2013-11-23, 00:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
"Psykopati - är en personlighetsstörning som kännetecknas av en grupp speciella beteendemönster och karaktärsdrag, som samhället ser som oacceptabla. Psykopati går inte att jämställa med psykisk sjukdom. De som lider av psykopati har inte vanföreställningar eller hallucinationer, utan de är fullt medvetna om vad de gör. Redan i tidig ålder uppvisar de flesta psykopater allvarliga problem av beteendemässig karaktär. Det kan röra sig om lögner, stölder, vandalism, skolk, mobbing och grymhet mot djur. Psykopater anser att samhällets normer och regler hindrar dem ifrån att uttrycka sina böjelser och uppfylla sina önskningar. Därför skapar de sina egna regler. En psykopat är impulsiv, pratsam, egocentrisk, manipulativ, spänningssökande, ansvarslös och har ett antisocialt beteende. "

M. Ja, det beskriver väl i grova drag vad jag tillägnat mig vid psykiatristudier genom åren.
Senast redigerad av MBoudine 2013-11-23 kl. 01:27.
Citera
2013-11-23, 00:44
Moderator
OYs avatar
Apropå finmotorik och teckning. Pallar inte att läsa alla inlägg som handlar om det, men av det jag har läst så förstår jag att det görs en grej av att KJ inte skulle ha finmotorisk förmåga.

Okej, men hur fan klarade han då av att undvika att avsätta fingeravtryck eller DNA på ett antal ställen som vore naturliga mht vad åklagaren menar har hänt?
Citera
2013-11-23, 00:44
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013

Blodet på bagageluckan har hamnat där genom att:
1. KJ har puttat in en död VB. Och blod har runnit ut.
2. KJ har fraktat sin döda hund tidigare under året.
3. Någon (mördaren) har planterat blod där, antingen genom att öppna den olåsta dörren och sedan bakluckan. Eller genom att spruta in blod genom kanten av den låsta bakluckan.
4. Polisen har fått för sig att hjälpa ärendet framåt, eftersom man satt fast, genom att plantera lite blod där. (Ja, plantering sker årligen, vilket är bevisat)
5. Vb har själv smetat ut några droppar blod på listen då hon lagt in sin väska. Antingen via ett öppet sår från karaten eller från sin väska, eller träningskläder.

Välj ett av ovanstående alternativ. Något av dem stämmer.

Hörru Sherlock, mycket har sagts om KJ:s döda hund. Men att den skulle ha samma DNA-profil som en människa och dessutom samma som mordoffret var faktiskt en helt ny teori.

Jag utnämnde igår Foreigners fantastiska inlägg https://www.flashback.org/p46249299#p46249299 till det dummaste som i skarp konkurrens producerats här i tråden hittills. Tvinga mig inte att ompröva det snälla, du håller ju trots allt på rätt fotbollslag

Punkt 4 är inte värd att kommentera utöver att fråga vad du menar med att "(Ja, plantering sker årligen, vilket är bevisat)"

Varken punkt 3 eller 5 vågade egentligen försvarsadvokaterna rakt ut hävda som orsaker. De pratade väldigt svävande om "kontaminationer". Hennes väskor är för övrigt tagna i beslag av polisen och man hittade uppenbarligen inga blodfläckar på dem (de har däremot inte varit inne på SKL). Dessutom finns det inga uppgifter om att hon brukade lägga saker i hans baklucka och han hävdade vad jag vet aldrig heller detta i förhören. Det var advokaten som började svamla om näsblod i bakluckan.
Citera
2013-11-23, 00:48
Moderator
OYs avatar
Apropå den blodiga COOP påsen, fanns blodet på utsidan av den? Hur kan det komma sig att det var så? Låg den i KJ skuff när liket lades där och blev därmed besudlad, eller hur kom blodet på påsen?

Den kan väl knappast ha med själva gärningen att göra, i så fall, till vad användes den och hur?
Citera
2013-11-23, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
En intressant analys och visst är tanken på en kropp som legat direkt i KJ:s baklucka med tejpad påse runt huvudet mm och ändå inte har några spår av mattfibrer nånstans märklig.

Nu är det ju så att det saknas en större ryggsäck på cirka 120 liter eller åtminstone en dryg meters höjd bland KJ:s tillhörigheter enligt flera förhörda (FUP s 1238-1239, 1321, 1432) även om han själv hävdar att han inte ägt någon sådan. En skribent i tråden gjorde en ganska noggrann utredning på om det skulle vara möjligt att få ner offrets styckade kropp i en säck av sån storlek och kom fram till att det borde det vara.

I mina ögon (och flera andras) är den här ryggsäcken lite av en "felande länk" som liksom förklarar varför besudlingarna var så pass små och varför den åtalade inte upptäckt dem. Han trodde helt enkelt inte att den inslagna kroppen (kroppsdelarna) i säcken skulle kunna läcka och har därför inte brytt sig om att kolla så noga efter. En förklaring till den ringa blodmängden kan också vara att biltransporten inte skett i nära anslutning till styckningen. Nu kommer vi dock in på de delar där frågetecknen är som störst. Vad hände egentligen? Mycket tyder på att kroppen kan ha förvarats vid värnet där hunden markerade på flera platser. Men hur kom den dit?

Det är märkligt att många i tråden inte verkar förstå hur besvärande det här med ryggsäcken är för KJ. Antingen minns åtminstone fyra personer helt fel oberoende av varandra om att han ägt en större ryggsäck och dessutom haft den i lägenheten senast i slutet av april. Eller så ljuger han. Och ljuger han, då finns det bara en rimlig förklaring till varför han ljuger.

Om hon skadades i hans lägenhet -utan att det kom blod någonstans- hur fan lyckades han då bära henne till sin bil utan att någon såg det? Den aktuella kvällen verkar det ju som att många grannar satt utomhus, grillade och hade relativt bra insyn kring gården. Även om han kör upp bilen till huset ser det ju misstänkt ut. Fraktades hennes kropp på det här sättet, utan att ligga i ryggsäcken, borde det ju kommit några slags fibrer från mattan på bilen till tejpen.

Möjligt är ju då att hon satte sig i bilen självmant, levande och oskadd, och de körde någonstans. Det är ju mindre uppseendeväckande så att säga. På den platsen mördades hon, och därefter hamnade blodet i bagageluckan. Men det förklarar inte att sista signalen från hennes mobil gick till KJ:s hemmamast.
Citera
2013-11-23, 01:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
En stor skillnad är att KJ är starkt medicinerad...

Vid stark medicinering är det tveksamt att hans rätta "jag" framkommer ..
Citera
2013-11-23, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu har vi hört om den här slagningarna några gånger i tråden har jag för mig, till och med i FUP, och jag har hela tiden tänkt att, va fan, det var säkert Quarrel(trådens bilregisterresurs) eller någon annan som kollade upp vem som äger ett visst fordon, vad är det som är så märkligt med att någon har efterfrågat information om aktuella fordon, högst normalt att folk i krimtrådarna frågar på fordon kan jag tänka mig.
Då det var dagarna före mordet på VB tycker jag att det är lite misstänkt. KJ säger att någon planterat blodet i hans bil, ja då är det besynnerligt att någon kollar upp familjens bilar några dagar före.
Citera
2013-11-23, 01:05
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delikatess1
Möjligt är ju då att hon satte sig i bilen självmant, levande och oskadd, och de körde någonstans. Det är ju mindre uppseendeväckande så att säga. På den platsen mördades hon, och därefter hamnade blodet i bagageluckan. Men det förklarar inte att sista signalen från hennes mobil gick till KJ:s hemmamast.

VB:s mobil gjorde den sista mastuppkopplingen i området som täcker KJ:s lägenhet. Det vet vi. Men innebär detta nödvändigtvis att telefonen inte lämnade området när den var på?
Citera
2013-11-23, 01:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
En intressant analys och visst är tanken på en kropp som legat direkt i KJ:s baklucka med tejpad påse runt huvudet mm och ändå inte har några spår av mattfibrer nånstans märklig.

Nu är det ju så att det saknas en större ryggsäck på cirka 120 liter eller åtminstone en dryg meters höjd bland KJ:s tillhörigheter enligt flera förhörda (FUP s 1238-1239, 1321, 1432) även om han själv hävdar att han inte ägt någon sådan. En skribent i tråden gjorde en ganska noggrann utredning på om det skulle vara möjligt att få ner offrets styckade kropp i en säck av sån storlek och kom fram till att det borde det vara.

I mina ögon (och flera andras) är den här ryggsäcken lite av en "felande länk" som liksom förklarar varför besudlingarna var så pass små och varför den åtalade inte upptäckt dem. Han trodde helt enkelt inte att den inslagna kroppen (kroppsdelarna) i säcken skulle kunna läcka och har därför inte brytt sig om att kolla så noga efter. En förklaring till den ringa blodmängden kan också vara att biltransporten inte skett i nära anslutning till styckningen. Nu kommer vi dock in på de delar där frågetecknen är som störst. Vad hände egentligen? Mycket tyder på att kroppen kan ha förvarats vid värnet där hunden markerade på flera platser. Men hur kom den dit?

Det är märkligt att många i tråden inte verkar förstå hur besvärande det här med ryggsäcken är för KJ. Antingen minns åtminstone fyra personer helt fel oberoende av varandra om att han ägt en större ryggsäck och dessutom haft den i lägenheten senast i slutet av april. Eller så ljuger han. Och ljuger han, då finns det bara en rimlig förklaring till varför han ljuger.

Jag har funderat på en sak under en längre tid, skulle VB kropp eller delar av den ha funnits i KJ lägenhet när polisen var där och förhörde honom upplysningsvis? Den borde ha varit det om vi pratar om transportstyckning. Polisen besökte KJ lägenhet ganska tidigt efter försvinnandet vad jag minns.

Beträffande tejpbitar och bagageutrymme och avsaknad av spår från detsamma. Herregud, om VB hade en påse över huvudet, hur skulle tejpbitarna kunna ha spår av utrymmet, de återfanns ju i håret som var täckt av en plastpåse?

Vän av ordning säger troligen att tejpen var lindad runt VB hals, utanpå plastpåsen, och hade direktkontakt med bagageutrymmets ytor. Varför skulle den ha det säger jag, titta på en människas anatomi, halsen är inte en utskjutande del av kroppen, inte alls konstigt om tejpen inte kom i kontakt med underlaget tycker jag.
Citera
2013-11-23, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
VB:s mobil gjorde den sista mastuppkopplingen i området som täcker KJ:s lägenhet. Det vet vi. Men innebär detta nödvändigtvis att telefonen inte lämnade området när den var på?

Utveckla!
Citera
2013-11-23, 01:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Då det var dagarna före mordet på VB tycker jag att det är lite misstänkt. KJ säger att någon planterat blodet i hans bil, ja då är det besynnerligt att någon kollar upp familjens bilar några dagar före.

Oj, det har jag missförstått, har det gjorts förfrågningar på fordon innan försvinnandet, hur många frågor, på vilka fordon, när gjordes de?
Citera
2013-11-23, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Vid stark medicinering är det tveksamt att hans rätta "jag" framkommer ..

Nu är det väl så, att ingen vet vilken medicinering han får.

Lika lte som vi vet vad MB och AN "knaprat" på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in