2013-11-22, 21:45
Medlem
Olympians avatar
En leksaks-Ferrari?
2013-11-22, 21:47
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
Typisk mff-mentalitet.

Ändå sjunger Malmö alltid bättre än er.
2013-11-22, 22:01
Medlem
Slickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Men varför egentligen?
Friends är ju en bättre, snyggare, fräschare arena. Känns ju lite som att gråta över sin gamla 740 som skrotats efter man köpt en Ferrari.
Jag förstår ju att du inte har alla hästar i stallet men hur är den bättre?
De snyggare och fräscha är ju mer upp till var och en att avgöra, jag tycker att Råsunda var vackrare.
Men bättre? Hur då?
Tänker du möjligtvis på gräset som möglar som har behövts bytas vadå, 7-8 gånger under en säsong?
Tänker du möjligtvis på akustiken som är helt sinnessjukt värdelös?
Tänker du möjligtvis på "taket" som egentligen är ett jävla titthål som fastnar när det blir för kallt?
Tänker du möjligtvis på den enorma jumbotronen som täcker för det där lilla jävla titthålet vi har?
Tänker du möjligtvis på att arenan ligger så jävla dumt åt helvete?
Tänker du möjligtvis på att vid regn så bildas stora jävla vattenpölar på plan?
Tänker du möjligtvis på att arenahelvetet är ett resultat av mutor?
Tänker du möjligtvis på att arenaheletet är fuskbyggt?
Tänker du möjligtvis på att arenan har ett jävla efterblivet företagsnamn?
Tänker du möjligtvis på prislappen? 2.8 miljarder jävla kronor.

Ja, jag är bitter.
2013-11-22, 22:08
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympian
En leksaks-Ferrari?
Där fick du äntligen till det.

Förstår att man vill hedra Råsunda, precis som fackeltåget till Isidor Behrens grav den 15e februari. Var vid Råsunda i somras och då var det inte mycket kvar, vill inte ens tänka på hur det ser ut nu. Försöker därför hålla mig borta därifrån, men det skulle kännas konstigt att ha det någon annanstans. Hoppas att man i framtiden även skulle hylla alla profiler som gått bort som spelat på Råsundas gräs och nu förhoppningsvis gör det någon annanstans.
Senast redigerad av Omar Santana 2013-11-22 kl. 22:10.
2013-11-22, 22:11
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slicka
Jag förstår ju att du inte har alla hästar i stallet men hur är den bättre?
De snyggare och fräscha är ju mer upp till var och en att avgöra, jag tycker att Råsunda var vackrare.
Men bättre? Hur då?
Tänker du möjligtvis på gräset som möglar som har behövts bytas vadå, 7-8 gånger under en säsong?
Tänker du möjligtvis på akustiken som är helt sinnessjukt värdelös?
Tänker du möjligtvis på "taket" som egentligen är ett jävla titthål som fastnar när det blir för kallt?
Tänker du möjligtvis på den enorma jumbotronen som täcker för det där lilla jävla titthålet vi har?
Tänker du möjligtvis på att arenan ligger så jävla dumt åt helvete?
Tänker du möjligtvis på att vid regn så bildas stora jävla vattenpölar på plan?
Tänker du möjligtvis på att arenahelvetet är ett resultat av mutor?
Tänker du möjligtvis på att arenaheletet är fuskbyggt?
Tänker du möjligtvis på att arenan har ett jävla efterblivet företagsnamn?
Tänker du möjligtvis på prislappen? 2.8 miljarder jävla kronor.

Ja, jag är bitter.

Trevligt att du tar till personangrepp när jag ställer en fråga i all nyfikenhet, hög standard.
Nu är jag iof så långt ifrån gnagare man kan vara men har ändå uppskattat mina besök på Friends mer än de jag upplevt på Råsunda, rent arenamässigt, då den senare alltid var så jävla trångt överallt samt det mesta kändes sunkigt.

Du gav iof en massa svar på min fråga vilket jag tackar för även om dina ögon verkar en aning färgade.
Sluta deppa, du slipper iaf dela arena med en massa superettanfans.
2013-11-22, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Headshrinker
Ändå sjunger Malmö alltid bättre än er.

hur sjunger man bättre??? är detta idol..
2013-11-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatOne91
hur sjunger man bättre??? är detta idol..
Högre, oftare och längre.. Synonymt med bättre i sammahanget. Men det är ju bara min fem cent.
2013-11-22, 23:20
Medlem
deWres avatar
Citat:
Känns ju lite som att gråta över sin gamla 740 som skrotats efter man köpt en Ferrari.

Bara för att något är nytt betyder det inte att det är bra. Nu är visserligen telefonarenan bättre än Friends men ändå, jag hade hellre sett Bajen spela på Söderstadion.
2013-11-23, 00:10
Medlem
P.Gs avatar
Var ett gäng gnagare som hade tänt ljus samt ett par som var kvar och försökte elda på något större när jag gick förbi på väg till Friends. De blev dock avhysta av G4S.
2013-11-23, 00:56
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Men varför egentligen?
Friends är ju en bättre, snyggare, fräschare arena. Känns ju lite som att gråta över sin gamla 740 som skrotats efter man köpt en Ferrari.
Är du någorlunda insatt i supporterkultur så likställer man inte Råsunda med en 740 och NA med en Ferrari. Dumma jävla horunge.
2013-11-23, 00:58
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Var ett gäng gnagare som hade tänt ljus samt ett par som var kvar och försökte elda på något större när jag gick förbi på väg till Friends. De blev dock avhysta av G4S.
1. Det var fyrverkerier, brändes av bengaler och sjöngs "Råsundas gräs växer mot himlen" och "Hemma på Råsunda".
2. Ett gäng= Cirkus 100 stycken
3. Vad gjorde du där? Och säg för i helvete inte Black Sabbath
2013-11-23, 01:01
Medlem
waccoes avatar
Citat:
Trevligt att du tar till personangrepp när jag ställer en fråga i all nyfikenhet, hög standard.
Nu är jag iof så långt ifrån gnagare man kan vara men har ändå uppskattat mina besök på Friends mer än de jag upplevt på Råsunda, rent arenamässigt, då den senare alltid var så jävla trångt överallt samt det mesta kändes sunkigt.

En fotbollsarena ska vara obekväm, trång, sunkig och sliten. Elland Road i Leeds är en personlig favorit. Ståplats på den och den hade varit helt perfekt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in