Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-25, 01:15
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mexx35
Och ja cred till dig som gissade att Jens skulle förgiftas av kaffet. Jag tyckte det lät helt dumt men fel hade jag.
Vi har inte fått någonting bekräftat än så du kan glömma någon cred!

1. Vi fick endast se när Saga tog koppen i papperskorgen men vi har inte fått veta vad den innehåller.

2. Vi fick endast se när Martin blev gripen. I nuläget är han bara misstänkt och vi vet inte vad som kommer.

3. Jens kropp har inte obducerats och då kan ingen 100% säkert veta hur han dog.

Man kan tro vissa började titta på denna serie igår med tanke på att ni verkar glömma hur snabbt handlingen kan vända och saker som ser ut på ett sätt i ett avsnitt kan visa sig vara helt annorlunda i nästa.

Inte första gången dom försöker få in oss på villovägar!
Senast redigerad av CommonKnowledge 2013-11-25 kl. 02:11.
Citera
2013-11-25, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det hade ju inte fungerat. Hade de öppnat dörren alt Pernilla öppnat dörren då hade Martin och Saga också blivit smittade och dött. Så fort hon började blöda så blev viruset luftburet.
Ok, kanske inte. Men jag hade gärna sett ett mer rafflande slut än någon som tar sitt liv inne på en toalett.
Citera
2013-11-25, 01:19
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Man kan tro vissa började titta på denna serie igår
Själv började jag titta ikväll, lagom till sista avsnittet.

Satt och vred mig en del i takt med de där inre blödningarna - rätt igenom obehaglig scen.

Tror inte det hade varit en serie för mig riktigt, men kul att se att danskarna presterar. Klassskillnad mellan sverige och danmark när det kommer till skådespel, anser jag.
Citera
2013-11-25, 01:24
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Själv började jag titta ikväll, lagom till sista avsnittet.

Satt och vred mig en del i takt med de där inre blödningarna - rätt igenom obehaglig scen.

Tror inte det hade varit en serie för mig riktigt, men kul att se att danskarna presterar. Klassskillnad mellan sverige och danmark när det kommer till skådespel, anser jag.
Klockan har slagit tolv och det är ett nytt dygn = Sista delen visades igår!

Svenskarnas skådespel är inte dåligt men det som stör mig jävligt mycket är att serien utspelar sig i Köpenhamn och Malmö men det finns inte en enda jävel som talar skånska. Ett par obetydliga personer i bästa fall!
Citera
2013-11-25, 02:03
Medlem
SPOILERVARNING för den som inte sätt avslutningsavsnittet Bron/Säsong 2

Citera
2013-11-25, 02:15
Medlem
Snapcounts avatar
Slutet var bättre än vad jag trodde..

Om säsong 2 skulle vara den sista, så jo.., då kan jag "köpa" det, angående Martins öde.. Har innan "Bron" bara sett Kim Bodina i filmer och i denna serie så har man sett honom i 20 avsnitt.

Han är en mycket bra skådespelare.

Har svårt att se en säsong 3 som bär, utan honom.
Citera
2013-11-25, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle2525
SPOILERVARNING för den som inte sätt avslutningsavsnittet Bron/Säsong 2

Eftersom att avsnittet har sänts i svensk tv så tror jag spoilers inte behövs. Vill man undvika att veta för mycket bör man inte läsa tråden.

Angående obducenten: låt inte denna tråd bli en diskussion om mångkultur, det har Flashback nog av inom andra forumdelar. Värt att notera är att obducenten faktiskt säger att han tog hjälp av flera virusexperter. Dessutom var det Saga som sa till honom att han skulle leta efter något speciellt som försökt döljas. Men visst, det gick kanske väl snabbt.

Jag håller med om flera av dina andra klagomål, men det är inget som stör mig så mycket.
Citera
2013-11-25, 02:38
Medlem
spoilervarning

kommentar rörande scen i avslutningsavsnittet Bron/säsong 2
Senast redigerad av kalle2525 2013-11-25 kl. 03:06.
Citera
2013-11-25, 03:15
Medlem
Snälla sluta dra massa teorier om att Martin kan vara oskyldig. Det är ju klart som fan att det var tänkt att det var Martin som låg bakom Jens död. Men författarna lämnar det väldigt öppet i händelse av ytterligare en säsong där de då kan göra vad som helst med Martin. Exempelvis att Martin mördade Jens och hamnade i fängelse, att han gav giftet till Jens som tog sitt liv (vilket inte är olagligt), eller att han inte alls var inblandad. Det finns just nu ingen lösning och det kommer inte att finnas förrän en eventuell säsong 3.
Citera
2013-11-25, 03:23
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuriSahin
Snälla sluta dra massa teorier om att Martin kan vara oskyldig.

Vad gör du på ett forum om du inte tål att läsa andras åsikter och teorier kring ett ämne?

Tills vi sett avsnitt 1 av säsong 3 så har vi alla lika mycket rätt och lika mycket fel!
Citera
2013-11-25, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge

Tills vi sett avsnitt 1 av säsong 3 så har vi alla lika mycket rätt och lika mycket fel!
Precis! Och därför kan nu alla på de 3 senaste sidorna sluta peka ut att Martin kan vara oskyldig, därför att det i nuläget inte finns något rätt eller fel. Gå och lägg dig förresten.
Citera
2013-11-25, 03:32
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuriSahin
Precis! Och därför kan nu alla på de 3 senaste sidorna sluta peka ut att Martin kan vara oskyldig, därför att det i nuläget inte finns något rätt eller fel. Gå och lägg dig förresten.
Vi kan sitta och spekulera tills dina ögon blöder, om vi så vill!
Gå och lägg dig själv och sluta läsa och skriva i denna tråd om teorier som inte passar dig stör dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in