2013-11-24, 23:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Vilka är dom 33 männen som enligt dig är möjliga GM?Finns det möjlighet att du kan göra en lista och ange på vilka grunder dom kan vara GM.Så detaljerad som möjligt.
Det är de 33 namngivna personerna som nämns i resningsansökan. Jag utgår från att alla är män.
Citera
2013-11-24, 23:12
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är de 33 namngivna personerna som nämns i resningsansökan. Jag utgår från att alla är män.
På vilka grunder anser du dom 33 vara möjliga GM?
Citera
2013-11-24, 23:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
På vilka grunder anser du dom 33 vara möjliga GM?
Tingsrätten pratar om alternativ till FS som GM. Utredningen försöker avföra dem.
Citera
2013-11-24, 23:54
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Tingsrätten pratar om alternativ till FS som GM. Utredningen försöker avföra dem.
Ok vi är överens om att det inte finns nånting som tyder på att nån av dom 33 männen är GM alltså.
Att tingsrätten pratar om alternativ till FS är naturligtvis deras sätt att försöka motivera sin idag felaktiga dom med dom fakta vi vet idag.

Tingsrätten kunde ha tagit upp hela svenska befolkningen som alternativ till FS.Varför inte hela världens befolkning.Ska hela världens befolkning utredas så fort det händer nåt måste vara orimligt.
Citera
2013-11-24, 23:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ok vi är överens om att det inte finns nånting som tyder på att nån av dom 33 männen är GM alltså.
Att tingsrätten pratar om alternativ till FS är naturligtvis deras sätt att försöka motivera sin idag felaktiga dom med dom fakta vi vet idag.

Tingsrätten kunde ha tagit upp hela svenska befolkningen som alternativ till FS.Varför inte hela världens befolkning.Ska hela världens befolkning utredas så fort det händer nåt måste vara orimligt.
Vi är inte överens.
Citera
2013-11-24, 23:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Konstigt.
Förundersökningsmaterialet är inte släppt och ändå uttalar du dig om FS skuld.
Vad är det för slags förnuft ?
Nu syftade jag närmast till det tidigare materialet i ärendet. Det material som låg till
underlag för åtal mot herr S med jointen&ölflaskan.
Redan där framgick det med övertydlighet vem som bar skuld till Marinas försvinnande fast
ännu icke fastställda död beroende givetvis på den olyckliga frånvaron av en kropp.
Nu har den saken radikalt ändrats som bekant vilket aldrig nog kan poängteras.
Den synnerligen väsentliga skillnaden är liktydigt med: i fängelse gå, herr S, nu utan joint&
ölflaska. (Fast sånt lär dessvärre inte bereda några oöverkomliga svårigheter att införskaffa
på den statliga anstalt där herr S ska framleva sina närmaste femton år.)
Senast redigerad av Grandioso 2013-11-25 kl. 00:12.
Citera
2013-11-25, 00:12
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Vi är inte överens.
Om du inte är överens.
Vilken av dom 33 männen är troligast GM och varför?
På vilka grunder anser du någon av dessa vara troliga GM?
Anser du nån av dessa 33 är troligare GM än FS?Om svaret är ja motivera.

Ingen av dessa 33 män är knytna till brottsplatsen vad jag vet.
Citera
2013-11-25, 00:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om du inte är överens.
Vilken av dom 33 männen är troligast GM och varför?
På vilka grunder anser du någon av dessa vara troliga GM?
Anser du nån av dessa 33 är troligare GM än FS?Om svaret är ja motivera.

Ingen av dessa 33 män är knytna till brottsplatsen vad jag vet.
Hur ska jag kunna svara på de frågorna? Hur ska jag veta vilka de 33 männen är?
Citera
2013-11-25, 01:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Tingsrätten är ur spel i dagsläget och saknar relevans för rättsläget.

Tingsrätten är dessutom det mest korkade som bedömt det här fallet och dåren skrev att cannabis gör så misstänkte inte va kapabel till mord. Fönstret gick inte att öppna efter ett år konstaterade Tingsrätten. Det va ju närmare bestämt en cirkusartist till domare och han har inte dömt efter detta.
Och lär inte döma ett mordfall igen. Överkörda är dom av högsta instans, så glöm tingsrätten det är mer ett skämt i korridorerna på HD.
Citera
2013-11-25, 03:32
Medlem
KluvenTungas avatar
Det är knappast frågan om 33 mördare, utan om 1 mans verk. HD anser sig klar med skuldfrågan. Frågan är vad FS gjort för att attrahera sina apologeter? Är direktkontakt månne framgången till killer-groupisernas intresse?
Citera
2013-11-25, 05:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nu syftade jag närmast till det tidigare materialet i ärendet. Det material som låg till
underlag för åtal mot herr S med jointen&ölflaskan.
Redan där framgick det med övertydlighet vem som bar skuld till Marinas försvinnande fast
ännu icke fastställda död beroende givetvis på den olyckliga frånvaron av en kropp.
Nu har den saken radikalt ändrats som bekant vilket aldrig nog kan poängteras.
Den synnerligen väsentliga skillnaden är liktydigt med: i fängelse gå, herr S, nu utan joint&
ölflaska. (Fast sånt lär dessvärre inte bereda några oöverkomliga svårigheter att införskaffa
på den statliga anstalt där herr S ska framleva sina närmaste femton år.)

Aha, du använder gamla FUP som grund för skuld.
Det nya förundersökningsmaterialet är inte släppt, men du vidhåller att det har radikalt förändrats.

Förra åtalet/FUP sågades fullständigt, det nya kan vara exakt lika uselt. Eller hur ?
Citera
2013-11-25, 05:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Det verkar som om polisen nu gjort sitt jobb, precis vad du (och jag) har krävt sedan Marina hittades. Du borde vara nöjd istället för frustrerad?

Vad skall du kolla 3 år efter ett brott ? Hur skall du kunna avföra ?

Alibin lär ha glömt vad som hänt.
Mobilmaster sparas i ett ½ år.
De flesta byter sin mobil och ev. data är borta.
etc.

Jag kan känna en viss frustration att jag tror inte Polisen gjort ett jota mer än att förhört, kanske bara på telefon, och nöjt sig. Det är inte att avföra.

Polisen lutar sig på att inga kontakter finns, men man har inte ens kollat firmamobilen.
Det håller inte.
Vidare omnämns "en norsk man", Francois, Allan. Har man hittat dessa ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in