2013-11-24, 09:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Det är svårt att ändra verkligheten i efterhand. Se bara hur bra det gick för FS.
Gravbesök??

Om FS hade behövt 4-5 timmar att städa, hur mycket tid tror du en alternativ gm hade behövt?
5-6 timmar?

Tror du att en alternativ gm hade stannat ens en timma på mordplatsen?
Det tror inte jag.
En alternativ gm hade troligtvis snarast lagt benen på ryggen och aldrig blickat tillbaka.

Likt förbannat var det städat och bäddat på mordplatsen. Vad säger det dig?

Du utgår från att ifall det är alt. GM så är det bara en och det tror jag är fel. Jag tror att de var två stycken.

Det kan säga oss att de alt. GM är rädda att de lämnat kvar fingeravtryck på platsen och det skulle kunna vara förödande eftersom minst en är känd av polisen.
Citera
2013-11-24, 09:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Mig säger det att städningen gav alternativ GM minst 3,5 års försprång.

För mig blir det såhär:

För att en alt GM ska kunna vara aktuell så krävs det att alt GM är till 100% säker på att inte FS eller någon annan ska dyka upp. För en alt GM måste det då vara en som litar på Marinas ord då hon skulle säga " Nej, han får inte komma hem förrän imorgon bitti, det vet han och han skulle ALDRIG gå emot mig."

Denne måste även, i min värld, ha koll på kisseskydden.

Samt att GM oavsett om det är en alt GM eller FS, knappast kunde räkna med att det skulle ta sådan lång tid att finna Marinas kropp.

Utredningen ger utrymme för alt GM, missförstå mig inte. Men vem passar in på "hemmastadd" i Marinas hus och bergsäker på att ingen kommer hem mitt i alltihopa? Hittar bra i området kring fp?
Citera
2013-11-24, 09:40
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
För mig blir det såhär:

För att en alt GM ska kunna vara aktuell så krävs det att alt GM är till 100% säker på att inte FS eller någon annan ska dyka upp. För en alt GM måste det då vara en som litar på Marinas ord då hon skulle säga " Nej, han får inte komma hem förrän imorgon bitti, det vet han och han skulle ALDRIG gå emot mig."

Samt att GM oavsett om det är en alt GM eller FS, knappast kunde räkna med att det skulle ta sådan lång tid att finna Marinas kropp.

Utredningen ger utrymme för alt GM, missförstå mig inte. Men vem passar in på "hemmastadd" i Marinas hus och bergsäker på att ingen kommer hem mitt i alltihopa? Hittar bra i området kring fp?
Svaret är INGEN.
Citera
2013-11-24, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det finns gott om mordfall där GM inte har någon anknytning till offret men ändå städar eller på annat sätt försöker försvåra polisutredningen genom att vinna tid. Jag kan ge tre exempel direkt, om du vill.

Dessutom kan det finnas anknytning, utan att det därför behöver vara FS.

Jo, jag vet.
Poängen är att det tagit tid och resurser i anspråk denna gång, som INGEN alt gm hade haft tillgång till vid tillfället.

Har du exempel på att man i mordoffrets och dennes sambos hus ägnat flera timmar åt städning, med risken att sambon kan kliva in när som helst?
Citera
2013-11-24, 09:44
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Svaret är INGEN.

Och nu svarar du åt Q

Jag lämnar allt öppet tillsvidare. Jag har några tankar men än så väntar jag lite med att skriva dom..
Citera
2013-11-24, 09:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Det framstår som fullständigt ologiskt att någon annan än FS skulle ha intresse av att städa på platsen.
Det framstår som fullständigt ologiskt att någon skulle riskera att ses släpa ut M med madrasser och allt och samtidigt ta hennes bil med risk för att bli sedd i den.
Det framstår som fullständigt ologiskt att någon annan än FS skulle veta vart det fanns kisskydd.
Det framstår som fullständigt ologiskt att FS skulle stanna en natt på en begravningsplats.
osv osv osv.

DET kommer HR också att tycka!
1. Eftersom alt. GM är känd av polisen vill de inte riskera att lämna kvar fingeravtryck.
2. Mitt i natten på öde skogsvägar, är inte risken ganska liten?
3. När de söker i genom huset efter de rikedomar som enl. rykten ska finnas så har de säkert sett både det ena och det andra som de inte kände till innan.
4. Okej, då är det ju en barnlek att bevisa det men det har ju polisen inte klarat av. De stöder sig på ett uttalande av en moder som inte har haft något större engagemang i sin sons uppväxt.

Det verkar ju så enkelt när du skriver det men varför har då polisen misskyckas med i två instanser?
Citera
2013-11-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
OK, låtsas jag är Fr*d Br*metz:

Men va?
FB igen? Han är ju avförd sen långt tidigare.
Har du ingen bättre?
Citera
2013-11-24, 09:52
Bannlyst
Citat:
Men va?
FB igen? Han är ju avförd sen långt tidigare.
Har du ingen bättre?

Hur gick den avföringen till ?
Citera
2013-11-24, 09:52
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
1. Eftersom alt. GM är känd av polisen vill de inte riskera att lämna kvar fingeravtryck.
2. Mitt i natten på öde skogsvägar, är inte risken ganska liten?
3. När de söker i genom huset efter de rikedomar som enl. rykten ska finnas så har de säkert sett både det ena och det andra som de inte kände till innan.
4. Okej, då är det ju en barnlek att bevisa det men det har ju polisen inte klarat av. De stöder sig på ett uttalande av en moder som inte har haft något större engagemang i sin sons uppväxt.

Det verkar ju så enkelt när du skriver det men varför har då polisen misskyckas med i två instanser?
1 Var har du sett den personen i utredningen?
2 nej
3 Det är en "trådsanning", som inte existerar.
4 Jodå, det kunde de bevisa, problemet var att det inte fanns någon kropp som styrkte det. Men det finns det nu!
Citera
2013-11-24, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
För mig blir det såhär:

Jag tänker exakt som dig här, med den skillnaden att jag också tar drar en slutsats.
Fredr!k $vensson.
Tills dess att någon ger mig ett annat, mer trovärdigt namn som passar in här, står jag fast vid det.

Sen finns det givetvis andra omständigheter som också pekar på FS och det tillsammans gör mig övertygad om att det är rätt man.

Om det har samma effekt på HR vet vi inte. Jag hoppas ju det.
Citera
2013-11-24, 10:05
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
1 Var har du sett den personen i utredningen?
2 nej
3 Det är en "trådsanning", som inte existerar.
4 Jodå, det kunde de bevisa, problemet var att det inte fanns någon kropp som styrkte det. Men det finns det nu!

Kroppsfyndet förändrar inte mycket. Särskilt som inga spår efter FS fanns och även det att kroppen återfanns på ett helt oväntat ställe. Polisen var nämligen helt övertygad om att kroppen skulle finnas någonstans i FS gamla hemtrakter. Det var därför som inte polisen besvärade sig med att söka längs vägarna i Svartedalen.

Så fel det kan bli.
Citera
2013-11-24, 10:07
Bannlyst
Citat:
Jag tänker exakt som dig här, med den skillnaden att jag också tar drar en slutsats.
Fredr!k $vensson.
Tills dess att någon ger mig ett annat namn, som passar in här, står jag fast vid det.

Sen finns det givetvis andra omständigheter som också pekar på FS och det tillsammans gör mig övertygad om att det är rätt man.

Om det har samma effekt på HR vet vi inte. Jag hoppas ju det.

Hur skall man kunna lämna det ?
Polisen har i största möjliga utsträckning undvikit och motarbetat spår som pekar i annan riktning.
Perukmanipulation och slaskande av Hollandsspår.
Dussinet sexkontakter mfl. har nu vuxit till 33st !?!
3 år efter brottet.
Hur trovärdigt kan du avföra en person efter 3 år ?

Utredningen är apskit, i linje med alla "misstag" som begåtts.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-24 kl. 10:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in