• 1
  • 2
2013-11-21, 19:43
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkmal
Eh jo - har man jobb och dräglig inkomst skall man inte fuska med folkbokföringen för att casha ut med bidrag från Soc. Snacka om att skjuta alla andra bidragsfall i fötterna.

Offentlig avrättning vore ett lagom straff.
Om systemet finns så finns det alltid smarta personer som kan utnyttja det. Vore det inte bättre, enligt din logik, att avrätta den som infört hela soc. systemet? Kanske alla politiker samtidigt med, det är ju de som ser till att välfärdssamhället hålls kvar.

Ditt jävla troll.
Citera
2013-11-21, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Om systemet finns så finns det alltid smarta personer som kan utnyttja det. Vore det inte bättre, enligt din logik, att avrätta den som infört hela soc. systemet? Kanske alla politiker samtidigt med, det är ju de som ser till att välfärdssamhället hålls kvar.

Ditt jävla troll.
Så du menar att TS är en "smart person" som inte ens kan klura ut vilken lägenhet som genererar mest snyltpengar från staten?
Återkom gärna när du själv börjat jobba och betalar skatt, pojkvasker där.
Citera
2013-11-21, 21:14
Medlem
Citat:
Så du menar att TS är en "smart person" som inte ens kan klura ut vilken lägenhet som genererar mest snyltpengar från staten?
Återkom gärna när du själv börjat jobba och betalar skatt, pojkvasker där.

Förstår inte vad ditt problem är. Vadå inte kan klura ut vilken lägenhet som generar mest snyltpengar från staten? Jag tänker hyra en egen lägenhet, som jag själv tänker betala för, av egen inkomst. Och jag vill ha den mest ekonomiska så att min flickvän inte längre behöver leva via Soc. Men bara pga. dig och ditt beteende så struntar jag i allting nu, fortsätter med Soc och lever på ditt skattebetalande. Lär dig lite hyfs nästa gång så slipper du ångra dig i slutändan. Godnatt!
Citera
2013-11-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModiBaba
Förstår inte vad ditt problem är. Vadå inte kan klura ut vilken lägenhet som generar mest snyltpengar från staten? Jag tänker hyra en egen lägenhet, som jag själv tänker betala för, av egen inkomst. Och jag vill ha den mest ekonomiska så att min flickvän inte längre behöver leva via Soc. Men bara pga. dig och ditt beteende så struntar jag i allting nu, fortsätter med Soc och lever på ditt skattebetalande. Lär dig lite hyfs nästa gång så slipper du ångra dig i slutändan. Godnatt!
Om du lär dig uttrycka dig i skriftform, åtminstone på grundskolenivå, så minskar risken för missuppfattningar i framtiden.
Citera
2013-12-01, 14:40
Medlem
Citat:
Om du lär dig uttrycka dig i skriftform, åtminstone på grundskolenivå, så minskar risken för missuppfattningar i framtiden.

Alla andra verkade förstå exakt vad jag menade med tanke på att jag fick de svaren jag önskade mig. Sen så har jag absolut ingen skyldighet till att lägga ner tid/energi på att få dig att förstå vad jag menar.

Ursäkta att jag svarar så sent, men jag har haft fullt upp med att jobba och betala skatt.

Mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in