2013-11-25, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovfaxen
1. OP anklagades ibland för att vara kapitalets lakej av vänsterfolk.
2.Vet ej. Droger kanske hjälper? Och att bli en godare medborgare?
3. Från polis eller från Cedergren?
4.Vet ej. Är det en nödvändighet? Missade ju Lisbet.
5. Kanske såg OP av en slump?
6. En hårding kanske?
7.Se svar på fråga 1. Kan väl också ha sett OP som en symbol för staten? Personliga skäl? Tjänst åt SÄPO?
Baseballigan?

Inte jag som hängde ut namnet härinne.

1. Att anse att OP var kapitalistlakej och använda det som skällsord till att mörda en demokratisk statsminister är inget litet steg att ta. Svårt att tro. Finns i och för sig en man vid namn Lee Harvey Oswald som var "leftie" och gjorde det.
2. Om gärningsmannen var drogpåverkad/missbrukare hade han gjort något misstag och åkt dit eller blivit släckt för att inte kunna glappa. Småkriminella och/eller missbrukare glappar alltid, hör till.
God medborgare? Då är det en extremist i klass med NRP, IRA, RAF eller liknande.
3. Polisen? Skulle en polisman riskera det? Då blev gärningsmannen släckt direkt efter dådet. Inga lösa trådar.
4. En magnumrevolver är basic. Men det är ett tungt och osmidigt vapen. Att gärningsmannen använde en revolver med den ammunitionen betyder att han räknade med att OP hade skyddsväst eller någon sorts skottskydd i överrocken. Ammunitionen som användes är ingen standardammunition.
5. Gärningsmannen kan helt riktigt ha sett OP på väg in på bion av en slump. Men då måste GM haft någorlunda nära till magnumrevolvern. Det är inget man bär omkring på, om GM inte hade den liggande i ett fordon i närheten. GM kan knappast ha köpt revolvern efter att han sett OP av en slump. Frågan om hur man får tag på ett vapen av den sorten borde kunna ge spaningsuppslag om GM och om det var slump eller planerat. Var det ett vanligt vapen i kriminella kretsar 1986, hur många hade vapenlicens på denna typ av vapen, inom vilka yrkesgrupper kan denna typ av revolver vara vanlig, vilka använder sig av denna sort av vapen ur socioekonomiskt perspektiv, populärt vapen inom någon extremiströrelse osv.
6. Hårding? Vad menas med hårding? Om det är en ensam GM ska han kunna hålla 100% tyst om ett dåd som detta. Då är det ingen missbrukare eller person med svagt psyke. Det talar för att GM har ett starkt psyke och är van och tränad att klara hård stress och ändå hålla huvudet kallt. Vilka yrken passar in på det? SÄPO, MUST, SKYDDSVAKTER, OFFICERARE, ORDNINGSPOLIS, ORDNINGSVAKT, KUSTJÄGARE, FALLSKÄRMSJÄGARE. Ingen missbrukare, amatörextremist, psykfall, missanpassad, rättshaverist etc skulle klara att fullfölja, komma undan och sedan ligga lågt och hålla käft. Om det är en så kallad "loser", då blev GM släckt av de som stod för vapen och information.
7. Enda vänstergrupperingen som skulle kunna göra ett dåd som detta är RAF. Tjänst åt SÄPO? Tror du på allvar att SÄPO ligger bakom? Om SÄPO-folk ligger bakom var det frikörare, aldrig att lilla maktlösa SÄPO skulle avrätta Sveriges statsminister 1986. En mindre statskupp, aldrig. Möjligtvis någon frikörargruppering inom SÄPO, Polisen eller Försvarsmakten. Aldrig att själva organisationen ligger bakom. Aldrig.
Citera
2013-11-25, 18:46
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
Tänk om polisen varit lika skartpsynta som du, då hade de sluppit ha åtta förhör med flickorna. Pekka (den polisen som uttalat sig i media) är fortfarande inte samma person som AA.

nej men det är han som varit föremål för polisens granskning angående den mannen som finskorna påstår sig sett. De har haft åtta förhör för att försöka utröna sanningshalten. Och polisen är lika tveksam på deras historia som jag. Framför allt för att deras historia skiljer sig åt. Om det inte hade varit så så hade saken varit klar. Och jag säger det igen FINSKORNA HAR INTE PEKAT UT AA. Det är en gissning av Alsén som Sven Anér sedermera hängde på. Hur svårt kan det va?

http://www.youtube.com/watch?v=BKvn09kzn1c&list=PLCBD74A1342999831&index= 34
Citera
2013-11-25, 19:08
Medlem
MrBigguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarryCoper
Varsågod mr Biggus här har du historien om Pecka.

Tack! Uppskattar det. Har jag fel står jag för det.
Citera
2013-11-25, 19:12
Medlem
MrBigguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBiggus
Tack! Uppskattar det. Har jag fel står jag för det.
Det är ju inte Pekka de pekat ut. Hur kan detta göra AA fri för misstanke?
Citera
2013-11-25, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HarryTurtleDove
1. Att anse att OP var kapitalistlakej och använda det som skällsord till att mörda en demokratisk statsminister är inget litet steg att ta. Svårt att tro. Finns i och för sig en man vid namn Lee Harvey Oswald som var "leftie" och gjorde det.
2. Om gärningsmannen var drogpåverkad/missbrukare hade han gjort något misstag och åkt dit eller blivit släckt för att inte kunna glappa. Småkriminella och/eller missbrukare glappar alltid, hör till.
God medborgare? Då är det en extremist i klass med NRP, IRA, RAF eller liknande.
3. Polisen? Skulle en polisman riskera det? Då blev gärningsmannen släckt direkt efter dådet. Inga lösa trådar.
4. En magnumrevolver är basic. Men det är ett tungt och osmidigt vapen. Att gärningsmannen använde en revolver med den ammunitionen betyder att han räknade med att OP hade skyddsväst eller någon sorts skottskydd i överrocken. Ammunitionen som användes är ingen standardammunition.
5. Gärningsmannen kan helt riktigt ha sett OP på väg in på bion av en slump. Men då måste GM haft någorlunda nära till magnumrevolvern. Det är inget man bär omkring på, om GM inte hade den liggande i ett fordon i närheten. GM kan knappast ha köpt revolvern efter att han sett OP av en slump. Frågan om hur man får tag på ett vapen av den sorten borde kunna ge spaningsuppslag om GM och om det var slump eller planerat. Var det ett vanligt vapen i kriminella kretsar 1986, hur många hade vapenlicens på denna typ av vapen, inom vilka yrkesgrupper kan denna typ av revolver vara vanlig, vilka använder sig av denna sort av vapen ur socioekonomiskt perspektiv, populärt vapen inom någon extremiströrelse osv.
6. Hårding? Vad menas med hårding? Om det är en ensam GM ska han kunna hålla 100% tyst om ett dåd som detta. Då är det ingen missbrukare eller person med svagt psyke. Det talar för att GM har ett starkt psyke och är van och tränad att klara hård stress och ändå hålla huvudet kallt. Vilka yrken passar in på det? SÄPO, MUST, SKYDDSVAKTER, OFFICERARE, ORDNINGSPOLIS, ORDNINGSVAKT, KUSTJÄGARE, FALLSKÄRMSJÄGARE. Ingen missbrukare, amatörextremist, psykfall, missanpassad, rättshaverist etc skulle klara att fullfölja, komma undan och sedan ligga lågt och hålla käft. Om det är en så kallad "loser", då blev GM släckt av de som stod för vapen och information.
7. Enda vänstergrupperingen som skulle kunna göra ett dåd som detta är RAF. Tjänst åt SÄPO? Tror du på allvar att SÄPO ligger bakom? Om SÄPO-folk ligger bakom var det frikörare, aldrig att lilla maktlösa SÄPO skulle avrätta Sveriges statsminister 1986. En mindre statskupp, aldrig. Möjligtvis någon frikörargruppering inom SÄPO,

Polisen eller Försvarsmakten. Aldrig att själva organisationen ligger bakom. Aldrig.

Vet du, det enda jag tyckte när jag hörde talas om denne Bobo var att hans bakgrundshistoria var intressant och att han har en viss likhet med Wennerlings Grandman. Thats it.
Citera
2013-11-25, 19:20
Medlem
MrBigguss avatar
Citat:
Varsågod mr Biggus här har du historien om Pecka.

Håller faktiskt med Ölvebro, Pekka har aldrig blivit utpekad.
Detta frigör inte AA från några misstankar?
Citera
2013-11-25, 19:42
Medlem
ejdars avatar
”Säkerhetspolisens analys kom fram till att Olof Palme hade varit övervakad på eftermiddagen den 27 februari samt från det att han lämnade bostaden på kvällen den 28 februari till det att han mördades kl 23.21.”

Vad har vi för övriga källor på SÄPOS analys för utom GK. Artiklar ,inlägg, datum, inblandade, beställare, dokument mm som rör detta.
Bra om vi kunde samla allt på ett ställe
Fyllpå här
Citera
2013-11-25, 19:52
Bannlyst
Citat:
nej men det är han som varit föremål för polisens granskning angående den mannen som finskorna påstår sig sett. De har haft åtta förhör för att försöka utröna sanningshalten. Och polisen är lika tveksam på deras historia som jag. Framför allt för att deras historia skiljer sig åt. Om det inte hade varit så så hade saken varit klar. Och jag säger det igen FINSKORNA HAR INTE PEKAT UT AA. Det är en gissning av Alsén som Sven Anér sedermera hängde på. Hur svårt kan det va?

Uppenbarligen väldigt svårt. Att en Moderat riksdagsman med bakgrund i Baseballigan skulle vara Dekorimamannen är den perfekta pricken över I:et i polisspåret. Att han sedan varken pratar finska eller har blivit utpekad av flickorna blir i sammanhanget en bisak. Attityden känns igen från Palmeutredningens jakt på Christer Pettersson där logiska invändningar fick stå åt sidan för att bända pusselbitar på plats.

I min mening håller Landsförrädarspåret mer än väl för vad det är, utan att man behöver krysta fram fakta som inte stämmer.
Citera
2013-11-25, 19:56
Medlem
Citat:
Vet du, det enda jag tyckte när jag hörde talas om denne Bobo var att hans bakgrundshistoria var intressant och att han har en viss likhet med Wennerlings Grandman. Thats it.

Ok, lugnt.
Citera
2013-11-25, 19:56
Bannlyst
Citat:
1. OP anklagades ibland för att vara kapitalets lakej av vänsterfolk.
2.Vet ej. Droger kanske hjälper? Och att bli en godare medborgare?
3. Från polis eller från Cedergren?
4.Vet ej. Är det en nödvändighet? Missade ju Lisbet.
5. Kanske såg OP av en slump?
6. En hårding kanske?
7.Se svar på fråga 1. Kan väl också ha sett OP som en symbol för staten? Personliga skäl? Tjänst åt SÄPO?
Baseballigan?

Inte jag som hängde ut namnet härinne.

En möjligtvis påtänd Säpo eller Baseball-poliser som ser Palme av en slump vid biografen och skjuter honom pga av sin kommunistiska övertygelse, alternativt för att han trodde att det var Sigge Cedergren. En trolig och rimlig teori i alla avseenden, helt klart.
Citera
2013-11-25, 20:29
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBiggus
Håller faktiskt med Ölvebro, Pekka har aldrig blivit utpekad.
Detta frigör inte AA från några misstankar?
Men Alsén ville ha klarlagt om Pecka var den man finskorna hade känt igen och ville att Pecka skulle konfronteras med finskorna. Antar att han menar valkonfrontation, alltså 10-12 pers bakom en spegel. Ölvebro vägrade, varför vet jag inte, men det finns väl någon förklaring antar jag. Sannolikt så sätter dom inte så hög trovärdighet på finskornas berättelse.

Det är Alsén som sedan gissar att det är AA finskorna har mött.

Men jag anser att det helt enkelt är på för lösa boliner. Storyn är inte trovärdig. Den är åt helvete för bra för att vara sann och berättas först 7 år efteråt. Betänk att det är 50 miljoner i belöning. Här har dom ju mördaren i en liten ask. Hur skulle dom kunna hålla käft i 7 år om en sådan sak med 50 mille i belöning? Och sedan bara berätta storyn på en Finlandsfärja för en tillfällig bekant sådär rätt upp och ner. Du hör väl själv. Det är ju 0 trovärdighet. Men tycker du något annat så ska jag inte ändra dig i den villfarelsen
Citera
2013-11-25, 20:33
Medlem
MrBigguss avatar
Citat:
Men Alsén ville ha klarlagt om Pecka var den man finskorna hade känt igen och ville att Pecka skulle konfronteras med finskorna. Antar att han menar valkonfrontation, alltså 10-12 pers bakom en spegel. Ölvebro vägrade, varför vet jag inte, men det finns väl någon förklaring antar jag. Sannolikt så sätter dom inte så hög trovärdighet på finskornas berättelse.

Det är Alsén som sedan gissar att det är AA finskorna har mött.

Men jag anser att det helt enkelt är på för lösa boliner. Storyn är inte trovärdig. Den är åt helvete för bra för att vara sann och berättas först 7 år efteråt. Betänk att det är 50 miljoner i belöning. Här har dom ju mördaren i en liten ask. Hur skulle dom kunna hålla käft i 7 år om en sådan sak med 50 mille i belöning? Och sedan bara berätta storyn på en Finlandsfärja för en tillfällig bekant sådär rätt upp och ner. Du hör väl själv. Det är ju 0 trovärdighet. Men tycker du något annat så ska jag inte ändra dig i den villfarelsen
Jag vet inte vad som är sant eller falskt. Tror inte AA är GM, dock kan han in högsta grad varit på plats, så som många andra kollegor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in