2013-11-23, 09:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Robinson är väl inte deras eget format från början. Det är väl ett krav för att visas.

Det beror på hur avtalen är skrivna. Ibland har man rättigheter även om det inte är originalproduktion och ibland inte. Det gäller för övrigt samma åt andra hållet. Ibland har rättigheter till egen originalproduktion sålts.
Citera
2013-11-23, 11:05
Medlem
swimp78s avatar
Jag hoppas verkligen inte de börjar fylla ut arkiven med sportsändningar
Citera
2013-11-23, 12:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag hoppas verkligen inte de börjar fylla ut arkiven med sportsändningar

I och för sig gör det väl inget om det finns tillgång till mycket, men det kräver ju en bra paketering så att man enkelt kan hitta det man söker. Det de gjort hittills ser ju ut som en webb-sida från 1997.
Citera
2013-11-23, 12:47
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det beror på hur avtalen är skrivna. Ibland har man rättigheter även om det inte är originalproduktion och ibland inte. Det gäller för övrigt samma åt andra hållet. Ibland har rättigheter till egen originalproduktion sålts.

SVT har säkert fulla rättigheter till det av Robinson som sänts i SVT. Men man har ju faktiskt bara hunnit lägga upp en bråkdel avallt som skall upp på sajten. Tålamod.
Citera
2013-11-23, 13:56
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
SVT har säkert fulla rättigheter till det av Robinson som sänts i SVT. Men man har ju faktiskt bara hunnit lägga upp en bråkdel avallt som skall upp på sajten. Tålamod.

Det kan jag inte uttala mig om, men rättighetsfrågorna är mer komplicerade än man kan tro.
Citera
2013-11-23, 14:57
Medlem
Citat:
I och för sig gör det väl inget om det finns tillgång till mycket, men det kräver ju en bra paketering så att man enkelt kan hitta det man söker. Det de gjort hittills ser ju ut som en webb-sida från 1997.

Det är väl inte svårt att leta på begynnelsebokstäverna A-Ö som programmen har. So what om sidan är från 1997, den är funktionell.
Citera
2013-11-23, 15:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Det är väl inte svårt att leta på begynnelsebokstäverna A-Ö som programmen har. So what om sidan är från 1997, den är funktionell.

Om det finns flera hundra program under varje begynnelsebokstav så är det inte användarvänligt. Utseendet ska naturligtvis inte se ut som om det är gjort av en praktikant från 1997.
Citera
2013-11-23, 16:10
Medlem
Citat:
Om det finns flera hundra program under varje begynnelsebokstav så är det inte användarvänligt. Utseendet ska naturligtvis inte se ut som om det är gjort av en praktikant från 1997.

Ctrl+f, annars finns det väl en sökfunktion på sidan med, eller tycker du de borde sortera mer i kategorier? Förstår verkligen inte vad det är du klagar på, förutom att sidan är ful, och det håller jag med om, men användarfientlig skulle jag inte kalla den.
Citera
2013-11-23, 16:14
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Ctrl+f, annars finns det väl en sökfunktion på sidan med, eller tycker du de borde sortera mer i kategorier? Förstår verkligen inte vad det är du klagar på, förutom att sidan är ful, och det håller jag med om, men användarfientlig skulle jag inte kalla den.

Jo du förstår vad jag klagar på eftersom du håller med mig om att den är ful. En annan sak är att de borde sortera bättre på kategorier och säkerställa att namnen på programmen är korrekta. En generell sökfunktion ska inte behöva användas på en sida som handlar om att hitta.
Citera
2013-11-23, 17:42
Medlem
Ashtray_s avatar
Har man rätten att lägga upp alla idrottsevenemang arrangerade i Sverige, t.ex. Fotbolls-EM 1992?
Citera
2013-11-23, 18:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashtray_
Har man rätten att lägga upp alla idrottsevenemang arrangerade i Sverige, t.ex. Fotbolls-EM 1992?

Man kan ha den rätten, men det är inte säkert. Rättighetsfrågan handlar alltid om de enskilda objekten och de avtal som gäller för dessa. Ibland finns det flera parter som har rättigheterna tillsammans. Om någondera parten sätter sig på tvären så uppstår ett låst förhållande.
Citera
2013-11-24, 09:50
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Ok, tackar för infon!

Invecklat värre således.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in