Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
En intressant analys och visst är tanken på en kropp som legat direkt i KJ:s baklucka med tejpad påse runt huvudet mm och ändå inte har några spår av mattfibrer nånstans märklig.
Nu är det ju så att det saknas en större ryggsäck på cirka 120 liter eller åtminstone en dryg meters höjd bland KJ:s tillhörigheter enligt flera förhörda (FUP s 1238-1239, 1321, 1432) även om han själv hävdar att han inte ägt någon sådan. En skribent i tråden gjorde en ganska noggrann utredning på om det skulle vara möjligt att få ner offrets styckade kropp i en säck av sån storlek och kom fram till att det borde det vara.
I mina ögon (och flera andras) är den här ryggsäcken lite av en "felande länk" som liksom förklarar varför besudlingarna var så pass små och varför den åtalade inte upptäckt dem. Han trodde helt enkelt inte att den inslagna kroppen (kroppsdelarna) i säcken skulle kunna läcka och har därför inte brytt sig om att kolla så noga efter. En förklaring till den ringa blodmängden kan också vara att biltransporten inte skett i nära anslutning till styckningen. Nu kommer vi dock in på de delar där frågetecknen är som störst. Vad hände egentligen? Mycket tyder på att kroppen kan ha förvarats vid värnet där hunden markerade på flera platser. Men hur kom den dit?
Det är märkligt att många i tråden inte verkar förstå hur besvärande det här med ryggsäcken är för KJ. Antingen minns åtminstone fyra personer helt fel oberoende av varandra om att han ägt en större ryggsäck och dessutom haft den i lägenheten senast i slutet av april. Eller så ljuger han. Och ljuger han, då finns det bara en rimlig förklaring till varför han ljuger.
Jag har funderat på en sak under en längre tid, skulle VB kropp eller delar av den ha funnits i KJ lägenhet när polisen var där och förhörde honom upplysningsvis? Den borde ha varit det om vi pratar om transportstyckning. Polisen besökte KJ lägenhet ganska tidigt efter försvinnandet vad jag minns.
Beträffande tejpbitar och bagageutrymme och avsaknad av spår från detsamma. Herregud, om VB hade en påse över huvudet, hur skulle tejpbitarna kunna ha spår av utrymmet, de återfanns ju i håret som var täckt av en plastpåse?
Vän av ordning säger troligen att tejpen var lindad runt VB hals, utanpå plastpåsen, och hade direktkontakt med bagageutrymmets ytor. Varför skulle den ha det säger jag, titta på en människas anatomi, halsen är inte en utskjutande del av kroppen, inte alls konstigt om tejpen inte kom i kontakt med underlaget tycker jag.