2013-11-25, 08:37
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Om den "va hur bra som helst", varför har man fördjupat telefonanalysen och utrett 33 alt. GM ?
Vad vet du om det? FUP är ju inte släppt!
Citera
2013-11-25, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Vad vet du om det? FUP är ju inte släppt!

Nä, men man har rest till HD. Det materialet kommer säkert hamna i FUP.
Citera
2013-11-25, 09:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Det finns exempel på när polis gjort nya undersökningar på flera decennier gamla bevis, och lyckas hitta nya omständigheter.
De har inte slängt allt de redan undersökt, de har troligtvis inte heller undersökt allt material de hade samlat ihop 2010. Man kan tömma en mobil eller en dator utan att undersöka materialet t.ex. De kan tömma en mast utan att gå igenom varje post. Vi vet inte vad de inte gjort.

Vad är tre år i det sammanhanget? Visst... det är lång tid, men jag vet vad jag gjorde den 27 Juli 2010. Det vet jag också nu, den 25 November 2013. Jag är övertygad om att polis verkligen lyckats att utesluta dessa 33.
Om inte, så hoppas jag stjärnadvokaten höjer handen.

Förresten... Allan? Vad heter han i efternamn? När är han född?

Det nya förundersökningsmaterialet är inte släppt, men du vidhåller redan att innehållet är bristfälligt?

Jag är inte så säker på att man kan utesluta de "nya" dussinet som tillkommit till 33.
Frågan är så här. Vad gjorde du 27 juni (ett datum du inte lagt på minne) 2010 och kan du styrka det ?
Allan skulle vara bra mycket äldre sade Fred, var det 35 år ca ?
Ja vad hette han i efternamn ?

Jag vidhåller inte ett skit. Men av det jag sett från HD är det magert med nytt material.
Vi får se vad nya FUP kan bjuda på, men utredningsmässigt nu gör man nästan inget stod det i media.
Citera
2013-11-25, 09:20
Medlem
Citat:
Aha, du använder gamla FUP som grund för skuld.
Det nya förundersökningsmaterialet är inte släppt, men du vidhåller att det har radikalt förändrats.

Förra åtalet/FUP sågades fullständigt, det nya kan vara exakt lika uselt. Eller hur ?

Någon fullständigt sågning ägde aldrig rum. Principen att hellre fria än fälla tillämpades dock, i enlighet med gällande rättspraxis, särskilt då ingen kropp fanns funnen.

Men nu finns alltså en kropp, med tillhörande fynd och samband, i samklang med då gjord FUP, som alltså ytterligare validerats.

Det, DET är en helt annan historia... Som slutar i fängelse...
Citera
2013-11-25, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det är så sant MrsMagoo och hur man frågar samt hur man tolkar svaret.

MrsMagoos bevingade ord i Marinatråden: Säkert ändrar man på vittnet om man inte då frågar vittnet så det förefaller som om vittnet sett fel person.

Ja, vi ser ju hur HD tolkar befintligt material och vilka "svar" man finner. Vill minnas att HD är landets högsta domstol, med bla. en tydlig vägledande uppgift? Den häktade "ljuger". Som det stod i en engelsk tidning, utländska media följer också detta fall med stort intresse, Marinas smutsiga, nedriga öde engagerar... Tidningen kallas HD:s resningsbeslut för "devastating" för den häktade... Ja, det är lätt att hålla med, HD:s tolkning är förödande för FS.
Citera
2013-11-25, 09:27
Medlem
Citat:
Jag är inte så säker på att man kan utesluta de "nya" dussinet som tillkommit till 33.
Frågan är så här. Vad gjorde du 27 juni (ett datum du inte lagt på minne) 2010 och kan du styrka det ?

Jag vidhåller inte ett skit. Men av det jag sett från HD är det magert med nytt material.
Vi får se vad nya FUP kan bjuda på, men utredningsmässigt nu gör man nästan inget stod det i media.

De påstådda "33" är avförda och saknar helt relevans för kommande process. Men kan ju fortsätta "förvälla" dem här... Fast av vilken anledning. De har ingen roll att spela i rättegången och bara sänker tråden.
Citera
2013-11-25, 09:30
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Det finns exempel på när polis gjort nya undersökningar på flera decennier gamla bevis, och lyckas hitta nya omständigheter.
De har inte slängt allt de redan undersökt, de har troligtvis inte heller undersökt allt material de hade samlat ihop 2010. Man kan tömma en mobil eller en dator utan att undersöka materialet t.ex. De kan tömma en mast utan att gå igenom varje post. Vi vet inte vad de inte gjort.

Vad är tre år i det sammanhanget? Visst... det är lång tid, men jag vet vad jag gjorde den 27 Juli 2010. Det vet jag också nu, den 25 November 2013. Jag är övertygad om att polis verkligen lyckats att utesluta dessa 33.
Om inte, så hoppas jag stjärnadvokaten höjer handen.

Förresten... Allan? Vad heter han i efternamn? När är han född?

Det nya förundersökningsmaterialet är inte släppt, men du vidhåller redan att innehållet är bristfälligt?

Han heter nog inte Allan. Marina hade suttit hemma hos berättaren och sagt ett namn "på två stavelser med a i" (fritt ur mitt minne). Man kan notera att "Francois" väl uttalas nästan så.
Citera
2013-11-25, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tingsrätten pratar om alternativ till FS som GM. Utredningen försöker avföra dem.

TR ej längre relevant här. Männen ÄR avförda.

Du saknar belägg för det du påstår. Det kan avföras...
Citera
2013-11-25, 09:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renasanningen
De påstådda "33" är avförda och saknar helt relevans för kommande process. Men kan ju fortsätta "förvälla" dem här... Fast av vilken anledning. De har ingen roll att spela i rättegången och bara sänker tråden.

Om de inte har en roll i nya rättegången, varför tog man med dem i resningen ?
Citera
2013-11-25, 10:13
Medlem
Citat:

Så nu har det ökat till 45 avförda, eller vad menar du?

De 33 är troligtvis personer som åtminstone virtuellt varit vänner med Marina under denna tid. Jag antar att de flesta kände till att hon var försvunnen. En del var säkert med och letade, diskuterade med gemensamma vänner m.m, m.m. De har alltså något att haka upp minnet på.

Hur skall polisen kunna avföra någon som de inte ens vet namn eller ålder på? Tror du inte de försökt spåra? Du tycker inte att du ställer orimliga krav på polisen?
De har inte avfört mig heller, det är nämligen inte så det fungerar.
Citera
2013-11-25, 10:21
Bannlyst
Citat:
Så nu har det ökat till 45 avförda, eller vad menar du?

De 33 är troligtvis personer som åtminstone virtuellt varit vänner med Marina under denna tid. Jag antar att de flesta kände till att hon var försvunnen. En del var säkert med och letade, diskuterade med gemensamma vänner m.m, m.m. De har alltså något att haka upp minnet på.

Hur skall polisen kunna avföra någon som de inte ens vet namn eller ålder på? Tror du inte de försökt spåra? Du tycker inte att du ställer orimliga krav på polisen?
De har inte avfört mig heller, det är nämligen inte så det fungerar.

Det är ett dussin "nya" som tillkommit till de 33. Hur de är avförda får vi se.
Jag skulle säga att det krävs ganska stor insats för att göra det 3 år efter.

I gamla utredningen sket man i Hollandspåret, inget material kom om det när försvaret frågade.
Jag skulle tro att man faktiskt försökt utreda det nu.
M har ju varit i Holland, hur svårt kan det ha varit att följa upp det då ?
Nu 3 år efter är det inte lätt.

Det är väl inget orimligt krav att man utesluter alternativ om man skall ha ett indiciemål ?
Att M var en person Polisen inte förstod sig på, det är en annan fråga.
Att man kroknade efter 5,10 eller 15 personer säger mer om Polisen än något.
Man hade inte lust. Man hade hittat sin Marinaman - det räckte.
Hon var speciell, och hade en mörk sida, vem befann sig i mörkret förutom M ?

Ms mördare har 3,5 års försprång.
Citera
2013-11-25, 10:23
Medlem
Texaco-Darrels avatar
Citat:
Om de inte har en roll i nya rättegången, varför tog man med dem i resningen ?

För att visa att de faktiskt är uteslutna som gärningsmän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in