Härligt att få fylla en ny så stor tank med växter och fisk! Vad sugen jag blir på att ha akvarium igen.
Ang fisk så har du många val med ett så stort, det är mer kombinationerna du ska tänka på. Malawi vill ha högt pH t ex, och du kan behöva höja det, vilket de flesta tetror och scalare, som kommer från Amazonas, inte gillar. Man kan ta reda på vilken typ av miljö fisken kommer ifrån och sedan blanda med utgångspunkt från det. Slöjstjärt är en kallvattenfisk och funkar inte med Malawi som ska ha upp till 30 gr. Du måste läsa på, lita inte på infon du får i djuraffären för de vill bara sälja.
Vad du ska satsa på nu, innan du börjar tillsätta fisk, är att
skaffa växter och helst många eftersom det gör vattenkvalitén så mycket bättre, får fiskarna att trivas och akvariet blir lättskött och balanserat. Häll i fiskarna du har och vänta en månad innan du fyller på mer. Det är frestande att hälla i massor, men börja med ytterligare några tetror kanske? Om de är först på plan minskar risken att de blir uppätna om du vill ha lite större fisk senare. Därefter hade jag valt några härliga malar som bottenstädare, ser att du redan har en fin prickig sak som jag tyvärr glömt namnet på. Den här sorten var mysig och den kan växa till sin fulla längd i ett så stort kar som ditt. Bygg upp fiskbeståndet eftersom. Här finns lite om malar:
http://www.zoopet.com/index.php?opti...article&id=132
Lycka till nu och uppdatera oss gärna med fler bilder eftersom.