Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Tycker det är standard numera att partistyrelser blir överkörda på partikongresser, gäller inte bara SD, samma har synts i rapporteringen om FP och C. Ofta enligt formeln "mer liberalt än partistyrelsen hade tänkt sig".
Nu vet jag alltså inte att ledningen blivit överkörd, men jag hoppas det av ren princip.
Ett så genomskandaliserat parti som SD kan aldrig vinna på att spela respektabla. Många inbillade sig nog att "nolltoleransen" skulle locka de MSM-styrda, osäkra väljarna och att det därför var jävligt clever. Givetvis blir resultatet istället en massa drev och en medial dom om att det är en "rökridå" för att dölja det "rätta ansiktet". Vilket skrämmer bort de där ängslingarna och så offrade man Almquist och spred missnöje i rörelsen helt i onödan.
Där finns inte svagheten. Den finns istället i bilden av anpasslighet, toppstyrning, nepotism, svikna ideal. Kan media trumma in att DET SPELAR INGEN ROLL om du röstar på SD, för dess politiker är bara intresserade av sin egen och kompisklickens karriär och bryr sig inte om landet eller folket - ja, då kan man skada opinionen.
Därför, menar jag, är interndemokrati och svängrum för gräsrötterna inom SD helt avgörande. Då är en nedröstad partiledning ett hälsotecken.