2013-11-24, 03:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Just det, i förhören säger KJ klockan 21. I TR säger KJ klockan 20:30. Vilket uppgift anser du är den mest sanningsenliga som vi ska tro på?

Hela fallet hänger på att det är bevisat att VB inte lämnade KJ klockan 21, möjligtvis lägenheten men inte KJ. Det är därför det finns ett fall överhuvudtaget och det är även en av orsakerna till att KJ sitter där han sitter.

En halvtimme hit eller dit, ärligt talat, minns du vad klockan var när du pratade med en vän för några veckor sedan, exakt på minuten? Lägg därtill KJ handikapp som kan
betyda att han har problem med tidsperspektiv, jag lägger ingen vikt på KJ skiftande utsagor och osäkra skiftande berättelser. Jag tror nog att han känner sig stressad och pressad att svara på det vis som gör att han blir så ointressant som möjligt för att skydda sig själv, skyldig eller inte.
Citera
2013-11-24, 03:03
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Blodet är VB:s, men inte säkert att hon legat i bilen. Uno har markerat molekylerna han är tränad för.
Sedan är resten KJ:s egna uppgifter, inget polis kommit fram till.

Hur menar du nu?
Vi har ett mordoffer och en dömd mördare - man har hittat blod (som det inte finns annan förklaring till) från mordoffret i mördarens bil samt att en likhund har markerat i samma bil. Men, det mest sannolika är att hon inte legat död i bilen?

Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Har jag öht pratat om att han är mördare?

Nej det har du inte men om man ska fortsätta utreda en person som man inte har någonting annat på än att han är en idiot får man förutsätta att det är en misstänkt, och i det här fallet antingen mördare eller medhjälpare. Jag tror inte folk här förstår hur mycket en polisutredning kostar.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
VB lämnade honom vid 21 sedan har ingen sett henne i livet. Vad är märkligt med att han säger att han är den sista som såg henne i livet, det är ju sant vad vi och KJ känner till. Gör inte det uttalandet till något sensationellt, löjligt ju. KJ kunde läsa om detta faktum i media, så vad är det som gör just detta till något anmärkningsvärt?

Du förstår nog om du funderar en stund vad det innebär om KJ är den sista som sett VB.

Det är för övrig läskigt vilken otrevlig stämning det är i den här tråden.
Citera
2013-11-24, 03:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Okej, missade förmodligen det.

Dock var det din utsago att att hela fallet hängde på den tidpunkten som jag svarade på.

Det är bevisat genom att det är bortom rimligt tvivel att KJ är den sista som såg henne i livet. Det finns ingen annan rimlig förklaring till alla indicer, omständigheter och andra uppgifter än att KJ bragde henne om livet.

Men då måste man ju bevisa att VB inte lämnade lägenheten? Hur annars veta att ingen annan såg henne sist?

Ja, lite dumt av mig att säga att hela fallet bygger på den tiden, menar bara att fallet bygget till stor del på att VB har varit i KJ lägenhet hela kvällen. Inte ens det är bevisat, kan ha varit i en grannlägenhet/fastighet.
Citera
2013-11-24, 03:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men då måste man ju bevisa att VB inte lämnade lägenheten? Hur annars veta att ingen annan såg henne sist?

Ja, lite dumt av mig att säga att hela fallet bygger på den tiden, menar bara att fallet bygget till stor del på att VB har varit i KJ lägenhet hela kvällen. Inte ens det är bevisat, kan ha varit i en grannlägenhet/fastighet.

Du tror på KJ då han säger att hon gick 21, men tror inte på honom då han säger att VB va hos honom den kvällen`? Hur förklarar du det?

I alla fall så är det så här att domstolen gjort klart i vad man anser om skuldfrågan, och det innebär att argumenten du framför ser en aningen vissna ut.
Citera
2013-11-24, 03:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Just det, i förhören säger KJ klockan 21. I TR säger KJ klockan 20:30. Vilket uppgift anser du är den mest sanningsenliga som vi ska tro på?

Hela fallet hänger på att det är bevisat att VB inte lämnade KJ klockan 21, möjligtvis lägenheten men inte KJ. Det är därför det finns ett fall överhuvudtaget och det är även en av orsakerna till att KJ sitter där han sitter.

Är det ens bevisat att VB befunnit sig i KJ:s bostad e. m./kvällen 4 maj ? Ingen har sett henne anlända, och ingen har sett henne lämna KJ:s bostad. Det är endast KJ:s utsaga, och hur tillförlitlig är den ?
Citera
2013-11-24, 03:11
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Är det ens bevisat att VB befunnit sig i KJ:s bostad e. m./kvällen 4 maj ? Ingen har sett henne anlända, och ingen har sett henne lämna KJ:s bostad. Det är endast KJ:s utsaga, och hur tillförlitlig är den ?

Är det ens bevisat att VB funnits över huvud taget?
Citera
2013-11-24, 03:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Hur menar du nu?
Vi har ett mordoffer och en dömd mördare - man har hittat blod (som det inte finns annan förklaring till) från mordoffret i mördarens bil samt att en likhund har markerat i samma bil. Men, det mest sannolika är att hon inte legat död i bilen?

Nej det har du inte men om man ska fortsätta utreda en person som man inte har någonting annat på än att han är en idiot får man förutsätta att det är en misstänkt, och i det här fallet antingen mördare eller medhjälpare. Jag tror inte folk här förstår hur mycket en polisutredning kostar.

Du förstår nog om du funderar en stund vad det innebär om KJ är den sista som sett VB.

Det är för övrig läskigt vilken otrevlig stämning det är i den här tråden.

Efter det att VB lämnade KJ så har ingen sett henne, KJ är då den siste som såg henne i livet, media har också skrivit om det, KJ kan ha läst, det blir hans och våran sanning, men vad bevisar att han var den siste som i verkligheten såg henne i livet? Om hon lämnade KJ så kan annan person ha sett henne sist, någon vi inte känner till därför att ingen såg dem.

Jodå, jag tror att KJ är mördaren, men det är fan inte bevisat, bara antaget.
Citera
2013-11-24, 03:15
Moderator
OYs avatar
Citat:

Hehe, trådens bästa

Jo, det får nog anses vara bevisat tycker jag. Dock är det som andra säger obevisat att hon var i just lägenhet den kvällen.
Citera
2013-11-24, 03:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Nej innan man har en kamera så är det nog kört. Jag skulle vilja se argument om mordet va filmat.
Då vore det kanske så att det va en fejkad film,. Nåväl huvudsaken är att domstolen anser att det räcker då det gäller bevis. Det är nog så att man dras med i ett mycket konstigt resonemang just i det här mordfallet. Det är ju liksom inget stopp för konspirationerna och fantasierna.-
Citera
2013-11-24, 03:17
Medlem
Guardian Angels avatar
Har det framkommit någonstans om föräldrarna vid något tillfälle frågat KJ rakt ut om han har gjort det? Jag hittar inget om det.

PS. nu går jag och lägger mig.
Senast redigerad av Guardian Angel 2013-11-24 kl. 03:19.
Citera
2013-11-24, 03:19
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Har det framkommit någonstans om föräldrarna vid något tillfälle frågat KJ rakt ut om han har gjort det? Jag hittar inget om det.

Nej, inte vad jag sett utan jag tycker dom är mer för att försvara och påpeka att han inte är kapabel till ett styckmord. Jag får uppfattningen om att dom gör honom dummare än vad han är. Inte alls pålitliga i sak även om pappan va ganska så rak i vittnesförhör i domstolen. Men jag tror inte dom säger allt direkt.
Citera
2013-11-24, 03:20
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, inte vad jag sett utan jag tycker dom är mer för att försvara och påpeka att han inte är kapabel till ett styckmord. Jag får uppfattningen om att dom gör honom dummare än vad han är. Inte alls pålitliga i sak även om pappan va ganska så rak i vittnesförhör i domstolen. Men jag tror inte dom säger allt direkt.

Ja det verkar som att de inte vågar fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in