Resultat: .
0%
röster
2013-11-23, 22:23
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Underbart att Hansa slog red bull på bortaplan idag! 6000 Hansa fans på bortasektionen i Leipzig. Skulle någon match vinnas denna säsong så var det denna bortamatch!

Mina ögon tåras av glädje, häng i nu Hansa, vi vill se er i 1.BL!
Citera
2013-11-23, 23:35
Medlem
Bayern har definitivt möjligheter till att förbättra fjolårets säsong och lagbygge. 0-3 mot Dortmund, 0-4 mot Schalke och 1-3 mot City, helt sjuka siffror. Däremot speglade inte dagens resultat matchbilden, 0-1 som förgående talare skrev hade varit mer rättvist. Dortmund kollapsar också vid 0-2, inga styrkebesked precis. Robben outstanding som vanligt, planens gigant!

Peps byten var riktigt imponerade också.
Citera
2013-11-24, 01:01
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Bayern har definitivt möjligheter till att förbättra fjolårets säsong och lagbygge. 0-3 mot Dortmund, 0-4 mot Schalke och 1-3 mot City, helt sjuka siffror. Däremot speglade inte dagens resultat matchbilden, 0-1 som förgående talare skrev hade varit mer rättvist. Dortmund kollapsar också vid 0-2, inga styrkebesked precis. Robben outstanding som vanligt, planens gigant!

Peps byten var riktigt imponerade också.

Peps Bayern bryter mer ner motståndarna successivt genom att bollen ska vårdas till varje pris istället för att försöka hitta luckor offensivt, än springer sönder motståndarna som förra säsongen under Jupp. Så ingen slump att motståndarna tappar tråden, som jag ser det.

Ett annat Bayern..men lika bra på det dom gör. Jag tycker är bra att man är förändringsbenägen. Att stå och stampa på samma sätt bara för att det har funkat innan, har vi tidigare sett är inte att rekomendera. Bayern kan ändå aldrig bli som Barca helt..Det är olika spelare, och olika spelare gör samma grej olika i en annan miljö.

Det har sett lite skakigt ut bakåt stundtals..men på något jävla sätt känns det tryggt ändå.
Citera
2013-11-24, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Peps Bayern bryter mer ner motståndarna successivt genom att bollen ska vårdas till varje pris istället för att försöka hitta luckor offensivt, än springer sönder motståndarna som förra säsongen under Jupp. Så ingen slump att motståndarna tappar tråden, som jag ser det.

Ett annat Bayern..men lika bra på det dom gör. Jag tycker är bra att man är förändringsbenägen. Att stå och stampa på samma sätt bara för att det har funkat innan, har vi tidigare sett är inte att rekomendera. Bayern kan ändå aldrig bli som Barca helt..Det är olika spelare, och olika spelare gör samma grej olika i en annan miljö.

Det har sett lite skakigt ut bakåt stundtals..men på något jävla sätt känns det tryggt ändå.

Exakt.

Under Jupp så var det ett mer fysiskt och varierat lag. De pressade bokstavligen ihjäl alla sina motståndare, spelade mycket mer snabbt och direkt, men de kunde också kontrollera och föra matcherna . Under Jupp var man helt enkelt mer kompletta, kanske det mest kompletta laget åtminstone jag har skådat.

Under Pep så har det blivit renodlad totalfotboll, lite Barcelona light.
Citera
2013-11-24, 02:20
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Exakt.

Under Jupp så var det ett mer fysiskt och varierat lag. De pressade bokstavligen ihjäl alla sina motståndare, spelade mycket mer snabbt och direkt, men de kunde också kontrollera och föra matcherna . Under Jupp var man helt enkelt mer kompletta, kanske det mest kompletta laget åtminstone jag har skådat.

Under Pep så har det blivit renodlad totalfotboll, lite Barcelona light.
Och jag tycker att det är en rätt oroväckande utveckling. Att man vinner med 3-0 idag är mer tillfälligheter än total överlägsenhet i mina ögon. Tidvis såg det riktigt slarvigt ut försvarsmässigt och Dortmund hade mycket väl kunnat peta dit en ledning eller kvittering. FCB spelar kanske en "bättre" fotboll i år än vad de gjorde i fjol men den känns inte alls lika framgångsrik, mot bättre motstånd som spelar mer cyniskt är jag direkt oroad över hur försvarsspelet kommer att se ut.

De största bristerna som jag ser det är dels den omtalade Rafinha, han är inte tillräckligt bra för att starta den här typen av matcher. Innan det finns en fullvärdig ersättare till Lahm på högerbacken så bör han spela där. Jag har skrivit flera inlägg om det tidigare men genom att spela Rafinha i startelvan så förlorar man en spelare av världsklass på planen.

Vidare så är det skickliga individuella prestationer som vinner matchen idag och inte lagmaskinen FCB som det var förra året. Med den spelartrupp man har går det förvisso att förlita sig på att någon kommer att glänsa och stå för ett avgörande men riskfaktorn känns bra mycket större än att ha en kollektiv kraft som forcerar sönder motståndet.

Några spelare når inte upp till sin högsta nivå med Peps långsammare possessionspel, tydligast tycker jag att det är hos Mandzukic och Müller. För Mandzus del innebär de ökade antalet passningar inom laget att hans positionsspel i boxen blir mer lättläst och enklare att markera för försvarsspelarna. För Müllers del innebär det att han sällan kommer i de situationer där han är som absolut bäst, med boll och fart på väg mot offensivt straffområde, istället blir han ytterligare en kugge i passningsspelet vilket jag tycker är lite slöseri med kvalitet. Till viss del blir även yttrarna lidande då de vid kontringar tenderar att bli ensamma och förlora passningsalternativ eftersom att det centrala mittfältet rör sig långsammare över planen. Dock är både Ribery och Robben så pass bra att de kan skapa någonting själva så att detta inte syns lika tydligt.

Sen tycker jag nog att Lahms roll idag är rätt märklig, han hamnar för långt ner i banan för att ha någon offensiv påverkan men tar samtidigt inte det defensiva ansvar som behövs på mittfältet (tror mycket av det beror på att han inte har den fysiska storleken i luftdueller och närkamper). Vidare ska man komma ihåg att Neuer står för några riktigt kvalificerade räddningar som ligger till grund för dagens resultat. Det som oroar mig är alltså hur det här laget kommer att prestera den dagen då alla spelare inte levererar på högsta nivå. En Neuer eller Robben med dålig dag och det här hade varit en förlust, nu går väl förvisso den tankebanan att applicera på alla lag men jag tror Bayern är mer sårbart för formdippar i år än förra året.

Det känns som om Jupp byggde ett lag som tog tillvara på spelarnas spetsegenskaper och gjorde kollektivet bättre än den enskilde spelaren. I Peps lagbygge handlar det väldigt mycket om att någon måste göra det där lilla extra. Framförallt tappar man alternativa uppspelsvägar när man väljer att stoppa in Götze som falsk nia, det fungerade idag men jag tror att det hade varit betydligt kämpigare att etablera spel på offensiv planhalva om BvB hade startat med ordinarie backlinje.

Sen måste jag bara avslutningsvis kommentera Thiago, han står för en bra passning idag, men allt annat går på tok för långsamt. Kan det vara den mest ensidiga spelaren fotbollsvärlden någonsin har sett? Han kan bara slå passningar och är fullkomligt värdelös i alla andra mittfältsroller.
Citera
2013-11-24, 10:54
Medlem
cyberkalles avatar
Matchen går i repris nu på Esp2

Ja jag kollar den

Grym match igår där Dortmund var lika farliga som jag trodde men i andra så blev vårt spel bättre o det kändes rätt lugnt hela tiden.

Neuer gjorde sin bästa räddning i klubben tror jag.

Jag orkar inte göra så fina analyser som ni alla men tycker dock att Thiago gör ett riktigt bra inhopp.
Müller är ovärderlig även i Peps spelsystem
Senast redigerad av cyberkalle 2013-11-24 kl. 11:30.
Citera
2013-11-24, 13:05
Medlem
Germanofils avatar
"Nordderby" idag, HSV-H96. HSV saknar som bekant VdV och jag hoppas att Hannover kan bryta sin negativa trend idag. Man kan matcha en nästan ordinarie startelva där endast Marcelo saknas. Hoppas bara att Diouf kan hitta tillbaka till målformen!

Ska se matchen på mitt lokala kneipe tillsammans med svärmors "pojkvän" som är HSV-fan. Kommer nog att bli underhållande.
Citera
2013-11-24, 14:14
Medlem
cyberkalles avatar
Glömde skriva att det var underbart att RB åkte på pisk mot Hansa igår det där glädjer nog dom flesta.

En annan riktigt bra match från igår det var att Augsburg spöade Hoffenheim.

Lahms passningsprocent var rätt ok igår 94.4%
Kroos hade 92,1%
Senast redigerad av cyberkalle 2013-11-24 kl. 14:24.
Citera
2013-11-24, 14:28
Medlem
marc0p0l0s avatar
Video från när Hansa-fansen går in på arenan, var först i 7:e minuten i protest mot RB:
https://www.youtube.com/watch?v=mQQCuscHW78&feature=youtube_gdata_player
Citera
2013-11-24, 16:20
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Video från när Hansa-fansen går in på arenan, var först i 7:e minuten i protest mot RB:
https://www.youtube.com/watch?v=mQQCuscHW78&feature=youtube_gdata_player

Underbart att se! Härligt knökfullt efter ett tag. Här är målen om någon är intresserad:

https://www.youtube.com/watch?v=Pza1fgq7WpY
Citera
2013-11-24, 19:25
Medlem
Germanofils avatar
Riktigt dassig match från Hannovers sida idag. Får inse faktum att det blir bottenstrid i år. Bara 3 poäng ner till kvalplatsen nu.

Att Freiburg, Nürnberg och Braunschweig kommer att ligga därnere känns ganska givet och nu verkar det som att man dessutom får sällskap av Hannover och Bremen. Även Frankfurt känns rätt kalla i år och kommer nog att stanna i de undre tabellregionerna. Hoffenheims högstanivå är för bra för bottenstrid så de lär sluta någonstans i mitten av tabellen.

Blir med andra ord en ångestfylld säsong för flera av oss flashbackare som ju företräder såväl Bremen och Hannover som Freiburg och Braunschweig.
Citera
2013-11-25, 07:37
Medlem
cyberkalles avatar
Dortmund hemma mot Napoli i veckan det kan mycket väl bli en fjärde raka förlust.
Manuel Friedrich får dom väl inte använda sig utav? Tyckte han gjorde en riktigt solid insats i lördags.

Dortmunds problem är ju inte matchen i lördags där dom spelar grymt bra och kunde lika gärna ha vunnit men det är mot dom sämre lagen dom underpresterar. 1-1 mot bottenlaget Nürnberg tex.

Det känns som Bayern 2010/11

Leverkusen saknar Sam i mötet mot United en seger där och avancemanget är nära.

Schalke där tror jag dom åker på torsk borta mot Steua dom är alldeles för ojämna.

Bayern är ju redan klara så hoppas Pep låter några unga få chansen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in