Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2013-11-24, 16:25
  #12913
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Jag förstår vad du menar, fast det är skillnad på raser och att vara kristen. En ras kan såklart helt försvinna eftersom att det är något man föds med och inte kan påverka, medans vem som helst kan bli kristen.
Mycket väl medveten om att religion och ras skiljer sig åt. Jag vidhåller att det i Sverige skulle vara omöjligt att införa en katolsk teokratisk diktatur. (Folklig resning ej aktuellt då svenskar i största allmänhet inte är katoliker.)

Alla, förutom du, håller förmodligen med mig. Vatikanstaten, en katolsk kyrkostat, kanske kan vara ett alternativ för dig annars om du tvunget måste leva i en sådan. Annars finns det inget som hindrar dig att utöva din religion i Sverige såvida du inte påtvingar den på andra.
Citera
2013-11-24, 16:37
  #12914
Medlem
Hur ser Svenskarnas Parti på mig som är utövande katolik som föddes till en etniskt svenska pappa och en halvt Italiensk och halvt Svensk mamma? Hur skulle ni se på min mamma och hur skulle ni se på resten av min Italienska släkt, som ser väldigt norderligt kaukasiska ut, om det spelar någon roll.
Citera
2013-11-24, 16:38
  #12915
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Hur ser Svenskarnas Parti på mig som är utövande katolik som föddes till en etniskt svenska pappa och en halvt Italiensk och halvt Svensk mamma? Hur skulle ni se på min mamma och hur skulle ni se på resten av min Italienska släkt, som ser väldigt norderligt kaukasiska ut, om det spelar någon roll.
Har du haft nån kontakt med Jonas De Geer? Han är ju som bekant katolik OCH SvPare, han kanske du kan slänga lite ord med?

Och eftersom din släkt är Européer så är det helt lugnt, om man ska uttrycka det enkelt.
Citera
2013-11-24, 16:44
  #12916
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Hur ser Svenskarnas Parti på mig som är utövande katolik som föddes till en etniskt svenska pappa och en halvt Italiensk och halvt Svensk mamma? Hur skulle ni se på min mamma och hur skulle ni se på resten av min Italienska släkt, som ser väldigt norderligt kaukasiska ut, om det spelar någon roll.

Religionen kan jag personligen vittna är inget problem. Var själv på väg att konvertera till katolicismen men lagt det åt sidan av personliga anledningar. Inget har sagt någonting om det och mina konservativa värderingar har bara mötts positivt. Jonas de Geer är som sagt också katolik som tidigare nämnts.
Citera
2013-11-24, 16:45
  #12917
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har du haft nån kontakt med Jonas De Geer? Han är ju som bekant katolik OCH SvPare, han kanske du kan slänga lite ord med?

Och eftersom din släkt är Européer så är det helt lugnt, om man ska uttrycka det enkelt.
Just det ja. De Geer är väl dessutom medlem i Sankt Pius X:s prästbrödraskap och måste således anses vara mer katolsk än påven själv. (höhö)
http://en.wikipedia.org/wiki/Society_of_St._Pius_X
Citera
2013-11-24, 16:50
  #12918
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Inte heller jag känner till någon sådan. De enda två fallen som jag känner till som var medlemmar i SvP (en person dömd för våldtäkt och en person som på Flashback gav uttryck för sina pedofila böjelser) blev ju uteslutna så fort det uppdagades. Och så ska det naturligtvis vara. Vi har varken intresse av eller möjlighet att begära ut brottsregister på alla våra medlemmar utan det är precis som i vilket annat parti som helst på den punkten att man får agera först i efterhand när man blir uppmärksammad på att någons historik är oacceptabel.

Men att så många kvinnomisshandlare och att pedofiler söker sig till SVP måste väl tyda på att partiet lockar till sig en del dårar? Vad är det med SVP som får pedofiler att gilla partiet?
Citera
2013-11-24, 16:51
  #12919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har du haft nån kontakt med Jonas De Geer? Han är ju som bekant katolik OCH SvPare, han kanske du kan slänga lite ord med?

Och eftersom din släkt är Européer så är det helt lugnt, om man ska uttrycka det enkelt.
Nej det har jag inte, De Geer, är han adlig? Adlig och katolik, bra reklam för SvP.

Men om jag nu röstar på SvP, skulle det inte vara lite konstigt i och med att jag är son till en invandrare? Ni har väl inget emot mig eller min mor?
Citera
2013-11-24, 16:58
  #12920
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlassMotKlass
Men att så många kvinnomisshandlare och att pedofiler söker sig till SVP måste väl tyda på att partiet lockar till sig en del dårar? Vad är det med SVP som får pedofiler att gilla partiet?
Dödslängtan antagligen.
Citera
2013-11-24, 17:01
  #12921
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlassMotKlass
Men att så många kvinnomisshandlare och att pedofiler söker sig till SVP måste väl tyda på att partiet lockar till sig en del dårar? Vad är det med SVP som får pedofiler att gilla partiet?
Jag känner till en pedofil (icke-dömd ska tilläggas) och en dömd våldtäktsman som varit medlemmar i Svenskarnas parti. Båda dessa uteslöts omedelbart när det kom till partiledningens kännedom. Det är ju två för många naturligtvis, men du får det att låta som att det kryllar eller har kryllat av dylika avarter i partiet - och det stämmer helt enkelt inte.

Det blir en märklig politisk poäng du försöker göra. Ungefär som att jag skulle påstå att Vänsterpartiet kryllar av sinnessjuka flickmördare bara för att en av deras politiskt aktiva mördade en kvinnlig kollega och en liten flicka på behandlingshemmet där han jobbade. Eller att AFA består av människor som tycker om att stimulera anus genom att trycka upp en banan i det och filma härligheten och sälja till kåta gubbar. (Jonathan Oké från Nyköping). Det finns inget politiskt samband och det är inte särskilt konstigt att även moraliskt förkastliga människor finner vår sunda och vettiga politik just sund och vettig.

Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Nej det har jag inte, De Geer, är han adlig? Adlig och katolik, bra reklam för SvP.

Men om jag nu röstar på SvP, skulle det inte vara lite konstigt i och med att jag är son till en invandrare? Ni har väl inget emot mig eller min mor?
Ja, han är på något sätt släkt med Louis De Geer, minns inte riktigt hur. Nej, det finns många invandrare från europeiska länder som stödjer SvP. SvP har dessutom ett ganska tätt samarbete med italienska Forza Nuova så det är inga konstigheter alls.
Citera
2013-11-24, 17:21
  #12922
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Nej det har jag inte, De Geer, är han adlig? Adlig och katolik, bra reklam för SvP.
Du kan ju lyssna på Radio Framåt där han är en av de 3 som talar, om du nu inte redan gör det, tror även det finns kontaktuppgifter på radions hemsida, hur pass tillmötesgående och tillgänglig han är vet jag dock inte men du kan ju försöka.
Citera
2013-11-24, 17:21
  #12923
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Med tanke på att SD envisas med sin nolltolernas mot rasister etc. så rek. jag STARKT att SvP försöker får över alla Nationalisterna inom SD till SvP med alla medel som är möjliga.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fortsatt-nolltolerans-inom-sd_8759096.svd

GO GET THEM!

Citera
2013-11-24, 17:27
  #12924
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Med tanke på att SD envisas med sin nolltolernas mot rasister etc. så rek. jag STARKT att SvP försöker får över alla Nationalisterna inom SD till SvP med alla medel som är möjliga.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fortsatt-nolltolerans-inom-sd_8759096.svd

GO GET THEM!

Man har redan agerat och bland annat skickat ut ett brev till 500 av SD:s förtroendevalda.
https://www.svenskarnasparti.se/2013/11/21/oppet-brev-fragorna-som-sd-ledningen-inte-vill-att-du-staller/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in