2013-11-21, 15:48
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kul tråd! Men jag tror inte reklamköparna är så ledsna över era kommentarer... Tvärtom, det är klart positivt att ni i alla fall uppmärksammat och kommit ihåg reklamen, vilket är en bra början. Värre är det för de som sänt ut reklam som ingen ens kommer ihåg...Vadå? Reklam för Hemköp??

Både och det där! Jag tror inte på klyschan all reklam är bra reklam. Jag och flera med mig har tack vare dålig reklam lovat att aldrig köpa en del produkter, vilket jag håller ännu, flera år efter löftet. Så jag tror inte den klyschan stämmer till 100%.
Citera
2013-11-22, 11:57
Medlem
Tasstasss avatar
Reklamen för någon optiker eller glasögonaffär (?) där en veterinär säger "Karin, KARIN, vi har en katt utan puls här. Sätt ett dropp med detsamma!" eller något i den stilen och Karin plockar upp sin mössa som veterinären trodde var katten. Usch, hatar den reklamen! Dessutom, om det nu hade varit en katt utan puls hade väl inte prio nummer ett varit att sätta ett dropp?
Citera
2013-11-22, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Det ironiska är att han är (f.d.) missbrukare.
Det kan jag tänka mig, ser ut som en kåkfarare
Citera
2013-11-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tasstass
Reklamen för någon optiker eller glasögonaffär (?) där en veterinär säger "Karin, KARIN, vi har en katt utan puls här. Sätt ett dropp med detsamma!" eller något i den stilen och Karin plockar upp sin mössa som veterinären trodde var katten. Usch, hatar den reklamen! Dessutom, om det nu hade varit en katt utan puls hade väl inte prio nummer ett varit att sätta ett dropp?

Den reklamfilmen hade sugit totalt, om det inte vore för att han först håller stetoskopet mot "katten" och sedan mot sig själv för att kolla innan han ropar på Karin
Citera
2013-11-23, 18:41
Medlem
Viaplay reklamerna med den jävla bögen som säger "Jag kallar det inte viaplay, jag kallar det liggkvarisängen-TV" eller "jag kallar det inte viaplay, Jag kallar det superhjälte tv"

klarar inte av att se de, måste fan gå ut och gå en kvart varje gång jag hör den jävla reklamen
Citera
2013-11-24, 00:44
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Fan vad jag är trött på AD-bildelar! Fattar de inte att man måste förnya sig då och då?
Och den där fjollan som dansar på något trädäck *Ekk* Ja det vet jag inte ens vad det handlar om. Jag byter kanal...
Citera
2013-11-24, 22:06
Medlem
"Hä' schka vi ha en rikti' fönschter. Ä fjällfönschter!"

För helvete... Fjällfil dra åt helvete.
Citera
2013-11-25, 21:03
Medlem
Stackarens avatar
Ifolors skitreklam som rullar stup i kvarten just nu.
Lyckas inte hitta den på nätet, men det är en morsa som plockar fram en fotobok från Ifolor och läser den som en saga för sin fula son. Det värsta är mammans röst! Lyssna på allt läspande! Är det Linda Hammar som gör rösten?
Citera
2013-11-27, 19:30
Medlem
Reklamen om energisparande där en dödligt uttråkad morsa med trött röst läser om "kaninen putte" för en dryg skitful ungjävel med den gnälligaste jävla rösten i mannaminne:

"En gång till! Läs!"
Mamman som uppenbarligen redan fått läsa putte kanin trehundra gånger börjar säga ifrån men ungjäveln gnäller "joooo, en gång TILL!" Och morsan läser.

Jag HATAR fan slappa föräldrar som låter ungjävlar regera,styra,ställa och bestämma fan allt. Säg åt ungen att nu räcker det, godnatt!!
Sen slocknar lampan med en förinställd timer och ungsatan: "Neeeeej! Täääänd!"
Och morsan säger "hyssshh, lampan sover".
Och då somnar skitungen också. Ställ för fan in timern att slockna före omläsning nr trehundra om det nödvändigt ska behövas i så fall!
Citera
2013-11-27, 19:34
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasstass

Och att det är den där jobbiga rösten från leksaks-reklamerna när man var liten gör inte saken bättre. Fenomenalt ultrakass reklam...
Citera
2013-11-30, 12:05
Medlem
Nu var det visserligen ett tag sedan jag såg den äckliga Merci-reklamen. Men det kan inte nog understrykas hur irriterande den är, och jag har aldrig stött på nån som gillat den. Förutom svärmor. Hon går på all jävla reklam som finns. Jag fick en inslagen Merci-ask i present och svärmor påpekade glatt att: "du vet - Merci betyder ju tack!"
Chokladen var skitäcklig.
Citera
2013-11-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Och att det är den där jobbiga rösten från leksaks-reklamerna när man var liten gör inte saken bättre. Fenomenalt ultrakass reklam...

Den hade varit lite rolig om det inte varit för rösten. Ofta sänks en reklam som annars skulle varit hyfsad av en irriterande röst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in