisationen. IRL skottskadades Torio 1925, så långt fram har väl inte serien hamnat?

Richard "two-face" tyckte jag hade en lite för tråkig roll. Han var en underhuggare som aldrig skulle bli annat ändå och det känns som de gjorde rätt om de nu skrev ut honom på detta sätt.

Eli bannlyst från Atlantic city? Är det inte så att han kommer att vara lyst i hela USA då han dödade en federal polis?

Jag erkänner, jag har extremt dålig koll på namn trots att jag sett serien sen starten. Hon som är Tommys farmor och som nu sitter i finkan, kommer hon att ha en rättegång och gasas i nästa säsong eller hamnar det mellan säsongerna?
Citera
2013-11-25, 22:39
Medlem
Tölps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Är det inte lite tidigt för Al Capone att ta över organisationen. IRL skottskadades Torio 1925, så långt fram har väl inte serien hamnat?

Richard "two-face" tyckte jag hade en lite för tråkig roll. Han var en underhuggare som aldrig skulle bli annat ändå och det känns som de gjorde rätt om de nu skrev ut honom på detta sätt.

Eli bannlyst från Atlantic city? Är det inte så att han kommer att vara lyst i hela USA då han dödade en federal polis?

Jag erkänner, jag har extremt dålig koll på namn trots att jag sett serien sen starten. Hon som är Tommys farmor och som nu sitter i finkan, kommer hon att ha en rättegång och gasas i nästa säsong eller hamnar det mellan säsongerna?

Eli kommer inte bli efterlyst, i alla fall inte för allmänheten. Det var det snacket mellan Dr Narcisse och Hoover handlade om. Hoover ställer Dr Narcisse inför ett ultimatum, precis som med Nucky och Elis son Will där man ändrar sanningen om klasskamraten som dog. Narcisse ska gå med på historien om att han har pekat ut den skyldige, en anhängare till Marcus Garvey, för mordet på agent Knox och han ska hädanefter hjälpa Hoover i granskningen om Garvey. Vet dock inte vilken relation Narcisse har med Garvey. Om han ens varit med i serien?

Någon som vet vad Narcisse mummlar i sagda scen?
Citera
2013-11-25, 23:29
Medlem
Lanskys avatar
Vilken röra Harrow har ställt till med. Är ganska säker på att både Narcisse och Chalky kommer gå efter Nucky, eftersom båda tror att de skulle bli avrättade av just honom.

Vidare kommer även Chicago fronten bli mer intressant, den får gärna "ta över" då Atlantic city inte är så intressant längre.

En fråga till er alla. Är det bara jag som tror att Capone låg bakom attacken på Torrio?
Citera
2013-11-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppmannen
Ofta yrkesmördaren blir nojjig när han ska avrätta negern. Så jävla dåligt.

Känns nästan ovärt min tid att besvara men ditt inlägg var såpass arrogant/trollande att jag får lov.

Denna säsong har visat en helt annan sida av Richard. Han har sett in i sig själv och gillar inte den har blivit. Han har upptäckt kärleken och dess makt, den betyder mer för honom nu. Därför när han står där och ska göra "sitt jobb" så ja.. Du kanske fattar (eller inte).

Citat:
Ursprungligen postat av jappanDA1337
Aningen tråkig säsong, hade velat se mer av Luciano och inte nå heroinlangande negrer.

Det du söker här kommer du inte finna i boardwalk empire. Det är ett "gangsterdrama" med betoning på drama. Tipsar dig vidare till exempelvis godfellas eller någon annan klassisk mafiafilm.
Citera
2013-11-25, 23:51
Medlem
Försöksdjurs avatar
Ser igenom Sopranos för andra gången just nu. Kul att Chalky White hade en liten biroll där
Citera
2013-11-25, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

Bannlyst av sin bror för föräderi, exil i Chicago för att fly från myndigheterna. (de känner inte till dealen mellan Hoover och Narcisse).
Senast redigerad av IgnazioWolfLupo 2013-11-26 kl. 00:04.
Citera
2013-11-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lansky
Vilken röra Harrow har ställt till med. Är ganska säker på att både Narcisse och Chalky kommer gå efter Nucky, eftersom båda tror att de skulle bli avrättade av just honom.

Vidare kommer även Chicago fronten bli mer intressant, den får gärna "ta över" då Atlantic city inte är så intressant längre.

En fråga till er alla. Är det bara jag som tror att Capone låg bakom attacken på Torrio?

Hmm funderar på det jag.. Tyckte det var ganska uppenbart att Nucky gjorde en deal med Chalky (scenen där Nucky fiska med rasism mot Chalky och daughter Maitland framför Narcisse kändes verkligen som Nucky spela upp bara så att Narcisse skulle ta mötet). Varför skulle Nucky vilja döda Chalky's dotter? Tror Chalky förstår att skottet var menat för Narcisse men träffade hans dotter istället.

Vad det gäller Capone så gjorde han inte det tror jag, de vill att vi ska tro att det var en möjlighet men i slutändan var det nog Weiss. I verkligheten kan man debattera mera då Torrio inte hade någon livvakt vid sig (kanske Capone såg till att Torrio var utan livvakt, han såg inte till att han stack från stan själv, men han lät det hända KANSKE)

Vad det gäller att ta över från AC skulle jag inte hoppas för mycket, serien heter Boardwalk Empire av en anledning.
Citera
2013-11-26, 00:04
Medlem
NirvanAs avatar
Så typiskt/dåligt att Richard skulle fucka upp det just då, varför började han skaka sådär?

Dålig säsongsavslutning för övrigt, regisserad av Van Patten så klart man hade höga förväntningar... Alldeles för många lösa trådar för tillfället.
Senast redigerad av NirvanA 2013-11-26 kl. 00:07.
Citera
2013-11-26, 00:41
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Blir sjukt lack om jag har rätt och en sådan spoiler är med i promon.

Och nu är jag sjukt lack. Vad är det för en jävla FITTA som lägger en sån gigantisk spoiler i en jävla promo. Dra åt helvete.
Citera
2013-11-26, 00:53
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Fyfan, sämsta avsnittet i serien hittills.

Trovärdighet är A och O för en bra film/serie. Förstå mig rätt, du kan göra ett rymdäventyr med gröna monster vilket i sig är rena fantasierna men du kan framföra det på ett trovärdigt sätt. Att Harrow bara råkar skjuta Miss Maitland är så dåligt så det bara finns inte. Det är som att Nucky hux flux får en meteorit i skallen och dör. Det där var en sån nödavslutning så skrivkrampen måste ju ha varit påtaglig.
Citera
2013-11-26, 01:59
Medlem
jappanDA1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daaim
Det du söker här kommer du inte finna i boardwalk empire. Det är ett "gangsterdrama" med betoning på drama. Tipsar dig vidare till exempelvis godfellas eller någon annan klassisk mafiafilm.
Jag har följt serien och tycker att den är hittills 9-9,5/10. Det är just Luciano jag vill se göra affärer med Thompson istället för den där jävla Narcisse... Varför han nu inte kunde ha dött.

Denna säsong är den sämsta hittils och landar kanske på en 8-8,5 så det är ju fortfarande en GRYM serie.. Det är bara att man fick se Luciano, Lansky och Capone hela tiden förut, nu får man ju bara se Capone ibland och Lansky och Luciano var mer recurring characters bara..

Jag menar helt enkelt att de ska vara mera av italienarna, så skulle jag tro det blir bäst iaf.

Mycket också om Van Alden (som jag gillar) men vart leder det med honom egentligen? Blir han högt i Caponestyrda Chicago?

De gör bäst i att göra en ny säsong så vi får veta det :=
Citera
2013-11-26, 08:21
Medlem
Continental Ops avatar
tyckte oxå slutet var lite av en besvikelse, stabil serie dock trots att jag inte är så intresserad av gangstergrejer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in