2013-11-24, 11:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jag förutsätter också att man på något sätt löst detta. Det är nog ingen lätt uppgift, det har nog Q rätt i, men jag är övertygad om att man klarar det.

Jag förutsätter samtidigt att, om en av dessa 33 står ut eller skapar misstanke, polisen gräver ytterligare för att antingen utesluta eller utreda.
Citat:
Ja, det kan vi konstatera.

Det skulle verkligen vara intressant att få reda på hur det gått till. Det kanske står i FUP.
Jag känner mig rätt säker på att flertalet av dessa män har avförts därför att de aldrig har varit misstänkta. Är det rimligt att 33 män har avförts på ett säkert sätt?

Jag anser dock fortfarande att en man som uppgav att han var överens med Marina om att inleda en sexuell relation när FS var ute ur bilden borde ha misstänkts. Om FS talar sanning var han ute ur bilden natten 28-29 juli.
Citera
2013-11-24, 12:04
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag känner mig rätt säker på att flertalet av dessa män har avförts därför att de aldrig har varit misstänkta. Är det rimligt att 33 män har avförts på ett säkert sätt?

Jag anser dock fortfarande att en man som uppgav att han var överens med Marina om att inleda en sexuell relation när FS var ute ur bilden borde ha misstänkts. Om FS talar sanning var han ute ur bilden natten 28-29 juli.
Om FS talar sanning... Jo tjena. Det kommer vara en fröjd att se honom ljuga sig till ett fängelsestraff på 12 år eller mer.
Citera
2013-11-24, 12:08
Medlem
Citat:

Det beror ju på hur de gjort, vilket vi inte vet.

Citat:

Jag hade kunnat köpa det om det inte vore för:

- FS:s totalt vansinniga historia om att hålla sig borta på mormors grav.
Att denna unika historia sammanfaller med det faktum att Marina blir mördad är lite FÖR otrolig.

- Händelserna i sovrummet. Bäddning, vädring, sortering och låsning.
Jag tror fortfarande att FB (eller valfri annan) inte hade haft modet att göra dessa åtgärder, oavsett vad Marina sagt om FS:s nattvandring.

Sen finns det ju lite annat också...
Det blir helt enkelt inte rimligt att placera in någon annan än FS här.
Surt för honom, men han har själv satt sig i situationen.
Citera
2013-11-24, 12:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det beror ju på hur de gjort, vilket vi inte vet.
Är det rimligt att alla 33 män har avförts på något annat sätt än genom deras egen berättelse?
Citera
2013-11-24, 12:25
Medlem
egoonlines avatar
Citat:
Det är inte alls förbjudet att svara på en fråga ställd till någon annan, det var inte det jag invände mot. Jag ställer samma fråga till dig som jag ställde till Fin: Tror du att de 33 männen har avförts på bevisning eller deras egna uppgifter?

Jag kan tyvärr inte svara på frågan.
Det återstår för mig att få reda på.
Jag hoppas dock att man gjort precis vad man kan.
Vet du svaret?
Citera
2013-11-24, 12:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egoonline
Jag kan tyvärr inte svara på frågan.
Det återstår för mig att få reda på.
Jag hoppas dock att man gjort precis vad man kan.
Vet du svaret?
Det är inte rimligt att alla 33 män avförts på något annat sätt än genom deras egna uppgifter.
Citera
2013-11-24, 12:35
Medlem
Citat:
Det är inte rimligt att alla 33 män avförts på något annat sätt än genom deras egna uppgifter.

Spännande!
Om inget annat pekar på skuld, skulle inte deras egna uppgifter räcka då menar du?
Citera
2013-11-24, 12:38
Medlem
Pastakryddas avatar
En stilla fundering här nu, som absolut inte har med att göra om skuldfrågan just nu utan en rent allmän fråga:

De som figurerat i M@rinas chatter, har någon av dessa haft husrannsakan? Tex JE som så olyckligt raderat ett sms? Eller FB, som ju öppet berättar att han "väntat på att FS ska vara ute ur bilden" innan han gör sin nästa "move"?

Jag frågar för jag har varit med om en husrannsakan då ett av mina barn figurerat i ett sms hos en som åkte fast för ringa narkotika. SMS:et bestod av ett "Nej tack jag är inte intresserad" på frågan om hen ville köpa cannabis. Det ledde till att polisen kom hem till oss, detta var ett gäng år sedan.

Jag bara undrar om man jobbar på samma sätt i sådana här utredningar? Jag tycker det vore konstigt om det "bara" skedde under ringa narkotika brott som det handlade om den gången.
Citera
2013-11-24, 12:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Spännande!
Om inget annat pekar på skuld, skulle inte deras egna uppgifter räcka då menar du?
Det räcker säkert för att bli avförd av polisen.
Citera
2013-11-24, 12:45
Medlem
Citat:
Det räcker säkert för att bli avförd av polisen.
Är inte allt i sin ordning då, eller vad menar du?
Kräver domstol mer?

Menar du att i FS:s fall krävs mer? Att det är lite synd om honom eftersom han granskats hårdare?
Citera
2013-11-24, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Det framstår som fullständigt ologiskt att någon annan än FS skulle ha intresse av att städa på platsen.
Det framstår som fullständigt ologiskt att någon skulle riskera att ses släpa ut M med madrasser och allt och samtidigt ta hennes bil med risk för att bli sedd i den.
Det framstår som fullständigt ologiskt att någon annan än FS skulle veta vart det fanns kisskydd.
Det framstår som fullständigt ologiskt att FS skulle stanna en natt på en begravningsplats.
osv osv osv.

DET kommer HR också att tycka!

Ja, detta framstår som fullständigt ologiskt.

Och: Mordet är begått av någon som har svårigheter att tänka i flera steg på ett logiskt sätt. Mordet är alltså begått av en ologisk person av FS kaliber. Och det finns alltså bara EN sådan person, med de misstänkta hjärnskador som det dokumenterade blandmissbruket ger, skador som får stöd i de beteenden som är beskrivna i FUP t.ex.

INGEN ENDA av de personer som man försöker utpeka i tråden kommer ens avlägset i närheten av ens en långsökt gärningsmannaprofil, och samtliga som ens på något sätt avlägset nuddar vid den profilen är avförda.

Det hjälper inte att odla en trådmyt om att "allt" inte är undersökt, att "alla" inte är undersökta. HD har sagt sitt.

Polisen har, till slut, isolerat mördaren på ett sådant sätt att HR nu har "a walk in the park", en promenad diskret "övervakad" av en HD som nu sagt ifrån, ett HD som vet vilken dom som är påkallad och som kommer att ställa sig ytterst kallsinnigt (mycket milt uttryckt) till försök att ändra HR:s kommande, fällande, dom.

Som Hasse Aro brukar säga: "Du är såååå rökt".
Citera
2013-11-24, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel Din aggressiva stil mot de som gör inlägg som inte faller dig på läppen är jobbig och sänker tråden. Är syftet att jaga bort de som inte tycker som du?

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Inte alls det har du fixat och andra mindre seriösa så ingen skriver i tråden pga av att man inte vill förknippas med oseriösa debattörer som fyller ämnet med skitprat och o relevant information.
Konspirationstråd bör finnas för de som vill glida på en annan utredning än den som är aktuell i det här fallet. Det haglar in PM från flera som inte skriver i ämnet pga av att det är oseriöst.

Detta inlägg från 2011 (ovan) ger osökt en känsla av déjà vu.

Men kanske är det så att denna känsla är falsk?

I vilket fall kan man hoppas att HR:s kommande fällande dom visar vad som gäller IRL.

Sedan kan en del fortsätta att ropa, direkt eller implicit ("alla" är inte utredda... osv.), justitiemord.

Inte många kommer i vilket fall att lyssna.

En till slut välgjord, komplett utredning kommer att medföra en välgrundad oomkullrunkelig dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in