2013-11-14, 15:17
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilzoNrus
Jens Hulten i den töntiga bet365 reklamen hahaha

Kolla på det här! BOOM! Jag skulle kunna hålla på huuur länge som helst. Najs!
Citera
2013-11-14, 16:57
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilzoNrus
Jens Hulten i den töntiga bet365 reklamen hahaha
Det ironiska är att han är (f.d.) missbrukare.
Citera
2013-11-15, 13:16
Medlem
aeons avatar
Jäfvla grodjävlar, bort med deg. Fan vad äckligt

Citera
2013-11-17, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Vilken reklamfilm är det? Känner inte igen.

Någon ful kärring som ser ut som en gubbtransa som pratar i telefon med någon som heter Sture, och gnäller att hennes man har bältros och kan inte göra något. Så hon frågar Sture om dom kan gå på restaurang och skit istället.
Citera
2013-11-18, 12:03
Medlem
Karmans avatar
Kul tråd! Men jag tror inte reklamköparna är så ledsna över era kommentarer... Tvärtom, det är klart positivt att ni i alla fall uppmärksammat och kommit ihåg reklamen, vilket är en bra början. Värre är det för de som sänt ut reklam som ingen ens kommer ihåg...Vadå? Reklam för Hemköp??
Citera
2013-11-18, 17:44
Medlem
Elementarts avatar
Ogillar "Ubbe lagar Pestokyckling" reklamfilmen som går just nu när en kock står i köket med sin pappa o lagar mat.
Citera
2013-11-19, 20:36
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Felix-reklamerna med "Hej, jag heter Felix"-ungarna. Även Mathem.se-reklamen med den jobbiga ungen gör mig arg, sättet hon säger "alla" på får mig att vilja slå någon.
Senast redigerad av -SchmergliN- 2013-11-19 kl. 20:43.
Citera
2013-11-21, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Felix-reklamerna med "Hej, jag heter Felix"-ungarna. Även Mathem.se-reklamen med den jobbiga ungen gör mig arg, sättet hon säger "alla" på får mig att vilja slå någon.

"Vaad ska du då göra med allt den tid du sparar!"
Det är det värsta. HATAR ungjävlar med förnuftiga tillrättavisande tonfall. Ungar vet aldrig bäst - punkt!

Jag hatar också kärringjävelen i Skellefteå-kraft reklamen som påstår att hon är medlem i mensa.
När hon säger: "Alltså det ÄR ju aldrig tyst härinne! Det sprakar under papiljotterna som de säger!"

Är hon verkligen en äkta mensa så drar hon skam över föreningen. Jag vill bara slå henne.
Citera
2013-11-21, 14:17
Medlem
gato12s avatar
Nya Coop reklamen med en "känd sångerska" som jobbar i affären och sjunger fram slutsumman i kassan.

Som en C variant av Ica reklamen och inte lustig nånstans.
Citera
2013-11-21, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpistaneShop
Någon ful kärring som ser ut som en gubbtransa som pratar i telefon med någon som heter Sture, och gnäller att hennes man har bältros och kan inte göra något. Så hon frågar Sture om dom kan gå på restaurang och skit istället.

Fy fan vad den kärringen är dryg.
Jag tror hennes gubbe är jävligt tacksam över sin bältros och drar ut på den med flit för att slippa umgås med kärringen. Han hoppas nog i hemlighet på att Sture ska vara dum nog att ta över henne...
Citera
2013-11-21, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Ogillar "Ubbe lagar Pestokyckling" reklamfilmen som går just nu när en kock står i köket med sin pappa o lagar mat.

Påminner mig om den äckliga reklamen för Milda med en spännig "pappa" som ska grädda pannkakor.
Pappan har dryg röst: "Schåå bjjjjra med milda som talarrrr om när det ärj RRRRRJÄTT temperatur att steeeka i!"
Och så den ännu drygare rösten på ungjäveln i bakgrunden: "Äntligen torsdag! Kan Ida, sara och Gustav äta här? Ellen och Marco kommer också!"
"Yes! Tooårrrrrrsdasssrekåård!"

Jag har slutat köpa milda på grund av detta.
Citera
2013-11-21, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Påminner mig om den äckliga reklamen för Milda med en spännig "pappa" som ska grädda pannkakor.
Pappan har dryg röst: "Schåå bjjjjra med milda som talarrrr om när det ärj RRRRRJÄTT temperatur att steeeka i!"
Och så den ännu drygare rösten på ungjäveln i bakgrunden: "Äntligen torsdag! Kan Ida, sara och Gustav äta här? Ellen och Marco kommer också!"
"Yes! Tooårrrrrrsdasssrekåård!"

Jag har slutat köpa milda på grund av detta.

Retar mig också på den. Mest på den nasala snorungens röst som säger -ätligen tossda...och sen säger något utstuderat om att -visst är det tossda i morron oxå, med den underförstådda meningen att dom vill ha pannkakor varje dag..........varför inte säga det då? varför få det att låta som att ungen manipulerande försöker låta naivt gullig........not!

Barn i reklam är bara gulliga när de är naturliga, att få barn att följa manus får för mig oftast motsatt effekt. Men även naturliga barn kan bli för mycket som i tex. blöjreklam och liknande där de klipper ihop en massa daddande ungar till en sötsliskig röra.

Den förfärliga Mio-möbel reklamen som gick nyss där en skock finklädda barn sjöng en förfärlig visa om att köpa soffa innan jul......jag fick sträcka mig i panik efter fjärren varje gång. Effektiv reklam kanske då kaffet varit nära att spillas i soffan och då hade jag kanske presumtivt köpt en soffa från denna affär.

Tack för denna tråd, nu släppte en tung sten från mina axlar.
Senast redigerad av lacrima 2013-11-21 kl. 14:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in