Citat:
Ursprungligen postat av
Fixiebike
Talar du ur ett förstahandserfarenhetsperspektiv eller besitter du objektiv och obestridlig kunskap gällande passform och eventuell storleksdifferens?
Någon "objektiv och obestridlig kunskap" tror jag inte går att få i frågan, endast en subjektiv bedömning av typen "så här upplevde jag passformen".
Citat:
Ursprungligen postat av
fetnacken
Jag håller inte alls med om den bedömingen, jag har 11UK på tex både C&J coniston och mina Herring Hawkshead och det är snarare Hawkshead som känns aningen mindre.
Det är fullt möjligt att C&Js 325-läst är
ännu rymligare än Loakes/Herrings 024, men ändrar ju inte på det faktum att 024 är rymlig i sig. Hur de där kängorna förhåller sig sinsemellan spelar ju dock ingen roll då eftersom jämförelsen var med ett par skor från Meermin.
Här är ett par Hawkshead och ett par Hiro sida vid sida, i storlek 10UK till på köpet (vilken jävla service jag erbjuder!):
http://i.imgur.com/Gl08m.jpg
Man ser tydligt med blotta ögat att Hawkshead är större på alla ställen och i alla ledder. Den ursprunglige frågeställaren kommer alltså att uppleva passformen som helt olika. Det behöver inte var någon nackdel i sig, derbykängor kan ju vara lite större i storleken utan att det stör, och han vill kanske ha plats till tjocka strumpor.