Citat:
Ursprungligen postat av
ozone
Hej
Senaste åren har jag arbetat några månader, varit arbetslös en månad kanske, jobbat några månader, varit arbetslös en månad eller två osv. Varje gång jag anmäler mig som arbetslös finns jag alltid med i deras datasystem. Det står vilka körkortsbehörigheter jag har, truckkort, maskinförarbevis, vad jag jobbat med förr osv.
Jag vill inte finnas med där. Jag vill inte att arbetsförmedlingen direkt ska se att jag har ett C-körkort, inte heller ett truckkort - ingenting ska finnas om mig där när jag inte ens är arbetslös - är utskriven. Så hur bär jag mig åt för att bli utskriven i deras system och nästa gång - om jag nu blir arbetslös igen - vara ett vitt, blankt papper?
vi brukar spara sånt för att spara tid o möda när du väl kommer tillbaka. det ideala vore ju om vi automatisk kunde synca med Linked In och alla hög skolor (för att få in betyg) men de är ett par lagar som för till fället står mellan
då hade man bara kunnat gå in på Arbets förmedlingen och handledaren hade redan haft 100 % information.