Citat:
Ursprungligen postat av
sidsvensson
För att film är inte verklighet. Ni måste lära er skilja på film och verklighet. Klart harry potter kan trolla med en pinne på riktigt
Då backar vi ett steg och tar det i långsam fart.
Jag skrev följande:
Citat:
Ursprungligen postat av
Gh0sted
Videon är fake
Du kontrar med att filmen inte är verklig.
Har du läs och skrivsvårigheter, trollar, eller är bara okunnig? Oavsett så finner jag dig mer roande än irriterande.
Citat:
Ursprungligen postat av
sexnolltva
Är det någon som känner till om företaget han åkte till i ukraina? Finns det företag som det i verkligheten, alltså stora och legitima företag som endast jobbar med något sådant? Det verkar inte så troligt att det skulle vara möjligt på en sådan stor skala. Ja, jag vet att videon är fake men iom att regeringen gjort filmen så borde dom väl iaf vara grundat i lite sanning.
Hur pass stor skala det finns på i verkligheten vet jag inte, men det pågår för närvarande en liknande sak som riktats mot många svenskar, och har pågått en längre tid.
Det går ut på att indier ringer till svenska nummer, presenterar sig som anställd på Microsoft Helpdesk och berättar att datorn i hemmet har fått virus. För att kunna rena datorn behöver du göra X och Y, vilket i slutändan ger indiern på andra sidan telefonen en väg rakt in i din dator. Därefter väntar man antagligen tills användaren en vacker dag loggar in på banken eller liknande, och slår till.
Det finns massvis med trådar och nyheter om det ovan om du är nyfiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
L_italian
Vad är det dom gör i ukraina för 15000 euro? Fattar inte den delen!
De betalar 15k euro för att personer på "företaget" ska ringa till personer och blåsa dessa på pengar, genom att t.ex utge sig för att ringa från banken och därigenom lyckas föra över pengar.