Citat:
Ursprungligen postat av
menpalla
*flinar* är nått perfekt tar ni det som bevis för evolutionen och är nått fel så är det också bevis. vad gäller blinda fläcken så finns det ingen sådan. För vi har nämligen två ögon. Så det där mikroskopiskt ointressanta i periferin täcks upp av andra ögat. Du är inte direkt uppdaterad. Ta och läs New scientists artikel 'Evolution' gave flawed eye better vision Din och dawkins bristande insikt i grundläggande anatomi har liksom ingenting med Gud att göra. Om du miller och jönsen dawkins varit designers hade ni säkert felvänt näthinnan och det hade orsakat mycket sämre skärpa. Vi känner igen mönstret... i takt med att kunskapen om människans anatomi ökar, i exakt samma takt minskar antalet rudimentära organ. Och evolutionisterna ser ut som idioter den här gången också. deras förutsägelser har aldrig varit mycket att hänga i julgranen.
Skoj att du förnekar den blinda fläckens existens. Jag har väl aldrig sagt att det är ett stort hinder, bara att det är suboptimal design (precis som giraffens nervsystem). Att vi kompenserar för brister är inte samma sak som att grunddesignen var bra. Det finns gott om exempel i naturen på lösningar som kompenserar för något annat.
Men jag får ställa en kontrollfråga här, tror du att vi skulle dö av strålningsskador om den var vänd åt andra hållet, eller inser du också att det är snömos?
Citat:
du gjorde ju en baylife och rymde från en hel diskussion vi hade om giraffer och vad det nu var. helt plötsligt försvann du och när jag påtalade detta började du böla om min artdefinition och tog det som ursäkt för att du övergett hela diskussionen. att du inte skäms. det brukar man göra om man kissat i byxorna. efter det har jag tagit dig för ett troll. jag är bara reporter på veckans skratt och har inte tid för debatter med troll som du.
Mig veterligt har jag inte smitit från något. Giraffen har ett suboptimalt draget nervsystem som är fullständigt logiskt ur evolutionät synvinkel, men extremt märkligt ur ett designerperspektiv.
Jag tror för övrigt att du ska vara ganska försiktig med att anklaga andra för att smita från diskussioner med tanke på ditt eget beteende. Jag har sett hejsantest påminna dig otaliga gånger om frågor du verkar väldigt osugen på att svara på.
Citat:
det var inget straff utan en konsekvens. typ som om du kör för fort och krockar så är det inget straff från myndigheterna när du dör. folk skulle nog bli förbannade om Gud grep in i folks liv för att förhindra lidande. Ska han slita ut cigaretterna ur munnen på folk hela tiden också tycker du? Satan och första människoparet slog sina påsar ihop och ifrågasatte Guds rätt att styra. Nu får vi se hur det går utan Gud. Visst hade han kunnat ta kål på Adam och Eva och börjat på ny kula. Men då hade frågan som uppstod om människan verkligen behöver Gud kvarstått.
Det är intressanta exempel som du tar upp, de involverar alla att JAG gör något och sen får JAG betala konsekvenserna av det. Det är inte riktigt jämförbart med det här fallet där det är EVA som gör något och min MOR exempelvis som får betala priset. Det är det jag frågat om du tycker är ok.
Istället försöker du snurra in på ett krystat spår om att Gud skulle vara oskyldig. Stor humor, jag trodde att det var hen som designat människan (inklusive födselkanalen på kvinnan) enligt dig? Du provar den vanliga utvägen att skylla på den onde, men problemet är att även om det på ett krystat sätt kanske kan tänkas acceptabelt i fallet med cancer (cancer är ju något som faktiskt tillförs kroppen utifrån, vem vet det kanske är Satan som skapat cancerceller) så fungerar det inte alls när du tittar på den faktiska funktionen av Guds påstådda skapelse. Vi ser ut som vi gör för att Gud byggt oss så här enligt kreationisterna, och då kan man inte nöja sig med att ta cred för något, man får också ta ansvar. Här har vi en "konsekvens" som bara drabbar kvinnorna av skäl som är fullständigt okända.
Och det känns lite fånigt att försöka åla sig ur frågan om man tycker konceptet "arvssynd" är värdigt, ens för en gud. Det är ju inte så att det är enda gången som er Gud testar på det, eller hur?
Så jag är inte så förvånad att du inte heller kunde ge ett rakt svar på vad DU tycker.