Citat:
Ursprungligen postat av
Lalajlaj
En sak som faktiskt förstärker detta med lägenheten något är när KJ i rätten får frågor om detta och blir irriterad och utbrister, varför frågar ni om lägenheten, ni har ju uteslutit den som brottsplats.
Är detta ett argument som enligt dig förstärker teorin att mordet skett i lägenheten?? Funderat i banorna att KJ kanske blir irriterad för att det inte skett där
Du tror på dålig genomgång av lägenheten??

Tror du på det eller vill du tro på det??
Minns du hur sannolikt expertisen tyckte det var att mordet skett i lägenheten?? Personligen skulle jag likt expertisen hålla det för högst osannolikt. Minns du hur KJ olika rum såg ut?? Tror inte ens det vore genomförbart i ett kliniskt rent boende utan möbler och mängder av kläder liggandes överallt. Menar du att KJ själv ska ha undanröjt bevisen för mordet genom att städa?? Tror du inte polisen skulle lagt mer fokus på att hitta spår på en "spotless" ö i den övriga havet av skit!! Blod hamnar i texturer,bakom lister i avlopp mm. Man kan ju förstås hävda att hon blivit strypt men när har då stickskadorna uppkommit?? I samband med styckningen?? Var har så styckningen ägt rum?? Om bilen använts som transport av styckade kroppsdelar varför så lite fynd av blod i bilen?? Ska man anse det rimligt att det läkt så lite eller att det just började läka när transporten nådde fram till sitt slutmål?? Eller ska man se det som lika rimligt att VB blod hamnat där någon gång när hon var passagerare??
Hur ska vi tolka detta enligt dig?? Vi har ju sett att andra enheter inte lyckas hålla rätt på 1 och 2 ska vi nu börja tvivla på att lägenheten undersökts på ett korrekt sätt?? Detta hade ju varit tråkigt eller hur!?!? Speciellt när polisen stoltserar i press med sin övertygande tekniska bevisning
Ska vi försöka komma fram till ett delmål i alla fall!! Vad tycker vi?? Har polisen/åklagare gjort en bra utredning?? Kan både försvaret och åklagarsidan känna att det är är ett solid polisarbetet av våra finaste??
Om så är fallet skönjer jag viss motsägelse hos mer än en person som håller KJ som ensam GM. Har polisen gjort en dålig kriminalteknisk undersökning eller inte!! Det är stor skillnad att söka efter specifika spår jämfört med att missa saker man inte är utsatt att finna. Man bör se vilka olika förutsättningar utredningar har när man väljer att jämföra,i detta fallet var förutsättningarna glasklara. Finns förstås alla möjligheter att stärka dessa bevis inför en ny prövning. Men misstänker att det ej kommer bli fallet,allt för mkt pekar på det osannolika i att mordet skett i KJ lägenhet.
Om polisen gjort en ny undersökning av KJ:s hem,bilat upp golvbrunnar,rivit ner tapeter,tagit lös lister tror du då vi kunnat fastslå hemmet som mordplats?? Om inte hade vi då kunnat fokusera på andra platser eller tom vara helt crazy och titta på andra GM?? Eller hade det inte bevisat nåt?? KJ är helt enkelt en fantom på städa
Du svarade så fint på var,när,hur för några dagar sedan. Sen läser man detta inlägg,att irritation från KJ styrker det du säger/tror. Jag ser att det ogillas när teorier om andra GM diskuteras !! Varför ska dessa argument ses på ett mildare sätt. Du skriver en massa inlägg och text eller hur!! Men har du egentligen kommit fram till nåt??
Jag ser personligen framemot att detta fall prövas ytterligare,jag kräver inte att allt ska falla på plats. Men tills mer fastnar på KJ välkomnar jag alla initiativ folk därute orkar med!! Finns enligt mig bara en sak som är värre än att ha mördat,det är att oskyldigt dömas för mord.