2013-11-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lima11
Mönstrade idag, med följande resultat:

Psykolog: 7 rakt igenom
Inskrivning: 7
Styrka: 9 (1109)
Cykel: 7
Tjänstbarhet: A
Hörsel/Syn: A

Preliminärt uttagen till Jägarledningspluton/AJB.
Arvidsjaur med andra ord.

Någon mer som ska dit? Eller någon som vet något om utbildningen, upplys mig i så fall
Jägarledningspluton?
2013-11-19, 22:30
Medlem
Lima11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wille11111
Jägarledningspluton?

Tydligen något nypåkommet, samband- och kommunikationspluton för jägarna. Någon som vet mer om detta kanske?
2013-11-20, 01:41
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lima11
Mönstrade idag, med följande resultat:

Psykolog: 7 rakt igenom
Inskrivning: 7
Styrka: 9 (1109)
Cykel: 7
Tjänstbarhet: A
Hörsel/Syn: A

Preliminärt uttagen till Jägarledningspluton/AJB.
Arvidsjaur med andra ord.

Någon mer som ska dit? Eller någon som vet något om utbildningen, upplys mig i så fall

Bered dig på att marschera så in i helvetes mycket och må skit stundtals. Men om du bara vill och klarar dig undan skador så kommer du fixa det.
Öva mycket kondition och bålstyrka.
2013-11-20, 14:11
Medlem
Vart kan jag läsa om vad man behöver ta med till mönstringen? Lyckas inte hitta vart jag får tag på hälsodeklarationen eller.

Undrar också vilken utbildning som är den svåraste att komma in på nu i vår?

EDIT: hittade hälsodeklarationen. Visade sig att jag var efterbliven. Men vad annars ska man ha med? Hälsodeklarationen, cv och betyg. Är det de enda?
2013-11-20, 14:17
Medlem
jgss77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yolomaster
Vart kan jag läsa om vad man behöver ta med till mönstringen? Lyckas inte hitta vart jag får tag på hälsodeklarationen eller.

EDIT: hittade hälsodeklarationen. Visade sig att jag var efterbliven. Men vad annars ska man ha med? Hälsodeklarationen, cv och betyg. Är det de enda?

+ Tandborste och deo. Då klarar du dig galant. Glöm inte kallelsen bara.
2013-11-20, 14:29
Medlem
Vad händer efter att RM skickat ut besked den 18:e december? Jag har sökt jägare ajb. Måste jag extra mönstra innan gmu:n då?
2013-11-20, 14:30
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yolomaster

Om den ens har öppnat än så tror jag att dörrskytt för vår svenska version av Blackhawk-hkp är ganska eftertraktat. Säg typ 10 platser, under förutsättning att det ens har öppnat.

Jägartest hemma i trappan avklarat...
2013-11-20, 14:38
Medlem
Citat:
Vad händer efter att RM skickat ut besked den 18:e december? Jag har sökt jägare ajb. Måste jag extra mönstra innan gmu:n då?

Nä du åker dit i mars när utbildningen startar bara!
2013-11-20, 16:43
Medlem
Citat:
En officerare på mönstringen sade att sjuksköterskan hade tillgång till allas sjukjournal. Stämmer det?
Jag har opererat mig men jag uppgav icke det och sköterskan sade inget om det heller. De har väl endast tillgång till brottsregistret?

Det har hon inte, den är sekretessbelagd för dig och berörd personal i landstinget.
2013-11-20, 18:02
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jgss77
+ Tandborste och deo. Då klarar du dig galant. Glöm inte kallelsen bara.
Rena underkläder samt shorts + tshirt för cyklingen gör en rätt svettig :P Träningsskor eventuellt också.
2013-11-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0scarr
Nä du åker dit i mars när utbildningen startar bara!
Är du säker på det? Får olika information om det nämligen
Citat:
Ursprungligen postat av thealleycat
Det har hon inte, den är sekretessbelagd för dig och berörd personal i landstinget.
Okej, tänkte väl!
2013-11-20, 18:57
Medlem
Någon som vet om rekryteringsmyndigheten står för tågbiljetten? Ska mönstra 27e november uppe i Stockholm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in