2013-11-21, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men nu vill jag veta var i FUP det står att FS ÄR blandmissbrukare. För jag minns det som att han förr kört andra grejer men på senare tid "bara" cannabis"? Har jag fel?

Står ingen känd stans i FUP i klartext. Är en välgrundad slutsats baserad på att poola info i FUP och t.ex. info från Mroos. Fel och fel: några missbruksterapeuter som läser men inte skriver i tråden, som också läst FUP, säger att de ska "äta upp sina hattar" (kanske lite svårt, flera är kvinnor...) om inte ett missbruk av cannabis och alkohol, minst, har pågått de senaste åren, och, förmodligen, väsentligt längre än så. De anser, liksom denna debattör, att det är ett uppenbart, sedan åtskilliga år, pågående blandmissbruk.
Citera
2013-11-21, 13:29
Medlem
egoonlines avatar
Nu var jag inte på plats vid domstolsförhandlingarna och har bara hört "valda" fragment därifrån.
Men jag tolkar FS sista inlägg här som att han är otroligt nöjd över att WD minsann fått backa på påstående att det funnits bäddmadrasser i Marinas säng.
Varför tvingades han backa?
Påstod FS med advokat motsatsen?
Citera
2013-11-21, 14:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det kanske fanns en dialog mellan tilltalad och hans advokat..?
Nej, FS förhördes före WD.
Citat:
www.flashback.org/sp34166819

Artmix´sista inlägg:
https://www.flashback.org/p34167223

Man kanske ändå vågar anta att eftersom FS:s bäddmadrasser rullats ut i sängarna så indikerar detta att MJ låg på en bäddmadrass innan hon bars ut - eller vad säger du..? För var hade annars de bäddmadrasser som fanns i sängarna före båtfärden tagit vägen? - Att MJ låg på en bäddmadrass när hon bars ut vet vi ju genom fyndet i Svartedalen - om nu någon av outrannsakliga skäl dessförinnan hade trott något annat.
Jo, det vågar man nog anta.
Citera
2013-11-21, 14:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Men nu vill jag veta var i FUP det står att FS ÄR blandmissbrukare. För jag minns det som att han förr kört andra grejer men på senare tid "bara" cannabis"? Har jag fel?
Sök på amfetamin resp. heroin i FUP (betr. belastningsregistret gällde narkotikabrottet i april 2005 marijuanaodling).
Citera
2013-11-21, 15:32
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Och att Wiene Drotts backade på att det måste varit en bäddmadrass i sängen, vilket i sin tur gör att SP:s gissningstest faller helt angående blod mängd. Så det som är hittat är 2-3 dl blod i sängbotten och inget annat. All annan blodmängd är bara gissningar.

Snacka om att leva i en egen bubbla. Backa i hans värld är något helt annat i verkligheten.
Inte en enda människa sover på en hård sängbotten utan madrasser även om WD har sagt att det nödvändigtvis inte behövs, så vet man ju i dag med facit på hand att det fanns bäddmadrasser i sängen.
Trams,.

Man vet också att det rör sig om 2 liter minst i sängen inklusive bäddmadrasser.
Allt va ett spel för galleriet och varenda detalj är mald i absurdum. Nåväl ingen vettig har ju lyssnat på Fredriks svammel om att folk sover på sängbottnar.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-11-21 kl. 15:35.
Citera
2013-11-21, 16:30
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Jag kan inte se det här så det är ingen idé men vem var det som uttalade det och var fick den sina siffror ifrån? Om 16% av våldsbrott begås av folk som rökt på, hur många våldsbrott i % begås då av folk under rus i alkohol skulle jag vilja veta. Jag intresserar mig för såna här frågor så det hade ju varit roligt om MrsMagoo hade svarat då hon kom med påståendet.
Varför tror du att FS "adepter" belades med munkavel ang. starkölskonsumtionen ?
Citera
2013-11-21, 16:57
Bannlyst
Citat:
R såg en silverfärgad stor bil stå parkerad in emot gamla stationsbyggnaden, in emot järnvägsspåren, men han åkte bara förbi och körde inte in och tittade mer noggrant. – I övrigt finns flera vittnen som har iaktttagit MJ:s bil före den 4/8, t.ex. Övriga vittnesutsagor (FUP, s. 340ff):

Vittnet SW: 28/7 kl. 12.50

Vittnet JS: 28/7 tidigt på morgonen: Nej, 28/7 em: Ja, mycket möjligt (tittade inte då), 29/7: Ja, c:a kl. 06.30

Vittnet KA: 30/7 kl.08.40

Vittnet AM: 30/7 kl.08.45 (äv. 2-4/8)

Vittnet SJ lokaliserade sedan bilen den 5/8 kl. 04.39:
www.flashback.org/sp32194701
https://www.flashback.org/sp32300628

Betr. glaskross:
https://www.flashback.org/sp24652330Se ovan för ett pulvriserande av dina påståenden; det bidde inte en enda tomhylsa kvar.

Vittnena SW,JS du använder dig av är osäkra på tiderna.
Vi kan nog enas om att det går att tolka FUP-uppgifter på många olika sätt.
AM är den enda som har observerat något troligt, MEN se R*nes uppgifter.

Det som vi med säkerhet kan säga är att ingen kan identifiera Ms bil.
Flera uppgifter talar om en SUV på norra parkeringen, SW har ritat en föredömlig karta, som stämmer med R*nes observationer. Sannolikt har fler vittnen sett denna bil som inte har med saken att göra.

Nu till det intressanta, ICKE-OBSERVATIONER.
SW säger att södra parkeringen inte användes (semestertid)
R*ne som aktivt letade efter Ms bil säger att han endast såg en bil+släp på södra parkeringen 4/8.

Detta är väldigt starka uppgifter, speciellt R*ne, som letar aktivt.

Därtill skall läggas väktarens och de två poliserna som vittnar om att bilen när den hittades runt kl.05 den 5/8 bar spår av att den stått där kort tid. Bromsbelägg och fukt på mark/bil.

Det mest sannolika är att en annan silvergrå SUV har pendlat under perioden och parkerat på norra parkeringen. Hur Ms bil kom på platsen natten mellan 4-5 är en gåta.

Bilen kan inte bindas till något datum som stärker hypotesen 27-28e.
Tvärtom så bidrar den till en mängd alternativa förlopp som inte är utredda.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-11-21 kl. 17:01.
Citera
2013-11-21, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Vad anser du då FS har för trovärdighet? Det kan mycket väl tänkas att förhandlingen i HovR ytterst kommer handla om just trovärdighet. M:s "resa", kisseskydden, bankomatuttagen, provskjutningen, missbruket etc. FS ligger pyrt till. I allafall då det gäller det som kan kokas ned till trovärdighet.

Menar du att rätten startar förhandlingen med att utgå från att allt FS ljuger ?
Jag tror de våta önskedrömmarna i denna tråden kommer få ett snöpligt uppvaknande.
Det finns ingen lucka, hade det funnits så hade FS suttit i fängelse. Han har nämligen uppgett exakt samma historia från dag 0.
Citera
2013-11-21, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nu finns som bekant en tydligare indiciekedja än så. Man kan betrakta ölflaskorna som ytterligare ett indicium. FS har återigen farit med osanning.

Jag vet inte vilken del av detta du inte kan ta till dig:
FS har sagt i både förhör och rättegång att han dricker sporadiskt öl.
Så vad har han ljugit om enligt dig ?

Menar du att Övre Röran med all grejjer, skräp och skit, att inte ölflaskor samlas på hög ?

Det du påstår är ett indicium är ett påhitt.
Jag skulle kunna hitta på vad som helst och säga att FS ljuger. Det finns en tråd om detta. Men håller mig helst till fakta.
Citera
2013-11-21, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Han har nämligen uppgett exakt samma historia från dag 0.

Fel.
Han har (i likhet med andra som senare ansetts skyldiga) anpassat sin historia till vad han senare fått veta i förhör.

Detta faktum är en fin indikator på sanningen.
Citera
2013-11-21, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Fel.
Han har (i likhet med andra som senare ansetts skyldiga) anpassat sin historia till vad han senare fått veta i förhör.

Detta faktum är en fin indikator på sanningen.

Det är inte vad som framkommit på rättegångarna.
Åklagare är väldigt pigga på att lyfta fram sådana aspekter.
Inga sådana aspekter är framlyfta. Inte ens i HDs ansökan.

Du kan skicka tips till Polisen 11414 om du har nyheter.
Och delge oss i tråden ?
Citera
2013-11-21, 17:45
Medlem
egoonlines avatar
Finns det någon vänlig själ som sitter på en ljudfil från någon av rättegångarna där man får höra resonemanget om bäddmadrasserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in