Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-14, 22:47
  #1
Medlem
majtys avatar
Svt kommer till påsk nästa år öppna upp större delar av sitt arkiv och lägga upp det på nätet.

Vad tycker ni om detta?, Vilka godbitar ser ni mest fram emot att kunna se igen? , det finns ju mycket bra saker som man antingen bara har på gamla slitna vhs'er eller inte har haft tillgång till alls.

http://blogg.svt.se/testbild/2012/06...r-oppet-arkiv/
http://www.dn.se/kultur-noje/film-tv...gs-ut-pa-natet

__________________
Senast redigerad av majty 2012-06-14 kl. 23:34.
Citera
2012-06-14, 22:52
  #2
Medlem
DelGriffiths avatar
Massa sköna bortglömda barnprogram och julkalendrar, som inte finns på DVD, ser jag fram emot.

Första Kärleken! Joel Bitar!
__________________
Senast redigerad av DelGriffith 2012-06-14 kl. 23:22.
Citera
2012-06-14, 23:04
  #3
Medlem
meganegerdases avatar
Jag ser fram emot att se det gamla barnprogrammet "Kannan".

Sjukt gRYMT JU!
Citera
2012-06-14, 23:27
  #4
Medlem
Markmags avatar
Vilken rolig info. Finns säkerligen väldigt mycket gammalt man vill kolla på igen.
Citera
2012-06-14, 23:53
  #5
Medlem
santacls avatar
Kan bli intressant och sitta & gräva lite i arkiven på gamla serier.
Citera
2012-06-15, 00:05
  #6
Medlem
midvinternattens avatar
Riktigt kul! Jag kanske ska betala ett par månaders tv-licens trots att jag inte har tv, bara för att jag blir så glad.

Det jag mest ser fram emot är gamla dokumentärer och nyhetsreportage. Vore kul om de såg till att klippa ihop rapport/aktuellt-inslag om t.ex. Palmemordet, Estonia, Kubakrisen etc.Det verkar som att de kommer lägga ner en del arbete på sådant. Musikdokumentärer vore också skoj. Samt en hel del nostalgitrippar från barndomen såklart, i mitt fall 80-talet. Fick kabel-tv -89, så fram tills dess var det statstelevisionen som gällde.
Citera
2012-06-15, 00:09
  #7
Medlem
RutSvenssons avatar
Hoppas nu att det blir fin struktur på det hela. Måste ju ligga en jävla massa nyheter där.
Om det nu integreras i SVTplay så hoppas jag att de filtrerar bort det mesta så bara dokumentärer och serier finns kvar.

Kan det vara så att julkalendrar m.m inte kommer finnas med?
Citera
2012-06-15, 00:31
  #8
Medlem
Talande Huvuds avatar
Gamla Björnes magasin-avsnitt, Mysteriet på Greveholm och en hel del Sommartorpet kommer att avnjutas när dessa dammas av. Härligt, men jösses vilken serverkraft det lär behövas. Bra att licenspengen går till något vettigt iallafall.
Citera
2012-06-15, 00:34
  #9
Avstängd
Gustav2adolfs avatar
fönstret mot tv världen
Citera
2012-06-15, 00:39
  #10
Medlem
trickydicks avatar
Magiskt teknasin f,låt Tekniskt Magasin.
Citera
2012-06-15, 00:57
  #11
Medlem
Chevrons avatar
Trazan och Banarne, Varan-TV kanske. Finns väl på dvd, men ändå
Citera
2012-06-15, 01:01
  #12
Medlem
wonderlands avatar
Härligt, ser fram emot att se lördagsunderhållning som förmodligen åldrats mindre bra.. typ 24 karat, Röda tråden och Kryzz etc. Äldre nyhetsrepotage och intervjuer hade varit intressant. Sommarlovsprogram som Tippen och Salve för lite nostalgi.

Hoppas iaf de lägger ut en salig blandning om så bara korta delar och inte hela avsnitt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback