2013-11-23, 12:50
Medlem
Skribent-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
bilder på barnen finns på facebook

Håll barnen utanför det här. Barn rår inte för att pappa är misstänkt för mord.
Citera
2013-11-23, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skribent-1
Håll barnen utanför det här. Barn rår inte för att pappa är misstänkt för mord.
det var fel av mig .jag tycker verkligen inte barnen och frun ska behöva bli innblandade
Citera
2013-11-23, 13:02
Medlem
Minimois avatar
Som brukligt skriver lokalmedia på den utflyttades hemort om nyheten.

Citat:
Per Häggström som är född och uppvuxen i Nordingrå, men som flyttade till Stockholm med sina föräldrar som 7-åring, hade fortfarande regelbunden kontakt med Nordingrå.

Han hade strax innan mordet varit hemma i Nordingrå för att jaga, som han ofta brukade göra.

http://allehanda.se/start/kramfors/1.6519068-per-haggstroms-mordare-kan-vara-gripen
Citera
2013-11-23, 13:07
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Han är anställd vid ett större IT-konsultföretag, och ägare eller delägare i en konsultfirma som haft nollomsättning de senaste åren.
Konsultföretaget han jobbar i är inte så särskilt stort: Knappt 20 anställda.

Får intrycket av att han är mycket tekniskt orienterad vad gäller IT.

Kontoret ligger för övrigt bara ett stenkast från den telefonkiosk som samtalet ringdes ifrån (det har naturligtvis inget med saken att göra men är ju en märklig slump).
Senast redigerad av SibirienKalle 2013-11-23 kl. 13:10.
Citera
2013-11-23, 13:10
Medlem
SibirienKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Ja väldigt mycket är konstigt om det nu är den gripne som är mördaren. Lägg därtill fodralet som skall vara kastat vid halva vägen mellan Östra och Swartlings. Drar man verkligen fram kniven på öppen gata 400 meter innan själva dådet om man känner varandra? Å andra sidan fattar jag inte vad han har där och göra annat än att han går vid den skolan och det just varit fest där.
Möjligen för att ta bussen hem till Waxholm.

Edit: Såg nu att GM kan ha haft lägenheten på Valhallavägen han senare var folkbokförd vid redan 1996.
Och det allra mest svårförklarliga: Vad gjorde dom så långt in på Swartlings oupplysta tomt?

Nattetid gick man normalt bara dit om man hade något man ville dölja. Och jag har svårt att tro att PH tog sin tillflykt in i detta folktomma, mörka område om han var jagad.

Kvarstår funderingen om han möjligen hört något (rop på hjälp?) inifrån området och gått in för att hjälpa någon.
Citera
2013-11-23, 13:10
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Som brukligt skriver lokalmedia på den utflyttades hemort om nyheten.

Intressant. Per Häggström hade väl varit hemma och besökt sina föräldrar dagarna innan mordet. Kom inte Per Häggström oxå från Ångermanland? Står någonstans i tråden vet jag.

Kan det vara så att dom kände varann från hemorten?
Citera
2013-11-23, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
han bodde vad jag förstår i närheten av vallhallavägen, men visste inte riktigt hur namnet uttalades när han ringde sos,märkligt,,,per fick inte bli äldre än 25 , nu är det dax att mördaren får sona sitt brott

Precis, nu många år senare kommer sanningen i kapp. You can run but you can't hide
Citera
2013-11-23, 13:21
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Intressant. Per Häggström hade väl varit hemma och besökt sina föräldrar dagarna innan mordet. Kom inte Per Häggström oxå från Ångermanland? Står någonstans i tråden vet jag.

Kan det vara så att dom kände varann från hemorten?
Det är inte den misstänkte Rikard Kenneth Oxenstrand som kommer från Nordingrå, det är BO.

Rikard Kenneth Oxenstrand är född och uppvuxen i Stockholm.

Någon med någon teori om varför Rikard Kenneth Oxenstrand och hans far bytte till det tagna namnet Oxenstrand?
Citera
2013-11-23, 13:22
Medlem
Svartpixlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle
Och det allra mest svårförklarliga: Vad gjorde dom så långt in på Swartlings oupplysta tomt?

Nattetid gick man normalt bara dit om man hade något man ville dölja. Och jag har svårt att tro att PH tog sin tillflykt in i detta folktomma, mörka område om han var jagad.

Kvarstår funderingen om han möjligen hört något (rop på hjälp?) inifrån området och gått in för att hjälpa någon.

Gick det inte en gångväg där förut, vill minnas att det nämns i inslaget från Veckans Brott?
Citera
2013-11-23, 13:25
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SibirienKalle

Per bodde väl så att det passade bra att gena över ridskolan vill jag minnas.
Citera
2013-11-23, 13:26
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Det är inte den misstänkte Rikard Kenneth Oxenstrand som kommer från Nordingrå, det är BO.

Rikard Kenneth Oxenstrand är född och uppvuxen i Stockholm.

Någon med någon teori om varför Rikard Kenneth Oxenstrand och hans far bytte till det tagna namnet Oxenstrand?

Läste lite slarvigt

Intressant att dom byter namn. När skedde detta? Innan eller efter mordet?
Citera
2013-11-23, 13:35
Medlem
Olivrankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Jag har tidigare varit inne på att Per Häggström var bög. Är ett bögrelaterat svartsjukemord uteslutet?
Den tanken har också slagit mig. Dels på grund av den skymda platsen efter en utekväll och dels på grund av att GM inte verkar ha velat att BO skulle dö.
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck

Jag tror det handlar om det klassiska: "Jag vill ha ett annat namn som låter lite finare än det jag har, för då kanske jag automatiskt blir lite finare och får umgås i lite finare kretsar."

Han borde dock, i samband med namnbytet, tagit bort namnet Kenneth. Där avslöjar han sin "ofinhet."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in