Citat:
Ursprungligen postat av
DugDeepeer
Påminner mig om den äckliga reklamen för Milda med en spännig "pappa" som ska grädda pannkakor.
Pappan har dryg röst: "Schåå bjjjjra med milda som talarrrr om när det ärj RRRRRJÄTT temperatur att steeeka i!"
Och så den ännu drygare rösten på ungjäveln i bakgrunden: "Äntligen torsdag! Kan Ida, sara och Gustav äta här? Ellen och Marco kommer också!"
"Yes! Tooårrrrrrsdasssrekåård!"
Jag har slutat köpa milda på grund av detta.
Retar mig också på den. Mest på den nasala snorungens röst som säger -ätligen tossda...och sen säger något utstuderat om att -visst är det tossda i morron oxå, med den underförstådda meningen att dom vill ha pannkakor varje dag..........varför inte säga det då? varför få det att låta som att ungen manipulerande försöker låta naivt gullig........not!
Barn i reklam är bara gulliga när de är naturliga, att få barn att följa manus får för mig oftast motsatt effekt. Men även naturliga barn kan bli för mycket som i tex. blöjreklam och liknande där de klipper ihop en massa daddande ungar till en sötsliskig röra.
Den förfärliga Mio-möbel reklamen som gick nyss där en skock finklädda barn sjöng en förfärlig visa om att köpa soffa innan jul......jag fick sträcka mig i panik efter fjärren varje gång. Effektiv reklam kanske då kaffet varit nära att spillas i soffan och då hade jag kanske presumtivt köpt en soffa från denna affär.
Tack för denna tråd, nu släppte en tung sten från mina axlar.