• 1
  • 2
2013-11-25, 09:21
Bannlyst
Med tanke på hur mycket skit alkohol åstadkommer tycker jag personligen att vi borde höja åldersgränsen till 25, speciellt med langningen i åtanke.

Vad tycker ni andra då?
Citera
2013-11-25, 09:23
Medlem
JoonaToivios avatar
Borde snarare sänka. Annars ska de ju höja krogsåldern också, enligt min mening - vilket bara vore sjukt. Ska ungdomarna åka utomlands och supa ihjäl sig istället eller?

Skön tråd.
Senast redigerad av JoonaToivio 2013-11-25 kl. 09:56.
Citera
2013-11-25, 09:25
Bannlyst
Höj åldern på krogen samtidigt. Alkohol kostar samhället en jävla massa pengar i form av vård, polisresurser etc.
Citera
2013-11-25, 09:25
Medlem
berra17s avatar
Det är ju den höga åldersgränsen som leder till att t.ex. 18,19 eller 20-åringar köper smuggelsprit via langare. En höjd åldersgräns på systemet skulle bara leda till att langningen utav sprit skulle öka. Jag skulle föreslå att dem sänker den istället, till kanske 19 elr 20år
Citera
2013-11-25, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av berra17
Det är ju den höga åldersgränsen som leder till att t.ex. 18,19 eller 20-åringar köper smuggelsprit via langare. En höjd åldersgräns på systemet skulle bara leda till att langningen utav sprit skulle öka. Jag skulle föreslå att dem sänker den istället, till kanske 19 elr 20år

Så du tror inte att alkoholskatten och priserna spelar in. På dig så låter det som att det endast är ungdomar som köper smuggelsprit.
Citera
2013-11-25, 09:33
Medlem
Ridaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Borde snarare sänka. Annars ska de ju höja krogsåldern också, enligt min mening.

Den ska sänkas naturligtvis. Nuvarande gräns på 20 år är ju inget annat än en generell omyndigförklaring av redan myndiga.
Citera
2013-11-25, 09:38
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridax
Den ska sänkas naturligtvis. Nuvarande gräns på 20 år är ju inget annat än en generell omyndigförklaring av redan myndiga.
Så sant som det är sagt. Sen släpps "barnen" iväg utomlands där de super tills de går på alla fyra. Åldersgränsen måste sänkas.
Citera
2013-11-25, 09:45
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berra17

Gubben, det är redan 20-årsgräns på systemet.
Citera
2013-11-25, 09:46
Medlem
theguitarguys avatar
Kan nog vara den mest efterblivna tråden jag läst, och argumentet att alkohol kostar samhället är också rena pseudovetenskapen. Punktskatten på alkohol genererar så ohyggligt mycket mer än vad vårdavgifterna är. Ekonomiska argumentet är således efterblivet. Ha en trevlig dag!
Citera
2013-11-25, 09:47
Medlem
berra17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelTrottoarkant
Gubben, det är redan 20-årsgräns på systemet.

Råka skriva fel gubben!!, shit happens
Citera
2013-11-25, 09:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theguitarguy
Kan nog vara den mest efterblivna tråden jag läst, och argumentet att alkohol kostar samhället är också rena pseudovetenskapen. Punktskatten på alkohol genererar så ohyggligt mycket mer än vad vårdavgifterna är. Ekonomiska argumentet är således efterblivet. Ha en trevlig dag!

Hur kan det vara pseudovetenskap? Kolla in valfri akutmottagning runtom i landet klockan 23 en fredag så ska du få se hur många som blivit dunkade.
Citera
2013-11-25, 09:52
Medlem
gilbert25s avatar
Trams! 18 rakt över både på krogen och systemet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in